Social media źródłem informacji Amerykanów – raport Pew Research Center

Redakcja PR - 11.09.2017
248

Social media źródłem informacji Amerykanów – raport Pew Research Center

67 % Amerykanów czerpie przynajmniej niektóre wiadomości z social media, jak wynika z raportu amerykańskiego centrum badań Pew Research Center. 2 na 10 obywateli z kolei traktuje media społecznościowe jako główne źródło informacji.

Od sierpnia 2016 nastąpił wzrost liczby Amerykanów,  szukających informacji na portalach społecznościowych. W zeszłym roku wskaźnik wynosił 62%, a wzrost wiążę się ze zwiększoną aktywnością w social media osób starszych, słabiej wykształconych oraz o ciemniejszej karnacji.

Inaczej masię tendencja w grupie ludzi z wyższym wykształceniem, gdzie nastąpił nieznaczny spadek zainteresowania informacjami, znajdującymi się na portalach społecznościowych. Twórcy raportu zwracają też uwagę na fakt, że po raz pierwszy w historii przeprowadzania badań odsetek osób powyżej 50 roku życia, korzystających z social media, przekroczył 50%.

PRC social mediaPRC ages itp

Patrząc na populację jako całość, Facebook niezmiennie prowadzi w zestawieniu z pozostałymi kanałami social media jako największe źródło informacji. Wynika to przede wszystkim z dużej bazy użytkowników Facebooka. Jeśli zaś spojrzymy pojedynczo na każdą platformę, to największy wzrost użytkowników, czerpiących informacje z kanałów social media, zanotował Twitter – 74% w stosunku do 59% w 2016 r.

Dodatkowo 26% Amerykanów przyznaje, że czerpie informacje z różnych platform społecznościowych. W sierpniu zeszłego roku zaledwie 18% obywateli deklarowało podobnie, co oznacza wzrost na poziomie aż 8% procentowych.

Trend ten zapewne będzie wzrastał, chociażby ze względu na fakt, że użytkownicy Instagrama, Snapchata czy WhatsAppa deklarują, że czerpią newsy z różnych platform social media. 90% z nich do uzyskiwania informacji wykorzystuje przynajmniej dwa portale społecznościowe.

Użytkownicy social media nadal jednak używają tradycyjnych źródeł  pozyskiwania informacji, takich jak telewizja, radio czy strony internetowe. Przykładowo, 33% użytkowników Facebooka deklaruje, że oglądają również telewizję kablową w celach informacyjnych.

PRC media tradycyjne

Pew Research Center, organizacja typu think tank, przeprowadziła badanie w dniach 8-21 sierpnia br. na grupie 4971 dorosłych Amerykanów. Cały raport znajduje się tutaj.

Comments

comments

248
Komentarze
Sonda

Czy nagrody branżowe przynoszą agencjom PR, oprócz prestiżu, korzyści biznesowe??

Loading ... Loading ...