Rekordowe rezultaty i, pierwszy w historii pełny rok rentowności
W załączeniu przesyłam infografikę oraz linki do prezentacji dla akcjonariuszy, informacji prasowej do wykorzystania w publikacji. Gdyby pojawiły się dodatkowe pytania to zapraszam do kontaktu.
Najważniejsze dane:
- Liczba aktywnych użytkowników miesięcznie (MAU) wzrosła o 12% r/r do 675 mln (rekordowy poziom; najwyższy przyrost netto w Q4)
- Liczba subskrybentów wzrosła o 11% r/r do 263 mln
- Całkowite przychody wzrosły o 16% r/r do 4,2 mld EUR
- Marża brutto wzrosła o 555 punktów bazowych r/r, osiągając rekordowe 32,2%
- Dochód operacyjny wzrósł do 477 mln EUR (rekordowy poziom)
Daniel Ek, założyciel i CEO Spotify, powiedział:
„Z ogromnym optymizmem patrzę na rok 2025 i kierunek, w którym podążamy – zarówno jako produkt, jak i jako firma. Będziemy nadal inwestować w innowacje napędzające długoterminowy rozwój, zwiększając tempo działania przy jednoczesnym utrzymaniu wysokiej efektywności, jaką osiągnęliśmy w ubiegłym roku. To właśnie ta synergia pozwoli nam tworzyć najlepsze doświadczenia dla użytkowników, rozwijać się w sposób zrównoważony i inspirować świat kreatywnością.”
Zapraszamy na telekonferencję dla analityków i inwestorów dotyczącą wyników za Q4, która odbędzie się 4 lutego o godzinie 8:00 ET. Aby się na nią zarejestrować, proszę klknąć tutaj.
Spotify w liczbach:
- 675 mln aktywnych użytkowników miesięcznie (MAU)
- 263 mln subskrybentów
- 6,5 mln tytułów podcastów
- Ponad 500 mln użytkowników odsłuchało podcastu na Spotify
330 000 podcastów wideo
- 350 000 audiobooków dostępnych w modelu à la carte
- 270 mln użytkowników obejrzało podcast wideo na Spotify
- 10 mld USD wypłaconych branży muzycznej w 2024 roku
- ~60 mld USD wypłaconych branży muzycznej od momentu powstania Spotify
- Liczba twórców aktywnie publikujących materiały wideo każdego miesiąca wzrosła o ponad 50% r/r
- Ponad 70% uprawnionych programów dołączyło do programu monetyzacji Spotify (tzw. Spotify Partner Program)
Comments
