Snapchat

Jerzy Ciszewski - 07.11.2015
84

Jedną z topowych aplikacji ostatnich miesięcy jest Snapchat.

Umożliwia on szybką komunikację między użytkownkami poprzez dodawanie krótkich 10-cio sekundowych filmów lub zdjęć. Treści wysyłane są wedle gustu, do wybranych użytkowników lub wyświetlają się dla wszystkich w My Story. Serie takich krótkich filmików mogą tworzyć całe sekwencje historyjek, co daje dodatkową możliwość ciekawego kreowania swojego wizerunku. Ale Snapchat nie jest jedynie narzędziem dla prywatnych użytkowników, coraz częściej z dobrodziejstw aplikacji korzystają firmy.

Jak podaje ranking Hash.fm, najpopularniejszą marką w serwisie Snapchat jest Orange Polska, zaraz potem znadują się Eska TV i TVP. Łącznie mają ponad 50 tysięcy obserwatorów, co i tak daje dość marny rezultat w porównaniu do wyniku rankingu użytkowników. Otóż, numerem jeden w tym zestawieniu z liczbą ponad 100 tysięcy obserwatorów jest Julia Kuczyńska, autorka jednego z najpopularniejszych blogów modowych – Maffashion.

Mimo mniejszej popularności kont firmowych, użytkowników wciąż przybywa. Jakie treści zatem królują na profilach firm? Przede wszystkim świetnie działają w ten sposób wszelkie akcje promocyjne takie jak umieszczanie kuponów zniżkowych i konkursy. Każdy maniak aplikacji śledzi z uporem ulubione profile, co buduje przywiązanie i lojalność, zwłaszcza w odniesieniu do marek. Krótki czas wyświetlania danych filmów i zdjęć jest także okazją do maksymalnego skupienia, dlatego wszelkie skoncentrowane działania firm cieszą się dużym powodzeniem.

Pierwszą taką akcją firmową na Snapchacie zainicjował H&M, który zaangażował swoich obserwatorów do znalezienia w swoich wybranych salonach ostatnich dwudziestu biletów na imprezę z cyklu Boiler Room. Odpowiedzialny za to wydarzenie był Yuri Drabent, dyrektor kreatywny Isobar Polska, wtedy jeszcze dyrektor kreatywny agencji Lubię To.

Oprócz akcji i konkursów, firmy prowadzą profile podobne do tych, które prezentują ich użytkownicy. Strategia ta sprawdza się zwłaszcza w przypadku stacji telewizyjnych i radiowych. Przykładem jest MTV, które pokazywało kulisy ogromnej gali EMA w Mediolanie, co było doskonałym uzupełnieniem relacji z samego wydarzenia. Użytkownicy zatem mogli poczuć się wyjątkowo, gdy zobaczyli jeszcze więcej swoich ulubionych gwiazd. Eska TV też snapuje w przerwie między nagrywanymi programami. Prezenterzy robią śmieszne miny, wygłupiają się dokładnie tak jak ich obserwatorzy. Działania spontaniczne budują więź, zwłaszcza z młodszymi odbiorcami, których jest na Snapchacie bardzo dużo. Aplikacja więc jest doceniana za naturalność, brak wyreżyserowanych komunikatów i nie do końca idealne zdjęcia czy filmy.

Prostota narzędzia, jakim jest Snapchat sprawiła, że niemal każdy może wysyłać swoje komunikaty. Bez względu na to, jaką ilością czasu dysponuje. 10 sekund? Nie ma problemu, na to każdy znajdzie chwilę. Jest to zaś doskonała forma komunikacji zarówno ze znajomymi, jak i z potencjalnymi klientami, o czym przekonało się już kilka firm, a statystyki są nieubłagane. Ci, którzy nadążają za trendami, będą zawsze o krok przed innymi.

imgres

Comments

comments

84
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...