Selectivv wyróżniony na gali Effective Mobile Marketing Awards

Redakcja PR - 16.11.2018
106

Kampania Selectivv dla Land Rovera doceniona w międzynordowym konkursie

Selectivv to firma, która gromadzi, analizuje i profiluje dane o użytkownikach urządzeń przenośnych oraz wykorzystuje je w takich obszarach jak reklama, marketing, analizy czy badania. Swoje usługi oferuje klientom komercyjnym jak i współpracuje z podmiotami ze sfery publicznej. W dziewiątej edycji międzynarodowego konkursu Effective Mobile Marketing doceniona została kampania, jaką firma przeprowadziła dla marki Land Rover z wykorzystaniem swojej autorskiej usługi Geotrapping®.

Kampania przeprowadzona przez Selectivv wspólnie z Value Media została zakwalifikowana do ścisłego finału konkursu w kategorii Most Effective Automotive Campaign or Solution i była jedyną wyróżnioną w ten sposób akcją z zakresu marketingu mobilnego z Polski w tym roku.

Celem kampanii była promocja nowej oferty samochodów marki Land Rover z linii dla biznesu oraz dotarcie do kobiet i mężczyzn powyżej 35 roku życia charakteryzujących się ponadprzeciętnymi dochodami. Przekaz reklamowy miał trafić zwłaszcza do właścicieli firm, przedstawicieli wolnych zawodów (architektów, prawników, inżynierów, lekarzy) osób prowadzących własną działalność gospodarczą oraz pracowników dużych firm i korporacji. Oferta dotyczyła dwóch modeli – Discovery Sport oraz Range Rover Evoque.

Jednocześnie Klientowi zależało na dotarciu do osób, które w danym momencie były zainteresowane kupnem nowego samochodu. Kluczowym okazało się dotarcie do użytkowników smartfonów i tabletów, którzy w okresie trwania kampanii odwiedzili salony samochodowe konkurencyjnych marek. Reklama była kierowana do osób, które odwiedziły takie punkty w największych miastach Polski oraz spełniały założenia wytypowanej grupy docelowej.

W tym celu wykorzystano Geotrapping® – autorską technologię Selectivv umożliwiająca zebranie bazy użytkowników i targetowanie kampanii na podstawie danych o ich historycznej lokalizacji. Zaletą rozwiązania jest możliwość zebrania bazy użytkowników, którzy uczestniczyli w danym wydarzeniu np.: koncert czy targi, jak i odwiedzili konkretne miejsce np.: centrum handlowe czy kurort turystyczny. Dzięki temu możliwe jest, dotarcie z reklamą do osób nie tylko w konkretnym miejscu, ale także w dowolnym czasie w przyszłości, np. gdy spędzają czas wolny w domu lub oczekują na lunch w restauracji.

Dodatkowo kampanię kierowano do osób, które w ostatnim czasie uczestniczyły w dużych konferencjach biznesowych, takich jak Europejski Kongres Gospodarczy. W celu dotarcia do wyselekcjonowanych grup odbiorców wykorzystane zostały gotowe bazy profili behawioralnych Selectivv. Targetowanie na osoby o ponadprzeciętnych dochodach możliwe było dzięki wykorzystaniu bazy użytkowników posiadających smartfony premium oraz bazy użytkowników regularnie odwiedzających luksusowe lokalizacje w największych miastach w Polsce.

W okresie trwania kampanii prowadzona była analiza zachowań użytkowników smartfonów, którzy odwiedzili salony marki Land Rover w całej Polsce. Po pierwsze, analiza dotyczyła reakcji użytkowników na prezentowaną ofertę – badano zależności pomiędzy liczbą wyświetleń i kliknięć reklamy a liczbą osób odwiedzających salon. W toku przeprowadzonej analizy „footfall” okazało się, że ponad 6% użytkowników, którzy odwiedzili w przeszłości wskazane salony konkurencji i podczas kampanii mieli styczność z reklamą – wyświetlili ją lub w nią kliknęli – odwiedziła później salony Klienta.

Drugą częścią analizy było określenie profilu demograficznego i behawioralnego użytkowników odwiedzających salony samochodowe i lepsze poznanie klienta marki. Określenie jaki procent jej klientów stanowią na przykład rodzice, osoby interesujące się sportem czy użytkownicy przykładający dużą uwagę do zdrowego stylu życia. Jaki procent jej klientów robi zakupy w dyskontach, a ilu spędza wakacje nad polskim morzem czy za granicą.

„Wyróżnienie na gali Effective Mobile Marketing Awards pokazuje, że nasza praca nie tylko przekłada się na realne wyniki dla Klientów, ale również stanowi nową jakość w dziedzinie marketingu cyfrowego” – powiedział Avi Magid, co-CEO Selectivv.

Comments

comments

106
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...