Platforma będzie dostępna tylko do końca stycznia
Koncern Naspers zdecydował o zamknięciu w Polsce serwisu subskrypcyjnego Showmax z końcem stycznia 2019 roku.
„31 stycznia 2019 r. Showmax wycofuje się z Polski, a usługa przestanie być dostępna” – napisano w oświadczeniu.
„Jest to następstwem strategicznej wizji właściciela Showmax – Naspers Group, o wycofaniu się z działalności w sektorze rozrywki wideo prowadzonej w ramach MultiChoiceGroup, do której włączony został Showmax. Pomimo dobrych wyników i popularności serwisu, dalszy rozwój Showmax Polska, jako jedynej firmy działającej w obszarze wideo poza Afryką, nie mieści się w ramach przyjętej strategii zarówno MCG, która koncentruje się na kontynencie afrykańskim, jak i Naspersa. Showmax Africa nadal będzie działać jako część MultiChoiceGroup” – poinformowała Magdalena Marzec, communications manager Showmax w Polsce.
Showmax zadebiutował w Polsce 15 lutego 2017 roku. Platforma nie ujawniała, ilu subskrybentów ma w Polsce. Według badania PBI/Gemius – w listopadzie stronę Showmax.com odwiedziło 654,8 tys. użytkowników. Dla porównania Netflix.com odwiedziło 2,86 mln, a Vod.pl – 4 mln.
Według sprawozdania złożonego w Krajowym Rejestrze Sądowym spółka Showmax CEE w roku obrotowym kwiecień 2017 – marzec 2018 odnotowała jedynie 1,4 mln zł zysku netto przy przychodach 19,21 mln zł.
Z danych Kantar Media wynika, że od stycznia do października br. wartość cennikowa kampanii Showmaksa wyniosła 13,1 mln zł, gdy w analogicznym okresie rok wcześniej było to 39,3 mln zł. Showmax współpracuje z domem mediowym PHD i agencją reklamową Bridge2fun.
Comments
