Satyra na PiS, czyli ile jest warte „Ucho Prezesa”. Raport PRESS-SERVICE Monitoring Mediów

Informacja Prasowa - 18.01.2017
184

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów zbadał popularność "Ucha Prezesa"

Pierwsze odcinki nowego internetowego serialu Kabaretu Moralnego Niepokoju obejrzało już przeszło 10 mln widzów. Na temat „Ucha Prezesa” w mediach ukazało się prawie 50 tys. publikacji, a ich ekwiwalent reklamowy wyniósł 8 mln złotych. Serca internautów podbił też rudy kot, koneser mleka – wynika z raportu „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.

Realizacja Roberta Górskiego osiągnęła imponujące wyniki oglądalności. Pierwszy odcinek obejrzano ponad 4,5 mln razy, drugi prawie 4 mln, a trzeci 2,6 mln. Jednak miniserial polityczny zyskał także spore poparcie mediów.

W dniach od 2 do 17 stycznia w kontekście produkcji ukazało się 49,5 tys. materiałów. Blisko 98 proc. to wzmianki internautów w social media, 2 proc. to artykuły na portalach internetowych. W prasie opublikowano 44 teksty, w telewizji 31, a w radiu 23, co ogółem nie stanowi 1 proc. informacji.

Ucho Prezesa

Wykres 1. Liczba materiałów na temat serialu „Ucho Prezesa”, 2 – 17 stycznia 2017 r.

Kot także na świeczniku mediów

Dużą popularnością w mediach cieszy się też rudy kot, występujący w serialu. Co prawda w nawiązaniu do zwierzaka pojawiło się 39 materiałów w mediach tradycyjnych (prasie, radiu, tv i na portalach internetowych), jednak wygenerowały one AVE warte 182 tys. złotych.

Jeszcze chętniej o tym bohaterze pisali użytkownicy mediów społecznościowych. W analizowanym okresie pojawiło się ponad 3 tys. wzmianek.

Ucho prezesa

Zdjęcie 1. Odpowiedź Adama Bielana na pytanie o reakcję Jarosława Kaczyńskiego po obejrzeniu serialu
Źródło: https://twitter.com/AdamBielan/status/820264317278949376

Ucho w social media

Największa aktywność internautów w mediach społecznościowych przypadła na 8 stycznia – dzień emisji dwóch pierwszych odcinków, a następnie 16 stycznia, kiedy w sieci pojawiła się trzecia część. Najwięcej wzmianek publikowano na Facebooku (78 proc.). Kolejnymi źródłami są YouTube (14 proc.) i Twitter (6 proc.).

Promocja warta blisko 8 mln złotych

Ekwiwalent reklamowy wszystkich materiałów na temat produkcji wyniósł 7,8 mln złotych. Największa promocja dotyczyła materiałów opublikowanych na portalach internetowych – 2,7 mln złotych, a następnie w prasie (1,7 mln zł). Trzecim medium pod względem wartości wskaźnika AVE były media społecznościowe (1,6 mln zł). Analitycy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” wycenili też ekwiwalent reklamowy dla radia (1,2 mln zł) i telewizji (0,7 mln zł).

ucho prezesa

Wykres 2. Szacunkowy ekwiwalent reklamowy AVE w PLN dla publikacji dotyczących serialu „Ucho Prezesa”; 2 – 17 stycznia 2017 r.

 

Zobacz:

Orkiestra zagrała rekordowo. Także w mediach – raport PRESS-SERVICE Monitoring Mediów

Nowy sojusznik Polski. Raport PRESS-SERVICE Monitoring Mediów

Comments

comments

184
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...