Social media źródłem informacji Amerykanów – raport Pew Research Center

Redakcja PR - 11.09.2017
114

Social media źródłem informacji Amerykanów – raport Pew Research Center

67 % Amerykanów czerpie przynajmniej niektóre wiadomości z social media, jak wynika z raportu amerykańskiego centrum badań Pew Research Center. 2 na 10 obywateli z kolei traktuje media społecznościowe jako główne źródło informacji.

Od sierpnia 2016 nastąpił wzrost liczby Amerykanów,  szukających informacji na portalach społecznościowych. W zeszłym roku wskaźnik wynosił 62%, a wzrost wiążę się ze zwiększoną aktywnością w social media osób starszych, słabiej wykształconych oraz o ciemniejszej karnacji.

Inaczej masię tendencja w grupie ludzi z wyższym wykształceniem, gdzie nastąpił nieznaczny spadek zainteresowania informacjami, znajdującymi się na portalach społecznościowych. Twórcy raportu zwracają też uwagę na fakt, że po raz pierwszy w historii przeprowadzania badań odsetek osób powyżej 50 roku życia, korzystających z social media, przekroczył 50%.

PRC social mediaPRC ages itp

Patrząc na populację jako całość, Facebook niezmiennie prowadzi w zestawieniu z pozostałymi kanałami social media jako największe źródło informacji. Wynika to przede wszystkim z dużej bazy użytkowników Facebooka. Jeśli zaś spojrzymy pojedynczo na każdą platformę, to największy wzrost użytkowników, czerpiących informacje z kanałów social media, zanotował Twitter – 74% w stosunku do 59% w 2016 r.

Dodatkowo 26% Amerykanów przyznaje, że czerpie informacje z różnych platform społecznościowych. W sierpniu zeszłego roku zaledwie 18% obywateli deklarowało podobnie, co oznacza wzrost na poziomie aż 8% procentowych.

Trend ten zapewne będzie wzrastał, chociażby ze względu na fakt, że użytkownicy Instagrama, Snapchata czy WhatsAppa deklarują, że czerpią newsy z różnych platform social media. 90% z nich do uzyskiwania informacji wykorzystuje przynajmniej dwa portale społecznościowe.

Użytkownicy social media nadal jednak używają tradycyjnych źródeł  pozyskiwania informacji, takich jak telewizja, radio czy strony internetowe. Przykładowo, 33% użytkowników Facebooka deklaruje, że oglądają również telewizję kablową w celach informacyjnych.

PRC media tradycyjne

Pew Research Center, organizacja typu think tank, przeprowadziła badanie w dniach 8-21 sierpnia br. na grupie 4971 dorosłych Amerykanów. Cały raport znajduje się tutaj.

Comments

comments

114
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...