Social Media i najczęściej używane komunikatory
Podobnie jak dwa lata temu komunikator Messenger ponownie w roku 2017 cieszył się znacznym powodzeniem wśród internautów. Do kontaktu z markami wykorzystuje go już ponad 1/3 internautów. Drugą w kolejności aplikacją, która zyskała rzesze sympatyków jest WhatsApp, który wykorzystywany jest rzadziej.
Coraz więcej internautów korzysta z internetu na swoich smartfonach. Obecnie już ponad połowa internautów przynajmniej parę razy dziennie korzysta z internetu dostępnego na urządzeniach mobilnych. Zaledwie 11% osób w ogóle nie korzysta z internetu mobilnego.
Najbardziej popularne komunikatory
Z Messengera codziennie korzysta ponad połowa użytkowników internetu, natomias 1/3 internautów wykorzystała go do kontaktu z markami. Drugim, najczęściej używanym komunikatorem jest WhatsApp, w dalszej kolejności pojawiają się coraz mniej popularne aplikacje, takie jak Skype i Gadu-Gadu. Posiada je większość internautów, jednak nie są tak często wykorzystywane, jak Messenger czy WhatsApp.
Jak wynika z raportów zarówno Messenger, jak i WhatsApp od ponad trzech lat cieszą się coraz większą, dzienną liczbą uruchomień aplikacji. Najwyższe notowania pod tym względem miały miejsce pomiędzy rokiem 2016, a 2017. W roku 2018 wskaźnik znacznie spadł.