Sebastian Stępak dyr. zarządzający MSLGROUP o 2018

Jerzy Ciszewski - 18.12.2018
195

Sebastian Stępak dyr. zarządzający MSLGROUP o 2018

Sebastian Stępak dyr. zarządzający MSLGROUP; posiada ponad 15 lat doświadczenia w branży. Od zawsze w agencji. Od 2013 roku zarządzał Publicis Consultants. Pod koniec 2015 roku powrócił do MSLGROUP i objął stanowisko dyrektora zarządzającego i szefa praktyki Consumer.

To był świetny rok dla MSL. Udało nam się utrzymać tempo wzrostu i wypracować rekordowy zysk. Dla przypomnienia w 2017 roku było wygenerowaliśmy ponad 16 milionów fee income i blisko 3 miliony złotych zysku. Dokładne dane za bieżący rok będziemy mogli podać po pierwszym kwartale 2019 roku. Zdecydowanie wzmocniliśmy nasze kompetencje w obszarach komunikacji kryzysowej i Public Affairs. Cały czas rozbudowujemy nasze działy healthcare i nowe technologie w których dynamicznie zwiększają się zarówno przychody jak i liczba konsultantów.To był bardzo wymagający rok dla naszego zespołu, który nie tylko błyskawicznie adaptuje się do sytuacji na rynku mediów, ale również prowadzi coraz szerzej zakrojone działania związane z pozyskiwaniem nowych klientów. Dziennikarze i influencerzy to dzisiaj często te same osoby. Aby dostarczać im jakościowe materiały, które mogą szybko i sprawnie publikować w swoich kanałach SM, musieliśmy w znaczący sposób zmienić nie tylko sposób codziennego kontaktu z nimi, ale również narzędzia jakimi posługujemy się na co dzień. Zdecydowanie bardziej stawiamy na zwięzłość przekazu i inne formy – na przykład rozwijając wizualną stronę komunikacji.

Krajobraz agencji w Polsce też jest niezwykle dynamiczny. W rankingu coraz wyżej widać nowe podmioty, które zdobywają znaczących klientów i mogą pochwalić się solidnymi przychodami. Klienci poszukują dzisiaj rozwiązania konkretnych problemów, co przekłada się na charakter prowadzonych działań. W MSL coraz częściej realizujemy bardzo duże projekty, które mają konkretny termin zakończenia. Klienci od dłuższego czasu oczekują mierzalnych zmian w percepcji, coraz rzadziej pytając o konkretne narzędzia i ilość publikacji. Zależy im na zmianie postaw i opinii, a ich odzwierciedleniem ma być opinia o firmie lub produkcie bezpośrednio przekładająca się na sprzedaż. Firmy, które obsługujemy dysponują dużymi i kompetentnymi strukturami, które często zarządzają komunikacją w kilku krajach lub regionach. Polska staje się ośrodkiem sterowania komunikacją w całej Europie Środkowo Wschodniej i klienci często szukają wsparcia poza granicami kraju z jednoczesną gwarancją poziomu i jakości realizowanych działań. Korzystając z tego trendu skutecznie rozwijamy portfolio projektów, gdzie Polska jest tylko jednym z wielu punktów na mapie. Innym ciekawym zjawiskiem są zlecenia, gdzie z Polski koordynujemy duże wydarzenia medialne na zachodzie współpracując projektowo z lokalnymi agencjami na miejscu. Klienci w pełni przekazują nam zarządzanie takimi projektami czuwając jedynie nad wydźwiękiem całego wydarzenia w mediach.

Cały czas ocieramy się o kompetencje i zadania dla agencji reklamowych i działających w sferze digital, ale w tym roku wspomniane współprace miały znacznie bardziej konwergentny charakter. Briefy były przekazywane całościowo, a wygrywały podmioty oferujące najbardziej spójną i efektywną koncepcję bez podziału na kompetencje. To niezwykle ciekawy sposób pracy pozwalający klientowi kontrolować wyniki przy utrzymaniu jednego punktu kontaktu. Nie ma tu mowy o traceniu czasu na przerzucanie się odpowiedzialnością, czy gorączkowe przeczesywanie umów w poszukiwaniu zapisów określających jasno kto winien wykonać dany odcinek pracy. Projekty są zarządzane sprawnie, bo centrum decyzyjne znajduje się po stronie agencji. Oby więcej takich zadań w nadchodzącym roku.

Comments

comments

195
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...