Skazani na piosenki o podpaskach?

Redakcja PR - 01.07.2016
164

Czy reklamy środków higienicznych dla kobiet muszą być zawstydzające?

Skazani na piosenki o podpaskach?

Na pewno zauważyliście, że w polskiej telewizji reklamy środków higienicznych dla kobiet są bardzo infantylne lub zawstydzające. Mówi się, że aktorzy nie chcą grać w trzech rodzajach reklam: podpaski, środki na wzrost popędu seksualnego i leki przeciwdziałające biegunce. Zastanawiam się, dlaczego kobiety nadal muszą czuć wstyd podczas oglądania reklam o artykułach higienicznych. Eksperymenty z dziwnymi, niebieskimi substancjami lub dziecinne przyśpiewki to wszystko, na co nas stać? Jesteśmy skazani na piosenki o podpaskach?

#LikeAGirl i nowy wymiar kobiecości

Na szczęście ktoś za granicą wyszedł z inicjatywą stworzenia serii reklam, która w końcu przedstawi kobiety w innym świetle. Kampania Always #LikeAGirl prezentuje nowy wymiar kobiecości, która jest przecież piękna. Oto najnowsza odsłona. Powstała z myślą o zbliżającej się Olimpiadzie w Rio:

Dziewczyny opowiadają tu o swoich doświadczeniach ze sportem. Mówiono im, że przecież nie mogą uprawiać takich sportów jak rugby, podnoszenie ciężarów. Jedna z dziewczynek mówi otwarcie: Myślę, że każda dziewczyna może uprawiać taki sport, jaki chce. Kampania pomaga w zrozumieniu, że właśnie tak jest. Partnerem akcji jest Alex Morgan – zawodniczka drużyny Stanów Zjednoczonych w piłce nożnej, która pokazując swoją drogę do sukcesu, wspiera młode dziewczyny w podnoszeniu swojej pewności siebie.

Filmik po kilkunastu godzinach od umieszczenia w serwisie YouTube, zdobył ponad milion widzów.

To nie jest pierwszy raz

Kampania #LikeAGirl została zapoczątkowana już w 2014 roku, a filmik zaprezentowany powyżej jest jedną z odsłon całej akcji. To nie jest więc pierwszy raz, kiedy Always troszczy się o wspieranie kobiet. Oto kilka innych realizacji tej akcji:

 

 

Zaczynamy to rozumieć

Moim zdaniem w Polsce już (albo dopiero) zaczynamy podobnie podchodzić do reklamowania tych ,,wstydliwych produktów”. Według mojej opinii najlepiej robi to O.B. Już jakiś czas temu stworzono kanał, na którym młoda dziewczyna opowiada o kobiecych sprawach. Bohaterka jest naturalna, uśmiechnięta, nie ,,wciska” nam tamponów w każdy możliwy sposób. Przyjemnie się to ogląda.

Jeszcze bardziej podobają mi się nowe reklamy o.b. Bardzo nowoczesny, mocny, szczery przekaz. Informacje przekazane są w sposób energiczny, bez zbędnego wstydu i tej całej dziwnej, dziecinnej otoczki. Super!

 

zdj. http://news.always.com/press-release/always-product-news/half-girls-quit-sports-end-puberty-new-always-likeagirl-video-exam

Comments

comments

164
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...