Krótki przewodnik po San Escobar
Wpadka ministra spraw zagranicznych, Witolda Waszczykowskiego dotycząca jego wypowiedzi, w której przyznał, iż miał rozmawiać z przedstawicielami państwa San Escobar (które to państwo w ogóle nie istnieje), wywołała poruszenie nie tylko w Polsce, ale i w innych krajach. Internauci wykazali się niezwykłą kreatywnością i stworzyli San Escobar w świecie internetu.
"San Escobar" – wpadka ministra Waszczykowskiego. Mówi o spotkaniu z ministrem nieistniejącego państwa https://t.co/ImUZAQ7Kv3 @MSZ_RP pic.twitter.com/cDAe73OnKA
— PolsatNews.pl (@PolsatNewsPL) January 10, 2017
Rzecznika prasowy MSZ, Joanna Wajda wyjaśniła, że San Escobar to przejęzyczenie, a minister Waszczykowski miał na myśli San Cristobal y Nieves.
#SanEscobar to przejęzyczenie. Min. #Waszczykowski miał na myśli rozmowę z min. SZ San Cristobal y Nieves na szczycie UE-CELAC 25-26.10
— Rzecznik Prasowy MSZ (@Rzecznik_MSZ) January 10, 2017
O niefortunnej wypowiedzi ministra bardzo szybko zrobiło się głośno zarówno w polskich, jak i zagranicznych mediach. Temat poruszyły m.in. BBC News czy The Telegraph. Internauci natomiast prześcigają się w tworzeniu zabawnych materiałów na temat San Escobar. Zareagowały również marki, które wyczuły, że to świetna okazja do działań real-time marketingowych.
Na Facebooku szybko powstał profil państwa San Escobar, który zgromadził już niemal 52 000 fanów. Na profilu można zobaczyć m.in. flagę państwa, mapę pokazującą rozmieszczenie poszczególnych miast na terenie kraju czy jego największe atrakcje.
San Escobar ma już także swój profil na Twitterze.
The magnificient Esperal Bay in #SanEscobar #VisitSanEscobar pic.twitter.com/QHE1c1DB4z
— San Escobar (@rpdsanescobar) January 11, 2017
Potencjał San Escobar zauważyły także marki. Netflix, producent serialu „Narcos”, który opowiada o historii Pablo Escobara, jako jeden z pierwszy nawiązał do wpadki ministra i poinformował najpierw na Twitterze, a następnie na Facebooku, że leci do San Escobar.
My już mamy bilety, a Wy? #SanEscobar https://t.co/Yf7ESD01Rn
— Netflix Polska (@NetflixPL) January 10, 2017
Dla wszystkich, którzy podobnie jak Netflix, chcieliby wybrać się w taką podróż, specjalną zniżkę zaoferowała aplikacja mytaxi. Wczoraj za użycie kodu „SANESCOBAR” można było dostać 10 zł rabatu na kurs.
Fani San Escobar w sklepie koszulkowo.com mogą kupić T-shirt z takim napisem.
NaviExpert poinformował natomiast dzisiaj na Twitterze, że mapy nowo odkrytego państwa są już dostępne w ich nawigacji.
Wybieracie się do #SanEscobar? Mapy całego kraju są już dostępne w @NaviExpert 🙂 Buen viaje! pic.twitter.com/ls4OFIyaQf
— NaviExpert (@NaviExpert) January 12, 2017
Więcej zabawnych kreacji związanych z San Escobar znajdziecie m.in. na Twitterze pod hasztagiem #SanEscobar.