Spragnieni Piękna – Pokaz mody „NOWOCZESNOŚĆ LATA 50. i 60.”

Informacja Prasowa - 06.12.2017
128

Spragnieni Piękna - Pokaz mody „NOWOCZESNOŚĆ LATA 50. i 60.”

Muzeum Narodowym w Warszawie odbył się wyjątkowy pokaz mody – „Nowoczesność lata 50. i 60.” rozpoczynający drugą edycję projektu „Spragnieni piękna” realizowanego przez Stowarzyszenie Przyjaciele MNW.

Podczas wieczoru goście mogli podziwiać kreacje wieczorowe stworzone przez tak znakomitych projektantów mody jak: Tomasz Ossoliński, Paprocki&Brzozowski, MMC, Ania Kuczyńska, Lidia Kalita, Marlu, Weave, Łukasz Jemioł, Maciej Zień oraz BOHOBOCO. Wszyscy projektanci przekazali swoje kreacje na rzecz Muzeum Narodowego. Po pokazie odbyła się cicha aukcja, a dochód z niej wyniósł niebagatelną kwotę 58 tys. złotych.

„Projekt „Spragnieni piękna” zrodził się w zeszłym roku z okazji 100-lecia istnienia Stowarzyszenia Przyjaciół Muzeum Narodowego. Wtedy również zorganizowaliśmy pokaz mody nawiązujący do lat 20. i 30., czyli okresu, w którym powstało nasze Stowarzyszenie. Tym razem tematycznie nawiązujemy do Galerii Wzornictwa Polskiego, a dokładniej – do czasów, które kuratorki wystawy – Anna Maga, Anna Demska i Kaja Muszyńska nazwały „nowoczesnością”, bowiem pragnienie nowoczesności stało się wówczas wszechobecne. W Polsce polityczna odwilż przyniosła otwarcie na świat i nadzieję zmiany na lepsze. To był niezwykły czas dla polskiej kultury i sztuki. Powstała Polska Szkoła Plakatu, kabaret STS, festiwal Jazz Jamboree, czy Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień”, a cała Warszawa zachwycała się nowoczesnymi dekoracjami przygotowanymi przez Fangora, Tomaszewskiego i Młodożeńca na V Światowy Festiwal Młodzieży i Studentów ” – powiedziała podczas wieczoru Małgorzata Wandzel, wiceprezes Stowarzyszenia Przyjaciół MNW.

Pokaz wyreżyserowała Katarzyna Sokołowska, przy współpracy z Agnieszką Ścibior.

„Jestem szczęśliwa, gdy mogę pracować w projektach, które są artystycznym wyzwaniem. Myślę, że dla samych projektantów było to również ciekawe warsztatowe doświadczenie. Suknia wieczorowa to nie najłatwiejszy temat zarówno dla projektanta jak i reżysera. Chciałam, aby ten pokaz był wyjątkowym spektaklem odbieranym na wielu płaszczyznach – łączącym sztukę, modę i muzykę.” – powiedziała Kasia Sokołowska.

 

 

Comments

comments

128
Komentarze
Sonda

Czy nagrody branżowe przynoszą agencjom PR, oprócz prestiżu, korzyści biznesowe??

Loading ... Loading ...