Stowarzyszenie MMA POLSKA

Informacja Prasowa - 18.06.2019
269

Stowarzyszenie MMA POLSKA

W Warszawie powstało Stowarzyszenie MMA Polska. Organizacja powołana do reprezentowania środowiska Mieszanych Sztuk Walki w debacie publicznej oraz w mediach. Głównym celem Stowarzyszenia jest dbanie o pozytywny wizerunek MMA, scalenia amatorskiego środowiska, a w dalszej przyszłości wprowadzenie tej dyscypliny do grona sportów olimpijskich. Zajmie się edukacją młodzieży, szkoleniem zawodników i trenerów, zadba o bezpieczeństwo sportowej rywalizacji oraz będzie organizować wiele projektów społecznych. Jako jedyna polska organizacja MMA POLSKA jest zrzeszona w strukturach światowego związku – International Mixed Martial Arts Federation (IMMAF). Tym samy również jako jedyna Organizacja będzie reprezentować polskie MMA na arenie międzynarodowej.

 

Nadrzędną misją jaka przyświeca Stowarzyszeniu, jest rozwój MMA, jako dyscypliny sportowej. MMA POLSKA odwołuje się przy tym do idei olimpijskiej, idei, w myśl której sport ma łączyć, a nie dzielić. Organizacja będzie promować MMA jako sport dla każdego, niezależnie od pochodzenia, majątku, rasy czy religii. Misją organizacji jest edukacyjna praca u podstaw, która ma służyć minimalizowaniu ryzyka w tej dyscyplinie. Olimpijski duch i rywalizacja w duchu fair play to zasady, które Stowarzyszenie będzie wpajać najmłodszym pokoleniem. W wymiarze długoterminowym, oprócz zindeksowania i scalenia rynku, celem jest wprowadzenie MMA na łono dyscyplin obecnych na Igrzyskach Olimpijskich.

 

– Jestem człowiekiem czynu i moje ręce zawsze były pełne realizowanych projektów. Po 15 latach działalności w zawodowym MMA, przyszedł czas na organizację odsłony amatorskiej. To kolejny krok na drodze do umacniania tej dyscypliny sportu. Można powiedzieć, że mamy już w Polsce szkołę wyższą w MMA, czas na zajęcie się budową szkoły podstawowej oraz średniej– mówi Martin Lewandowski, Prezes Stowarzyszenia MMA POLSKA oraz współzałożyciel federacji KSW.

Przeszedłemwyboistą drogę budowy MMA od postaw, cywilizowania w mediach, wśród sponsorów, walczenia ze stereotypami, wyciągania MMA z dyskotek, obskurnych sal, na których nie ma nawet podstawowej opieki medycznej. To już za mną, a raczej za nami. Jako Stowarzyszenie będziemy dbać, aby wykonana praca nie poszła na marne. Dzisiaj MMA to sport, który zajmuje czołowe miejsce wśród najchętniej oglądanych sportów w Polsce. Od samego początku tworzę tę dyscyplinę i znam każdy jej detal zarówno od strony sportowej, jak i organizacji wydarzeń sportowych. W czasach, kiedy zaczynałem, nie obowiązywały żadne standardy, nie było tzw. benchmarku, na którym można byłoby się oprzeć. Wszystkiego, co ukształtowało obecne MMA, doświadczyłem na własnej skórze. Nie obyło się również bez błędów i porażek. To doświadczenie chcę wnieść do nowopowstałego Stowarzyszenia – dodaje Martin Lewandowski.

 

MMA POLSKA to przepustka dla wielu młodych ludzi do zaczęcia prawdziwej kariery sportowej. Stowarzyszenie będzie zajmować się sportem amatorskim, ale w zawodowy i profesjonalny sposób. Jest częścią największej organizacji MMA na świecie – IMMAF (International Mixed Martial Arts Federation), skupiającej wiele stowarzyszeń z całego świata. Organizacja będzie nawiązywać relacje z każdą osobą ze sfery publicznej, administracji rządowej, ale także prywatnych przedsiębiorców i firm, którym idea budowy tej dyscypliny sportu u podstaw będzie bliska.

 

Mamy zamiar zindeksować środowisko, podnosić standardy bezpieczeństwa, a także szkolić młodych adeptów. Jednym z najważniejszych celów jest organizacja cyklu turniejów Mistrzostw MMA Polska, które z czasem wyłonią Kadrę Polski w MMA. Będzie to jedyna i niepowtarzalna możliwość reprezentowania naszego kraju z Orzełkiem na piersi na arenie międzynarodowej– mówi Martin Lewandowski, Prezes Stowarzyszenia MMA POLSKA.

 

 

 

Członkiem Stowarzyszenia może zostać każda osoba, która zostanie zaakceptowana przez Zarząd.

W skład struktury organizacji, wchodzić będą trzy grupy członków: zwyczajni, honorowi oraz wspierający. Członkowie zwyczajni, będą mogli uczestniczyć w głosowaniach i wyborach, proponować pozycje do rozważenia w sprawie porządku obrad walnego zgromadzenia oraz będą systematycznie   informowani o stanie organizacji.

 

To czego potrzebuje amatorskie MMA to wspólna wizja, integracja, ujednolicone zasady, a także wyznaczonych konkretnych celów i silnego przewodnictwa. W pierwszym etapie, działania Stowarzyszenia MMA POLSKA będą skierowane do samego środowiska, gdyż to ono na tę chwilę potrzebuje najpilniejszego wsparcia. Czyli każdy klub, trener, sędzia, cutman i zawodnik, będzie znajdował się w grupie docelowej organizacji i jej działań.

 

Pierwszymi aktywnościami Stowarzyszenia MMA POLSKA będą:

 

  1. Indeksowanie społeczności: kluby, zawodnicy, sędziowie, lekarze…,
  2. Ujednolicenie procedur, takich jak: bezpieczeństwo, kwestie medyczne, personel, pozwolenia, zasady walki, sprzęt do walki, itp.,
  3. Rozpoczęcie w II połowie 2019 r. serii turniejów amatorskich, które zakończą się mistrzostwami kraju – MMA Polska w 2020 r. Do tego czasu zostanie wybrana Kadra Polski w MMA / Team „MMA Poland” a w jej ramach będzie działać ranking zawodników,
  4. Organizowanie seminariów dla wszystkich funkcji w MMA – Akademia MMA Polska -,
  5. Budowanie programów CSR dla dzieci, kobiet i seniorów,
  6. Wprowadzenie programu medycznego, monitorującego zdrowie zawodników,
  7. Lobbing za usankcjonowaniem MMA,
  8. Budowanie współpracy z Polskim Komitetem Olimpijskim.

 

 

Historia MMA w Polsce, to spory fragment mojego zawodowego życia w telewizji. Kilkanaście lat temu spotkałem się w Polsacie z bardzo młodymi promotorami MMA. Jednym z nich był Martin Lewandowski. Chcieli mnie wówczas namówić do zainteresowania dopiero co powstałą Federacją KSW. Podobała mi się ich pasja i wiara, że projekt „MMA w Polsce” musi przynieść w przyszłości sukces. Wysłuchałem i zaryzykowałem. Postawiłem na nich i na nowy sport, chociaż wtedy był to akt sporej odwagi, bo MMA na polskim rynku było dziedziną bardzo egzotyczną, a wśród sportów walki królował niepodzielnie boks. I tak ruszyliśmy razem w kilkunastoletnią drogę znaczoną wylanym potem wielkiej pracy, ale i radością z kolejnych sukcesów– mówi Marian Kmita, Wiceprezes Stowarzyszenia MMA Polska oraz Dyrektor ds. Sportu Telewizji PolsatDzisiaj MMA w Polsce to potężna siła, która jako wydarzenie, na stałe zagościła w ofercie programowej największych stacji telewizyjnych. Naturalną koleją rzeczy jest więc próba uporządkowania rynku federacji MMA w Polsce i fakt powołania naszego Stowarzyszenia. To kolejny dowód na to, że MMA w Polsce ma się bardzo dobrze i że niedługo przyjdzie czas na uczynienie kolejnego, bardzo ważnego kroku. Tym krokiem będzie założenie profesjonalnego związku sportowego, który mam nadzieję, w niedalekiej przyszłości, staraniem nas samych i naszych kolegów z federacji międzynarodowej, wejdzie do wielkiej rodziny sportów olimpijskich. To nasz najważniejszy, długofalowy cel– dodaje Marian Kmita.

MMA POLSKA to organizacja, która tworzy podwaliny pod Polski Związek MMA i współpracuje z Ministerstwem Sportu. Lobbuje także za tym, aby MMA zostało włączone na listę dyscyplin uznawanych przez władze państwowe. Planem założycieli jest budowa najsilniejszego stowarzyszeni MMA w kraju z wieloma prawdziwymi korzyściami. Już teraz Organizacja jest oficjalnie wspierana przez wielu ambasadorów z różnych dyscyplin.

Założyciele Stowarzyszenia MMA POLSKA

Martin Lewandowski

Absolwent Wrocławskiej Akademii Ekonomicznej oraz Sydney Windsor Institute of Commerce.

Uczył się również w klasie o profilu teatralnym i uczęszczał do szkoły muzycznej II stopnia – instrumenty perkusyjne.

Od 2007 roku wraz z żoną Iwoną Borys-Lewandowską właściciel Agencji Marketingu Zintegrowanego – My Land sp z o.o. sp.k. Założyciel i od 15 lat współwłaściciel największej w Europie federacji mieszanych sztuk walki KSW.

Pasjonat sportów walki i podróży.

Marian Kmita:

Absolwent Uniwersytetu Wrocławskiego na kierunku Historia. Ukończył studium komunikacji społecznej na kierunku organizacja i zarządzanie UWr, PWr i Central Connecticut State University oraz kurs Senior Editor BBC 1995. W latach 92-94 Rzecznik Wojewody Wrocławskiego. Pomiędzy 94-95 r. szef Informacji i Sportu TVP Wrocław. Od 1996 do 2001 Prezes zarządu tygodnika „Słowo Sportowe” oraz w okresie 96-99 r. szef sportu TVP 1. Od 1999 r. do dzisiaj – dyrektor d/s sportu Telewizja Polsat. Zainteresowania: ekologia, muzyka, historia, sztuka, literatura, sport.

Mariusz Grzywa

Adwokat, Absolwent Wydziału Prawa i Administracji na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. Senior Associate oraz Business Advisory & Litigation Department w kancelarii RK Legal. Specjalizuje się w prawie cywilnym materialnym i procesowym, a także handlowym.

Rafał Wachnik

Magister socjologii, absolwent UMCS w Lublinie.

Od 20 lat związany z polską branżą reklamową. Obecnie Chief Strategy Officer w domu mediowym Value Media.

Członek komisji rewizyjnej Stowarzyszenia MMA Polska, zaangażowany w projekty społeczne zwłaszcza te związane z edukacją i aktywnością fizyczną dzieci i młodzieży. Zainteresowania: rodzina, socjologia, antropologia, historia i oczywiście reklama.

Grzegorz Sobieszek

Psychopedagog, działacz społeczny, trener boksu tajskiego, założyciel sieci klubów sportowych Academia Gorila. Autor felietonów popularyzujących wiedzę o sportach walki. Zawodowo pracujący na styku sportu, eventów i zarządzania wizerunkiem.

Mariusz Lewandowski

Magister Ekonomii, absolwent Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu na kierunku Marketing i Zarządzanie. Stypendysta University of Western Sydney w Australii.  Studiował na TLCC Business Colleage oraz Windsor Institute of Commerce również w Australii i otrzymał  – Diploma of Business.

Manager w dziale komunikacji niemedialnej i marketingu biznesowego Telewizji Polskiej.  Realizuje największe kampanie reklamowe i wydarzenia transmitowane na wszystkich antenach TVP.

Od 2004 odpowiada za komunikację internetową w Federacji KSW.

Dyplomowany artysta estradowy, nagradzany na konkursach iluzji w Polsce i zagranicą.  Nagrał dwie płyty muzyczne z Kazikiem Staszewskim i Justyną Steczkowską. Z zamiłowania – podróżnik.

Iwona Borys-Lewandowska

Wykształcenie wyższe; dyplomowany nauczyciel plastyki; w trakcie studiów kierunkowych prowadziła badania dotyczące marketingu usług turystycznych na rynku północnoamerykańskim.

Doświadczenie w zarządzaniu projektami w korporacjach międzynarodowych w Polsce i za granicą.

Doświadczenie  w organizowaniu prowadzeniu projektów społecznych koncentrujących się na dzieciach i młodzieży poszkodowanych przez los.

Pasja: psychologia rozwojowa dzieci i młodzieży.

Współwłaściciel Agencji My Land sp. z o.o. sp.k (marketing zintegrowany).

 

Comments

comments

269
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...