Strategiczna współpraca TVP i Monolith Films

Informacja Prasowa - 21.08.2019
90

Strategiczna współpraca TVP i Monolith Films

Telewizja Polska S.A. podpisała umowę ramową z firmą Monolith Films sp. z o.o., na mocy której, w najbliższych latach będzie nabywać wyłączne prawa do emisji najciekawszych tytułów filmowych z katalogu jednego z największych dystrybutorów w Polsce. Dzięki tej współpracy widzowie TVP obejrzą produkcje kinowe i telewizyjne ze światowych wytwórni filmowych, reprezentowanych przez Monolith Films. 

Umowa ramowa daje Telewizji Polskiej dostęp do zasobów filmowych, takich wytwórni jak Amblin, Lionsgate, Summit, STX, Millennium Films, Studio Canal i wielu innych światowych producentów wielkiego kina. W katalogu dystrybutora znajdują się również produkcje i koprodukcje polskich twórców.

W pierwszym roku współpracy, Telewizja Polska wybrała ponad 100 filmów, które będą emitowane m.in. w prestiżowych pasmach TVP1 („Hit na sobotę”, „Zakochana Jedynka”) oraz TVP2 („Kino Relaks”).

Już wkrótce widzowie TVP będą mogli premierowo obejrzeć familijne hity „Cudowny chłopak” z Julią Roberts, „Był sobie pies”, „Bella i Sebastian 3”, komedię „Pozycja obowiązkowa” z Diane Keaton i Jane Fondą, film przygodowy „Robin Hood: Początek” oraz biografie „Wszystkie pieniądze świata” z Christopherem Plummerem i „Czwarta władza” z Meryl Streep.

Zaletą nabywanych przez TVP licencji filmowych jest ich różnorodność gatunkowa. Kino familijne – „Artur i Minimki”, widowiskowe filmy przygodowe – „Immortals – Bogowie i herosi”, kino akcji – „Empire State: Ryzykowna gra”, „Peppermint: Smak zemsty”, „Sicario”, filmy oparte na faktach – „Czwarta władza”, komedie – „Gliniarz z Belleville” oraz komedie romantyczne – „Weselne przeznaczenie”, „Anglik, który mnie kochał”, „Mała Italia”.

Warto podkreślić, że wśród starannie wyselekcjonowanych tytułów znalazły się też filmy nagradzane na światowych festiwalach filmowych i zdobywcy Oscara: m.in „Zniewolony” „Wróg numer jeden”, „Zabicie świętego jelenia”, które będą emitowane w pasmach filmowych, również na antenie TVP Kultura.

Comments

comments

90
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...