Samolotowe procedury bezpieczeństwa Air France, rozwalają bank …  

Jerzy Ciszewski - 02.03.2021
250

Samolotowe procedury bezpieczeństwa Air France, rozwalają bank …  

Gdy wsiada się do samolotu, myśli o czekającej wyprawie, przygodach z nią związanych, nowo poznanych ludziach, odwiedzonych miejscach, czekającej rodzinie lub partnerach biznesowych, są dominujące.

Ostatnią rzeczą na jaką chce się zwracać uwagę są procedury bezpieczeństwa, prezentowane przez personel pokładowy. …, że nie wolno palić, że trzeba przełączyć telefon na tryb samolotowy; pokazywane są wyjścia awaryjne, jak założyć maskę z tlenem i tego typu sprawy. Najczęściej, na twarzach stewardes, dokonujących prezentacji, można ostrzec coś na kształt znudzenie. Tak – program obowiązkowy, którego nikt nie lubi.

Kiedy do naszej redakcji przyszedł mail o tym, iż Air France przygotował nowe, pokładowe video, dotyczące standardowych procedur bezpieczeństwa, obowiązujących na pokładach statków powietrznych tej linii, nie wzbudziło to jakiegoś większego zainteresowania. Sorry – taki mamy klimat. Pierwszym oczywistym odruchem było wzruszenie ramionami = kolejna nuda. Przyznaję, nieco z obowiązku odpaliłem ten film.

Hmm …,  produkcja jest kontekstowym arcydziełem. Nie chcę nadmiernie „spojlerować”, ale musiało to kosztować majątek. Zrobiona przez najtęższe mózgi od reklamy, wywraca do góry nogami, myśleniowe paradygmaty, dotyczące procedur bezpieczeństwa w samolocie. Ktoś kto wymyślił scenariusz wszedł w niezły kreatywny, korkociąg. Od zawsze, pozytywnie zazdroszczę takim ludziom.

Kończąc ten wątek, znam kilku Francuzów i wiem, że ten film jest do bólu francuski. Zresztą jeśli Państwo się skuszą aby poświęcić kilka minut uwagi, wydaje mi się, że raczej, stwierdzicie to samo.

Od samego początku mojej pracy w public relations i marketingu byłem, jestem i będę admiratorem genialnych, kreatywnych pomysłów. Zawsze mówiłem klientom – „albo mamy „rozwalający” czasoprzestrzeń  pomysł, albo trzeba szykować furmankę forsy aby ktokolwiek chciał to zauważyć”.  Nic nie pcha komunikacji do przodu jak przewrotna, nowatorska, kontrapunktowa koncepcja, która przy okazji jest najczęściej dużo tańsza aniżeli wspomniana furmanka, wypełniona banknotami.

W tej produkcji są zawarte trzy, równolegle biegnące wątki.

  • pokazanie procedur bezpieczeństwa obowiązujących w samolotach pasażerskich;
  • budowanie wizerunku linii lotniczej Air France;
  • prezentacja Francji, kraju: wielkich idei, historii, dokonań, odważnych i mądrych ludzi.

i wszystko to co wydaje się nudne i nieinteresujące zostało przerobione na małe arcydzieło …

 

 

 

Comments

comments

250
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...