Scripps Networks Interactive – właściciel TVN – podał wyniki finansowe za 2016 rok

Redakcja PR - 22.02.2017
167

Scripps Networks Interactive - właściciel TVN - podał wyniki finansowe za 2016 rok

Przychody operacyjne Scripps Networks Interactive w 2016 roku wzrosły o 12,7%, do 3,4 mld dolarów w porównaniu z ubiegłym rokiem. Spółka zanotowała niemal dziewięciprocentowy zysk netto – w 2016 wyniósł on 847, 4 mld dolarów. 

Spółka Scripps Networks Interactive, do której należy TVN, podała oficjalny raport na temat wyników finansowych za ubiegły rok. Firma jest w dobrej kondycji finansowej, o czym świadczą dodatnie wskaźniki  zysku operacyjnego, zysku netto, przychodów z dystrybucji i reklam. Na reklamach Scripps Networks Interactive zarobiła o 17,2% więcej niż rok wcześniej – kwota ta wynosi 2,4 mld dolarów. To rekord spółki – w samych stanach Zjednoczonych przychód z reklam po raz pierwszy w historii przekroczył miliard dolarów.

W komunikacie podano, że dla spółki strategicznym celem jest obecnie dotarcie do nowych odbiorców i zwiększanie przychodu w segmencie platform cyfrowych – Scripps Networks Interactive będzie skupiał się na social mediach i zaangażowaniu użytkowników online. Do największych sukcesów spółki zaliczono w komunikacie przejęcie polskiego TVN-u.

W 2016 roku przychody operacyjne Scripps Networks Interactive wzrosły o 12,7% i wyniosły 3,4 mld dolarów; przychody z dystrybucji wzrosły zaś o 2,2% w porównaniu z rokiem 2015 i wyniosły 894,4 mln dolarów.

Całkowite przychody operacyjne wzrosły o 12,7% do kwoty 3,401 mld dolarów, dochody z reklam wzrosły o 17,2% do kwoty 2, 062 mld dolarów, w porównaniu do 2015. Pełne zestawienie finansowe Scripps Networks Interactive prezentuje tabela.

Zrzut ekranu 2017-02-22 o 09.29.50

W podziale na poszczególne, międzynarodowe marki telewizyjne, największe przychody przynosi HGTV i Food Network. W 2016 HGTV przyniosła spółce Scripps Networks Interactive 1,007 mld dolarów, a Food Network – 891,58 mln przychodu operacyjnego. Na kolejnych miejscach, z dużo słabszymi wynikami finansowymi, plasują telewizyjne marki lifestylowe: Travel Channel (321,2 mln przychodu operacyjnego), DIY Network (167,9 mln przychodu operacyjnego), Cooking Channel (141,2 mln przychodu operacyjnego); rodzima amerykańska Great American Country przyniosła spółce 29,5 mln przychodu, co jest najmniejszą kwotą przychodu z zestawionych marek telewizyjnych.

Zrzut ekranu 2017-02-22 o 09.37.06

Comments

comments

167
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...