Sigma IT zmienia się w Nexer i stawia na globalny wzrost

Informacja Prasowa - 01.03.2021
44

Sigma IT zmienia się w Nexer i stawia na globalny wzrost

Sigma IT zmienia się w Nexer i stawia na globalny wzrost

Szwedzka firma specjalizująca się w tworzeniu cyfrowych rozwiązań – w Polsce od 2017 roku jako Sigma IT (będąca członkiem grupy Sigma IT AB), w lutym 2021 zmieniła nazwę i profil swojej działalności. Dzisiaj, jako Nexer, planuje globalną ekspansję. Kolejny krok to zmiany strategiczne, inwestycje i zwiększenie zatrudnienia m.in. w Polsce.

Rebranding nie zakłada żadnych zmian we własności ani strukturze prawnej firmy. Ma on na celu głównie ujednolicenie i zacieśnienie współpracy w ramach stale powiększającej się grupy pracowników na świecie. Niezmienne pozostają również wartości firmy. Modyfikację czeka natomiast profil  działalności, zakładający wejście na nowe rynki oraz segmenty.

Firma technologiczna prowadząca cyfrową rewolucję

Dzięki ponad 30-letniemu doświadczeniu w dostarczaniu usług IT i doradztwie, eksperci z Nexer dysponują rozległą wiedzą techniczną, która pozwala na tworzenie wyprzedzających rynek
i odpowiadających na jego potrzeby rozwiązań. Wsparcie cyfrowej transformacji klientów opiera się bowiem na specjalistycznej wiedzy w zakresie strategii, technologii i komunikacji.

To perspektywiczne podejście owocuje od lat – pokazują to także globalne dane z 2020 roku, w którym to przychody firmy wyniosły 2 miliardy SEK przy rocznym, 15 proc. wzroście.

W Polsce Nexer oferuje jeszcze więcej

Obecna strategia na lata 2021-2023 zakłada konsekwentne zwiększanie zatrudnienie w Polsce. W tym czasie liczba pracowników wrocławskiego oddziału wzrośnie do 200 osób. Rodzimy oddział to także szereg wzrostów przychodowych, które w 2020 roku osiągnęły poziom 56 proc. r/r.

– Założona w 2017 roku firma Sigma IT jest trzonem polskiej działalności grupy. W ostatnich latach nasza aktywność biznesowa w kraju znacznie się rozwinęła. Rok rocznie podwajaliśmy nasze możliwości
i zasoby, by dzisiaj we Wrocławiu zatrudniać ponad 80 pracowników bezpośrednio obsługujących klientów w Szwecji, Norwegii, Finlandii, Wielkiej Brytanii, USA i Australii –
mówi Maciej Reutt Dyrektor Zarządzający Nexer w Polsce. – Nasze zespoły opracowują kompleksowe rozwiązania m.in. w zakresie urządzeń telekomunikacyjnych i inteligentnego dostępu. Dla klientów, takich jak m.in. AstraZeneca czy Scania tworzą i wdrażają platformy wizualizacji danych dla sektora finansów, biofarmaceutyki i transportu. Dostarczamy rozwiązania dla branży muzycznej oraz Mixed Reality. Dbamy także o bezpieczeństwo pracowników w ich miejscach pracy oraz dobro potrzebujących obywateli, dostarczając szyte na miarę systemy świadczące usługi socjalne w gminach. – dodaje.

W najbliższej przyszłości Nexer planuje rozszerzyć usługi badawczo-rozwojowe na takie dziedziny, jak motoryzacja, cyfryzacja przemysłowa i będziemy nadal wzmacniać obecną ofertę, wprowadzając technologie chmurowe, mobilne i wbudowane, które są w czołówce usług firmy.

Nowa nazwa i rebranding to nie jedyna zmiana jaka czeka firmę w 2021 roku. W drugim kwartale pojawi się w Polsce nowy członek rodziny – spółka Nexer Insight, która wspierać będzie klientów firmy w dostarczaniu rozwiązań biznesowych w takich obszarach, jak Azure IoT (Internet of Things), sztucznej inteligencji (AI), inżynierii i analizie danych (Data Science, Data engineering), rozszerzonej i wirtualnej rzeczywistości (AR/VR) jak i technologii modelowania Azure Digital Twins. Sztuczna inteligencja w połączeniu z integrowanymi systemami IoT i modelowaniem daje możliwości rozwiązywania problemów, które do niedawna mogły wydawać się niemożliwe do rozwikłania. Przykładem mogą być inteligentne systemy wykrywające i zapobiegające powstawaniu sytuacji zagrażających życiu na dużych budowach czy projekty transformacji opieki medycznej w kierunku bardziej zdalnym i bezobsługowym, gdzie pojawiło się ogromne zapotrzebowanie w ostatnich miesiącach. To przykłady dwóch – z wielu projektów, które będą realizowane w ramach nowej spółki.

Comments

comments

44
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...