Spicy Mobile inwestuje w reklamę wideo i w social media

Informacja Prasowa - 25.07.2019
138

Spicy Mobile inwestuje w reklamę wideo i w social media

Wideo i social media należą do najczęściej konsumowanych treści na urządzeniach mobilnych – komentuje Tomasz Kąkol z agencji marketingu mobilnego Spicy Mobile. Ponad 90% użytkowników smartfonów korzysta z aplikacji i mobilnych stron społecznościowych, a ponad połowa ogląda filmy w aplikacji YouTube.

Dane nie pozostawiają złudzeń – w najbliższych latach mobile będą napędzać media społecznościowe oraz wideo. Użytkownicy przenoszą swoje przyzwyczajenia z dużych na mniejsze ekrany, zwłaszcza w zakresie konsumpcji treści typowo telewizyjnych. Jak pokazują prognozy Cisco, do 2020 roku wideo będzie stanowić 80% całego internetowego ruchu na mobile’u. Także wyniki dla polskiego rynku są obiecujące –  już co trzeci badany wymienia oglądanie treści wideo wśród najważniejszych aktywności na smartfonie[1].

Według danych Spicy Mobile, w 2018 r. najpopularniejszą aplikacją mobilną w Polsce był serwis YouTube, tuż za nim na podium znalazły się aplikacje Messenger oraz Facebook. W sumie – jak szacują eksperci – z aplikacji i stron społecznościowych korzysta teraz ponad 90% użytkowników smartfonów z systemem Android, a około 60% odwiedza mobilne platformy wideo.

Dominujący udział w rynku treści wideo ma YouTube, z platform VOD korzysta aktualnie co ósmy użytkownik smartfona z systemem Android. Analizując dane widzimy, jak szybko zmieniają się zachowania widzów na korzyść wybranych aplikacji” – komentuje Tomasz Kąkol. – „Użytkownicy przede wszystkim chcą mieć możliwość wyboru – co, kiedy i gdzie oglądać”.

Reklamodawcy, którzy nie wykorzystują w swoich kampaniach mobile’a, tracą istotną część tortu. Według badania Gemius AdReal, aż 93% internautów w trakcie bloków reklamowych w telewizji sięga po smartfon.

Aby zwiększyć efektywność działań, spoty TV mogą być skorelowane z interakcją w kanale mobile” – podkreśla Tomasz Kąkol. – „Duże szanse dla tych form reklamowych widzimy zwłaszcza w mediach społecznościowych, a wybrane platformy włączyliśmy do naszej sieci reklamowej. Na przykład w aplikacji TikTok umożliwiamy emisję pełnoekranowych spotów trwających do 15 sekund, a także krótkich 3-5 sekundowych reklam wyświetlanych tuż po uruchomieniu aplikacji”.

[1]IAB Polska, raport  „Mobile 2018”

 

Comments

comments

138
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...