Sezon świąteczny w e-commerce

Jerzy Ciszewski - 18.12.2018
224

Sezon świąteczny w e-commerce – analiza RTB House

Sezon świąteczny w e-commerce – analiza RTB House

Za nami Black Friday – jeden z najważniejszych dni w branży e-commerce. Nie jest to jednak koniec ,,boomu” w tym sektorze, przed nami Święta Bożego Narodzenia, czyli największy sezon zakupowy w roku. Według analizy RTB House aktywność konsumentów w internecie jest największa w pierwszej połowie grudnia, a także dzień po świętach Bożego Narodzenia.

RTB House, globalna firma specjalizująca się w innowacyjnej technologii retargetingowej opartej na deep learningu, zbadała zachowania użytkowników internetu w grudniu – jednym z najgorętszych okresów zakupowych w branży e-commerce. Przeprowadzona analiza została wykonana na podstawie skumulowanych danych z kampanii w Europie, Ameryce Łacińskiej, Azji i regionie Pacyfiku, Bliskim Wschodzie oraz Afryce i USA.

Wyniki pokazują, że polscy konsumenci najchętniej odwiedzają sklepy online i finalizują zakupy około dwa tygodnie przed Wigilią świąt Bożego Narodzenia. W zeszłym roku punkt kulminacyjny nastąpił 11 grudnia – konsumenci odwiedzali wtedy e-sklepy nawet 20 proc. częściej niż średnia miesięczna, dokonując nawet o 59 proc. więcej zakupów niż wyniosła średnia dla grudnia.

Z kolei w drugiej połowie grudnia, około tydzień przed świętami Bożego Narodzenia, częstotliwość wizyt i zakupów w e-sklepach spada, osiągając najniższy poziom w Wigilię świąt Bożego Narodzenia. W tym dniu użytkownicy odwiedzali sklepy niemal 40 proc. rzadziej niż średnio w grudniu. Liczba transakcji jest mniejsza niż średnia dla tego miesiąca o prawie 75 proc.

,,Można zauważyć, że w grudniu konsumenci zazwyczaj kupują w pierwszej połowie miesiąca, a nie na ostatnią chwilę. Te zakupy dokonywane są już raczej w tradycyjnych sklepach.” – podsumowuje Łukasz Abgarowicz, Business Development Director RTB House Poland. ,,W związku z tym warto przyspieszyć część działań marketingowych, aby dodatkowo podnieść poziom zaangażowania użytkowników i zwiększyć sprzedaż w pierwszej połowie miesiąca. Sezon świąteczny jest również idealną okazją do zadbania internautów, którzy odwiedzili nasz sklep kilka tygodni wcześniej i nie dokonywali zakupów przez jakiś czas. Retargeting pozwala spersonalizować komunikat reklamowy, dotrzeć do niedawno aktywnych klientów i przekonać ich do ponownych zakupów.”

W Polsce liczba wizyt w sklepach internetowych wzrasta tuż po Wigilii świąt Bożego Narodzenia. Już 27 grudnia użytkownicy odwiedzali sklepy internetowe prawie 10 proc. częściej niż wynosi średnia miesięczna.

Comments

comments

224
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...