Startuje projekt społeczny ExcelDay™

Redakcja PR - 07.11.2018
144

Bezpłatne warsztaty z wykorzystania Microsoft Excel w konkretnym zawodzie

ExcelDay™ to idea społeczna, której celem jest transfer wiedzy pomiędzy doświadczonymi praktykami, a osobami rozpoczynającymi karierę zawodową. Wolontariusze prowadzą dla studentów bezpłatne warsztaty z wykorzystania oprogramowania Microsoft Excel w konkretnym zawodzie. Tegoroczna edycja odbędzie się 29 listopada w Poznaniu i Warszawie.

„Z naszego badania przeprowadzonego w listopadzie 2017 roku na grupie ponad 1000 studentów wynika, że aż 78% młodych osób potrafi korzystać z arkusza kalkulacyjnego zaledwie w stopniu bardzo niskim, niskim lub średnim. Dodatkowo, grupa wiekowa 15-24 lata ma najwyższy wskaźnik bezrobocia w Europie według Labour Force Statistics 2017” – tłumaczy ideę projektu Anna Korzeniewska, pomysłodawczyni inicjatywy i założycielka Fundacji Rozwoju Talentów.

„Microsoft Excel to podstawowe narzędzie pracy biurowej. Znajomości arkusza kalkulacyjnego jest wymagana przez pracodawców na każdym etapie rozwoju zawodowego. Właśnie z tego względu postanowiliśmy pomóc młodym ludziom w nabyciu tych cennych umiejętności. Projekt wypełnia tym samym lukę kompetencyjną i uzupełnia formalny system edukacji” – dodaje.

Nauka przez praktykę

Eksperci-wolontariusze pokazują młodym ludziom jak, za pomocą programu Microsoft Excel, rozwiązywać business casy w konkretnej branży, na konkretnym stanowisku. Nauka odbywa się w małych, komfortowych grupach. Są one kompletowane w oparciu o startowy poziom wiedzy i plany zawodowe uczestników. Dzięki temu możliwa jest interakcja oraz integracja młodego człowieka z potencjalnym pracodawcą.

„Jakość warsztatów jest gwarantowana przez doświadczenie naszych wykładowców, ale także samej Fundacji Rozwoju Talentów jako organizatora. Od ponad 10 lat realizujemy projekty społeczne, wspierające młode osoby w rozpoczęciu kariery zawodowej” – podkreśla Korzeniewska.

„Na warsztat można zgłosić się na ExcelDay.pl. W poprzedniej edycji, Fundacja przyjęła aplikacje od prawie 1000 studentów. – Im więcej partnerów i wolontariuszy będzie z nami współpracowało, tym więcej młodych osób będziemy w stanie przeszkolić. Liczba zgłoszeń potwierdza, jak potrzebny jest tego typu projekt” – wskazuje Korzeniewska.

Wymiar międzynarodowy

ExcelDay™ realizuje trzy z siedemnastu Celów Zrównoważonego Rozwoju 2030 (ang. The Sustainable Development Goals) przyjętych przez wszystkie państwa członkowskie ONZ w 2015 roku:

· Promować stabilny, zrównoważony i inkluzywny wzrost gospodarczy, pełne i produktywne zatrudnienie oraz godną pracę dla wszystkich ludzi.

· Zapewnić wszystkim edukację wysokiej jakości oraz promować uczenie się przez całe życie.

· Wzmocnić środki wdrażania i ożywić globalne partnerstwo na rzecz zrównoważonego rozwoju.

„Mamy ambicję, aby ExcelDay™ był ogólnopolską inicjatywą, obecną w wielu polskich miastach, a docelowo chcemy poszerzyć skalę działań również o kraje sąsiadujące z Polską” – zapowiada Korzeniewska.

Patronat nad ExcelDay™ objął polski oddział Microsoft.

„Nowe technologie jak nigdy dotąd przenikają wszystkie sfery życia. Mają przy tym wyjątkową cechę, a mianowicie pomagają wyrównywać szanse” – mówi Piotr Marczuk, dyrektor polityki korporacyjnej w Microsoft. – „ExcelDay™ to doskonały przykład popularyzowania technologii zarówno do realizacji codziennych zadań, jak i jako narzędzia pomocnego w przyszłej pracy” – dodaje.

Partnerami tegorocznej edycji są marki o międzynarodowym zasięgu: Atrem, DSM Nutrirional Products, Kompania Piwowarska, Leroy Merlin, Selgros Cash&Carry.

„Dziękujemy wszystkim firmom, które zaangażowały się społecznie w działania edukacyjne we współpracy z nami w tym i zeszłym roku. To brandy dojrzałe oraz gotowe, aby prowadzić aktywny dialog z młodym pokoleniem” – tłumaczy Korzeniewska. – „Jednym z naszych podstawowych celów jest promocja dobrych praktyk w zakresie CSR oraz Employer Brandingu. Chcemy budować w polskich przedsiębiorstwach kulturę międzypokoleniowej współpracy, czego ExcelDay™ jest doskonałym przykładem” – dodaje założycielka Fundacji Rozwoju Talentów.

Fundacja Rozwoju Talentów ma ambicje, żeby wiosną 2019 roku przeprowadzić jeszcze więcej warsztatów dla studentów w ramach ExcelDay™. Fundusze na realizację projektu w zwiększonym zakresie zbierane będą od sponsorów, ale również w ramach akcji #GivingTuesday. To międzynarodowy ruch obecny w ponad 150 krajach i gromadzący internautów wokół idei dzielenia się. #GivingTuesday wspierają m.in. takie gwiazdy jak Reese Witherspoon czy Drew Barrymore. Fundacja Rozwoju Talentów jest pierwszą polską organizacją non-profit, na rzecz której prowadzone są zbiórki. Każdy może wesprzeć ExcelDay™ poprzez zostanie wolontariuszem lub wpłacenie dowolnej kwoty w formie darowizny.

Comments

comments

144
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...