Social Index 2016 – SentiOne sprawdził, kto trząsł polskim internetem

Redakcja PR - 21.02.2017
294

SentiOne prezentuje pierwszy autorski ranking popularności marek i osobistości w internecie

Firma badawcza SentiOne na podstawie analizy setek tysięcy wypowiedzi internautów, wskazała najpopularniejsze marki i osobistości w internecie. Analitycy firmy opracowali w tym celu autorski algorytm Social Index. 

Jak czytamy w raporcie, autorzy w ramach analiz uwzględniają 13 kategorii: Finanse (sektor bankowy, ubezpieczeniowy), RTV (marki z branży elektronicznej), Motoryzacja, Żywność, Moda, Alkohole, Celebryci, Politycy, Zdrowie i Uroda, AGD, Napoje, Ecommerce (sklepy internetowe) oraz Telekomunikacja (sieci telefoniczne).

Autorzy raportu informują, że celem projektu Social Index jest wypracowanie standardu oceny obecności marek w dyskusjach internetowych. Przy obliczaniu wskaźnika Social Index analitycy biorą pod uwagę zmienne, takie jak: liczba wzmianek pozytywnych, negatywnych i neutralnych, a także poziom intensywności dyskusji w kategoriach tematycznych. Wysokie wskaźniki Social Index zyskują marki, o których nie tylko pisze się pozytywnie i merytorycznie, ale też takie, które jednocześnie dominują nad innymi markami w swojej kategorii pod względem liczby wypowiedzi.

Najpopularniejsze kategorie w 2016

Największą popularnością wśród internautów cieszyła się polityka. Na drugim miejscu znalazła się branża motoryzacyjna, trzecim – RTV. Nieco mniej popularne były: e-commerce i moda. W dalszej kolejności interesowano się celebrytami, zdrowiem i uroda i żywnością.

social index

Źródło: raport SentiOne Social Index 2016

Najlepiej postrzegane branże 

Spośród 13 przebadanych branży, najlepiej postrzeganą jest moda. Na podium znalazły się również motoryzacja i ecommerce. Na przeciwległym biegunie popularności znalazły się branże finansowa, alkoholowa i AGD.

social index

Źródło: raport SentiOne, Social Index 2016.

Najlepiej i najgorzej postrzegane marki i osobowości

Na czele dziesiątki najlepiej postrzeganych marek znalazło się Allegro – głównie za sprawą swojej niesamowitej świątecznej reklamy. Kolejne miejsca należą do brandów sportowych, technologicznych i samochodowych (Nike, Samsung, BMW, Apple, Addidas). A oto pełna dziesiątka.

social index

Źródło: Raport SentiOne Social Index 2016

Na przeciwległym biegunie – negatywnie wzmiankowanych – całą pierwszą dziesiątkę zajęli przedstawiciele polityki. na czele zestawienia znalazł się prezes Prawa i Sprawiedliwości, Jarosław Kaczyński. Kolejne miejsce zajęła premier Beata Szydło, a trzecie – prezydent Andrzej Duda. Dużo negatywnych wzmianek w analizie SentiOne dotyczyło w ubiegłym roku także innych przedstawicieli  partii rządzącej oraz polityków niezwiązanych z PiS.

social index

Źródło: raport SentiOne Social Index 2016

 

Z raportami Social Index firmy SentiOne można się zapoznać na stronie: http://socialindex.pl 

Pełną wersję raportu Social index 2016 można pobrać ze strony —> ŹRÓDŁO

 

Comments

comments

294
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...