Sebastian Hejnowski o sprawach podstawowych – wycena usług …

Redakcja PR - 04.08.2016
84

Standardy, a zarabianie pieniędzy, spojrzenie wybitnego praktyka - Sebastian Hejnowski

Sebastian Hejnowski z MSLGROUP Central and Eastern Europe napisał o sprawach podstawowych dla funkcjonowania agencji komunikacyjnych. O wycenie usług !

    *     *     *     *     * 

Czyżby mapping braży w Polsce był o tyle bardziej skomplikowany? Skądże. Po prostu biuro rumuńskie wyceniło usługę podobnie jak większość rodzimych agencji PR. Mapa branży miała powstać na podstawie zebranej wiedzy managerów agencji metodą „napiszemy to co wiemy”. Nawet licząc ściśle według stawek godzinowych, taki dokument nie może kosztować zbyt wiele. Powstaje tylko pytanie, które mało kto na naszym rynku sobie stawia. Skąd zachodni klient ma wiedzieć, że dokument przez nas przygotowany jest wiarygodny. Wszyscy uznajemy, że jesteśmy dobrymi PRowcami, więc wiemy co piszemy. No właśnie. Wszyscy tak uznajemy a zapewne nie wszyscy jesteśmy. Jak zachodnia firma może rozróżnić tych profesjonalnych od domorosłych?Niedawno nasz międzynarodowy klient zwrócił się z prośbą o mapę swojej branży w Polsce. O podobny dokument zapytał w Rumunii. MSLGROUP w Warszawie przedstawiło wycenę o 10 razy wyższą niż koledzy z południa.

Tu właśnie jest miejsce na standardy i procedury. Nie tylko dlatego, że pozwalają nam one w sposób zorganizowany i pełny przedstawić wiedzę, ale także dlatego że mamy pewność co do jakości naszych danych i raportów. W tym konkretnym przypadku MSGLROUP w Warszawie zanim przystąpiło do przygotowania raportu sięgnęło po serię dostępnych raportów rynkowych, przeprowadziło rozmowy z kluczowymi interesariuszami rynku, przeprowadziło analizę konwersacji i wytypowało najważniejsze tematy i problemy. Na koniec przestawiło głównych interesariuszy i influencerów oraz wystawiło rekomendacje do komunikacji.

Nic więc dziwnego, że tak przygotowany raport kosztował dziesięciokrotnie więcej. Czy klient zapłacił? Z radością, po czym poprosił biuro rumuńskie o podobną jakość dokumentu.

Jeżeli mamy ambicję być branżą konsultingową to nie mamy prawa wystawiać rekomendacji i opisywać rzeczywistości tylko na podstawie własnego zdania. Zasięgnąć języka klient może wszędzie. Do agencji PR zwraca się po konsulting.

Pamiętajmy o tym !

MSL36 (1 of 1)-7_web

 

Comments

comments

84
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...