Showmax wycofuje się z Polski

Redakcja PR - 12.12.2018
109

Platforma będzie dostępna tylko do końca stycznia

Koncern Naspers zdecydował o zamknięciu w Polsce serwisu subskrypcyjnego Showmax z końcem stycznia 2019 roku.

„31 stycznia 2019 r. Showmax wycofuje się z Polski, a usługa przestanie być dostępna” – napisano w oświadczeniu.

„Jest to następstwem strategicznej wizji właściciela Showmax – Naspers Group, o wycofaniu się z działalności w sektorze rozrywki wideo prowadzonej w ramach MultiChoiceGroup, do której włączony został Showmax. Pomimo dobrych wyników i popularności serwisu, dalszy rozwój Showmax Polska, jako jedynej firmy działającej w obszarze wideo poza Afryką, nie mieści się w ramach przyjętej strategii zarówno MCG, która koncentruje się na kontynencie afrykańskim, jak i Naspersa. Showmax Africa nadal będzie działać jako część MultiChoiceGroup” – poinformowała Magdalena Marzec, communications manager Showmax w Polsce.

Showmax zadebiutował w Polsce 15 lutego 2017 roku. Platforma nie ujawniała, ilu subskrybentów ma w Polsce. Według badania PBI/Gemius – w listopadzie stronę Showmax.com odwiedziło 654,8 tys. użytkowników. Dla porównania Netflix.com odwiedziło 2,86 mln, a Vod.pl – 4 mln.

Według sprawozdania złożonego w Krajowym Rejestrze Sądowym spółka Showmax CEE w roku obrotowym kwiecień 2017 – marzec 2018 odnotowała jedynie 1,4 mln zł zysku netto przy przychodach 19,21 mln zł.

Z danych Kantar Media wynika, że od stycznia do października br. wartość cennikowa kampanii Showmaksa wyniosła 13,1 mln zł,  gdy w analogicznym okresie rok wcześniej było to 39,3 mln zł. Showmax współpracuje z domem mediowym PHD i agencją reklamową Bridge2fun.

Comments

comments

109
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...