Stowarzyszenia branżowe łączą siły, by działać na rzecz czystej informacji i reklamy

Informacja Prasowa - 27.09.2019
204

Stowarzyszenia branżowe łączą siły, by działać na rzecz czystej informacji i reklamy

2 października o 14:00 w Centrum Prasowym PAP odbędzie się konferencja inaugurująca współpracę najważniejszych stowarzyszeń branży marketingowej i mediowej na rzecz czystej informacji i reklamy.Inicjatorem prac jest Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR oraz partnerzy: IAA Polska Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy, Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska, Związek Firm Public Relations. Wydarzenie jest częścią realizacji strategii działań związanych ze zwalczaniem dezinformacji w internecie podjętych przez Komisję Europejską.

Eksperci są zgodni: jeszcze nigdy w dziejach rynku mediów i reklamy sytuacja związana z dezinformacją i adfraud nie była tak trudna jak obecnie. Rozwinął się i ciągle rozwija hejt, trolling oraz nieuczciwe użycie zautomatyzowanych systemów (botów) do osiągania celów politycznych i gospodarczych. Do groźnych rozmiarów rozrosła się także dezinformacja. Manipulowanie informacjami i danymi w mediach online ma konkretne skutki, np. wpłynęło na demokratyczne procesy wielu państw (wybory prezydenckie największych mocarstw świata),  a także  przyczyniło się do zdestabilizowania dużych firm.  W natłoku informacji czasami wręcz niemożliwe staje oddzielenie prawdy od fałszu.

 

Wymienione zjawiska zaburzają także system finansowania mediów: reklamodawcy nie mają pewności, że zainwestowane w promocje środki trafiają do realnego odbiorcy, a wydawcy są pozbawieni informacji o wiarygodnych zasięgach publikowanych treści.

 

„Postanowiliśmy nie czekać i zrobić wspólnie to, co możemy, również na rynku polskim. Wpisując się w ramy inicjatywy Komisji Europejskiej (https://ec.europa.eu/digital-single-market/en/tackling-online-disinformationEuropejskiej) na mocy której funkcjonuje Kodeks postępowania przeciwko rozpowszechnianiu dezinformacji i fake newsów w internecie(https://ec.europa.eu/digital-single-market/en/news/code-practice-disinformation) podpisany przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, chcemy zawiązać koalicję organizacji branżowych, reklamodawców, wydawców, agencji interaktywnych, domów mediowych, sieci reklamowych i firm technologicznych, która wypracuje konkretne rozwiązania do wdrożenia przez poszczególne grupy interesariuszy”– mówi Paweł Tyszkiewicz Pełnomocnik Zarządu SAR.

 

„Adfraud i dezinformacja to zjawiska niekorzystne z punktu widzenia interesów wszystkich uczestników rynku komunikacji marketingowej. Podjęcie działań zabezpieczających przed ich dalszym rozwojem wpisuje się w cele, które stawiamy sobie jako IAA Polska. To ważny temat dla wszystkich naszych członków: reklamodawców, mediów, a także dostawców usług marketingowych, dlatego spodziewam się, że skorzystają oni z możliwości opracowania, a następnie wdrożenia kodeksu dobrych praktyk mających na celu przeciwdziałanie dezinformacji i ad frauds” – mówi Jerzy Minorczyk, Dyrektor Generalny IAA Polska Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy.

 

„Nie ulega wątpliwości, że tylko kolektywne działania wszystkich uczestników rynku komunikacji mogą skutecznie wyeliminować adfraud i dezinformację. Z pełnym zaangażowaniem przystępujemy do Inicjatywy, tym bardziej, że stanowi ona uzupełnienie działań, które już w tym zakresie prowadzimy. Przykładem jednej z najnowszych inicjatyw jest Kodeks Dobrych Praktyk Reklamy Programmatic , który zobowiązuje jego sygnatariuszy  do przestrzegania określonych standardów w obszarze rynku, za który odpowiadają. Wszystko po to, aby zapewnić jakość, bezpieczeństwo oraz przejrzystość w wykorzystaniu programmatic wszystkim zaangażowanym w proces podmiotom. Inicjatywa na rzecz czystej informacji i reklam rozszerza te działania na pozostałe obszary naszej branży” – mówi Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska.

Celem wydarzenia jest przybliżenie rynkowi statystyk oraz przedstawienie analiz wpływu opisanych negatywnych zjawisk na branżę komunikacji marketingowej i jej odbiorców. Podczas spotkania przedstawiciele organizacji branżowych, mediów i reklamodawców opowiedzą o swoich planach związanych z działaniami przeciw dezinformacji i ad frauds.

Termin spotkania:2 października 2019 r. (środa), godzina 14:00
Miejsce:Centrum Prasowe PAP, ul. Bracka 6/8, Warszawa
Akredytacje: Katarzyna Małek, PR Manager IAA Polska, [email protected], tel.663-244-612

 

Comments

comments

204
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...