Samsung Electronics kupuje firmę HARMAN

Informacja Prasowa - 15.11.2016
182

Samsung Electronics kupuje firmę HARMAN, przyspieszając rozwój w dziedzinie technologii samochodowych i internetu rzeczy

Samsung Electronics i Harman International Industries, Incorporated ogłosiły podpisanie umowy, w ramach której firma Samsung przejmie akcje HARMAN po cenie jednostkowej 112,00 USD. Łączna wartość transakcji wyniesie około 8 mld USD. Po jej sfinalizowaniu Samsung uzyska znaczący udział w dużym i dynamicznie rosnącym rynku technologii podłączonych do internetu, a szczególnie elektroniki samochodowej.

Ten segment jest jednym ze strategicznych priorytetów firmy – zgodnie z przewidywaniami, do 2025¹ r. może osiągnąć wartość ponad 100 mld USD. Firma HARMAN jest liderem rynku rozwiązań dla samochodów podłączonych do internetu. Obecnie ponad 30 mln pojazdów jest wyposażonych w systemy connected car i nagłośnieniowe tej firmy, w tym systemy informacyjno-rozrywkowe, telematykę oraz rozwiązania z segmetnu bezpieczeństwa. Około 65% z 7 mld USD przychodów ze sprzedaży zadeklarowanych przez firmę HARMAN za okres 12 miesięcy zakończony 30 września 2016 r. jest związane z branżą motoryzacyjną, a wartość oczekujących zamówień dla tego rynku na dzień 30 czerwca 2016 r. wyniosła około 24 mld USD.

Doświadczenie firmy HARMAN w zakresie projektowania i integracji zaawansowanych technologii pokładowych oraz jej wieloletnie relacje z większością czołowych producentów aut w połączeniu z fachową wiedzą firmy Samsung w dziedzinie technologii moblinych, półprzewodników, wyświetlaczy czy globalnych kanałów dystrybucji zapewniają zupełnie nowe możliwości rozwoju. Ponadto, połączenie marek firmy HARMAN i ich doświadczenia w zakresie rozwiązań technologii dźwiękowych z dorobkiem firmy Samsung w dziedzinie elektroniki użytkowej zwiększy korzyści dla odbiorców oraz użytkowników produktów z całej oferty marki Samsung, zarówno systemów konsumenckich jak i profesjonalnych.

Korzyści dla klientów i ważne możliwości rozwoju

Samsung przewiduje, że połączenie firm zapewni spore możliwości rozwojowe i korzyści dla klientów, umożliwiając wykorzystywanie wzajemnie uzupełniających się technologii obu firm, co przełoży się na wzrost penetracji na ważnych rynkach zbytu.

  • Segment motoryzacyjny: Wiodąca pozycja firmy HARMAN w dziedzinie nowych technologii connected car, w tym czołowe lokaty w segmentach informacyjno-rozrywkowym, cyberbezpieczeństwa, aktualizacji OTA i telematyki, w połączeniu z ogromną fachową wiedzą i doświadczeniem Samsung w sferze technologii łączności, w tym 5G, UX/UI, technologii wyświetlaczy i zabezpieczeń, wzmocnią obszar motoryzacyjny i usług connected w firmie HARMAN. Umożliwi to zwiększenie sprzedaży oraz dostarczanie istotnych korzyści w miarę szybkiego wprowadzania przez producentów nowej generacji pojazdów podłączonych do internetu.
  • Segment audio: Do czołowych marek i najnowocześniejszych systemów audio firmy HARMAN należą JBL®, Harman Kardon®, Mark Levinson®, AKG®, Lexicon®, Infinity® i Revel®. Firma oferuje również licencje na marki Bowers & Wilkins® i Bang & Olufsen® dla segmentu motoryzacyjnego. Wszystkie te marki będą miały ogromny wpływ na zwiększenie konkurencyjności urządzeń mobilnych, wyświetlaczy, produktów wykorzystujących rzeczywistość wirtualną oraz produktów ubieralnych Samsung, oferując klientom pełen zakres doświadczeń wizualnych i dźwiękowych.
  • Segment profesjonalny: Połączenie firm zapewni również rozwój platformy B2B nowopowstałego przedsiębiorstwa, umożliwiając mu dostarczanie profesjonalnych, zintegrowanych rozwiązań audiowizualnych na dużą skalę na potrzeby stadionów, hal koncertowych i innych obiektów widowiskowych, takich jak The John F. Kennedy Center for the Performing Arts (ośrodka sztuk widowiskowych) i STAPLES Center, gdzie odbywa się ceremonia wręczenia nagród GRAMMY Awards®.
  • Usługi connected: Samsung uzyska dostęp do 8 tysięcy projektantów i inżynierów-programistów, którzy otworzą przed firmą rynek Internetu Rzeczy. Dzięki tej współpracy powstanie kolejna generacja rozwiązań dla konsumentów i przedsiębiorstw wykorzystujących technologię chmury oraz kompleksowych usług dla rynku motoryzacyjnego poprzez sprzężenie projektowania z danymi i urządzeniami.

Struktura działalności i kierownictwo

Po sfinalizowaniu transakcji firma HARMAN będzie prowadziła działalność jako samodzielna jednostka zależna firmy Samsung i w dalszym ciągu będzie zarządzana przez Dinesha Paliwala oraz swoje obecne kierownictwo. Samsung realizuje długoterminową strategię wzrostu w segmencie elektroniki samochodowej i zamierza utrzymać pracowników, dotychczasową siedzibę oraz zakłady firmy HARMAN, a także wszystkie jej konsumenckie i profesjonalne marki audio. Samsung wierzy, że połączenie zwiększy możliwości pracowników obu firm w zakresie rozwoju zawodowego i awansu.

Zespół Samsung Automotive Electronics Business stworzony w grudniu 2015 r. w celu wskazywania możliwości rozwoju dla Samsung w sektorze motoryzacyjnym będzie ściśle współpracował z kierownictwem firmy HARMAN, aby zapewnić pełne wykorzystanie potencjału rozwojowego stworzonego przez połączenie przedsiębiorstw.

Warunki transakcji

Cena zakupu zawiera 28% premii w stosunku do kursu zamknięcia akcji firmy HARMAN z 11 listopada 2016 r. oraz 37% premii w stosunku do średniego kursu ważonego wolumenem akcji w okresie 30 dni kalendarzowych zakończonym 11 listopada 2016 r. Samsung przewiduje, że transakcja zostanie sfinansowana ze środków pieniężnych. Umowa została jednomyślnie zatwierdzona przez zarządy obu spółek.

Transakcja, która wymaga aprobaty akcjonariuszy firmy HARMAN, uzyskania pozwoleń od organów regulacyjnych oraz spełnienia innych standardowych warunków zamknięcia, ma zostać sfinalizowana w połowie 2017 r.

 Doradcy

Doradcą finansowym firmy Samsung jest Evercore, natomiast obsługę prawną zapewnia kancelaria Paul Hastings LLP. Doradcy finansowi firmy HARMAN to J.P. Morgan i Lazard, a obsługę prawną zapewnia kancelaria Wachtell, Lipton, Rosen & Katz.

1Docelowy rynek w 2025 r. – analiza firmy Samsu

Comments

comments

182
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...