SalesTube wdroży Google Analytics 360 w Wirtualnej Polsce

Jerzy Ciszewski - 20.12.2018
172

SalesTube wdroży Google Analytics 360 w Wirtualnej Polsce

SalesTube wdroży Google Analytics 360 w Wirtualnej Polsce

SalesTube, agencja e-commerce w ramach Group One, przeprowadza dla Wirtualna Polska Holding (WPH) jedno z największych wdrożeń Google Analytics 360 w Europie Środkowo-Wschodniej. Jako oficjalny reseller full stacka Google Marketing Platform  w regionie CEE, SalesTube odpowiada za audyt, zaplanowanie wdrożenia, rekomendację techniczną i ostatecznie implementację narzędzi GA 360 dla ponad sześćdziesięciu serwisów Grupy Wirtualna Polska Holding. Współpraca, nawiązana  w drodze konkursu ofert, została zaplanowana na 9 miesięcy.

Wirtualna Polska to grupa spółek działających w mediach i e-commerce. Jest właścicielem portalu horyzontalnego – Wirtualnej Polski. Prowadzi też portal o2 oraz specjalistyczne serwisy tematyczne, takie jak money.pl, WP SportoweFakty, WP abcZdrowie
i dobreprogramy.pl. W branży e-commerce WP działa w obszarze turystyki (Wakacje.pl, Nocowanie.pl i eHoliday.pl), mody (domodi.pl i allani.pl), urządzania wnętrz (homebook.pl) i projektowania domów (extradom.pl) oraz usług finansowych (totalmoney.pl). Zgodnie z badaniem Gemius/PBI z listopada br. z wszystkich produktów internetowych Grupy WP korzystało 21,8 mln realnych użytkowników, którzy wykonali ponad 2,8 mld odsłon, spędzając w serwisach średnio aż 36 min dziennie.

Agencja SalesTube rozpoczęła współpracę z Grupą Wirtualna Polska Holding przy jednym
z największych wdrożeń Google Analytics 360 w Europie Środkowo-Wschodniej. Jego celem jest uspójnienie procesów analitycznych pomiędzy poszczególnymi serwisami oraz  na poziomie całej Grupy WPH. Nowe narzędzia pozwolą na dokładne śledzenie przepływów użytkowników pomiędzy serwisami, jeszcze lepszy dobór treści, spersonalizowany do profilu odwiedzających serwisy, mierzenie zaangażowania na poszczególnych elementach stron przy jednoczesnym zachowaniu spójności mierzenia i raportowania w poszczególnych jednostkach WPH.

Projekt wdrożenia poprzedzał 3-miesięczny etap audytu w ramach Wirtualna Polska Media.  Celem audytu było zaplanowanie spójnego systemu, który pomoże w codziennych decyzjach dotyczących doboru treści jak i w strategicznych zmianach biznesowych. Dzięki pogłębionej analizie potrzeb biznesowych poszczególnych linii produktowych oraz aktualnie stosowanych instalacji Google Analytics powstały rekomendacje do etapu wdrożeniowego. Za realizację zadań odpowiadał pod stronie SalesTube trzynastoosobowy zespół złożony z analityków biznesowych, inżynierów narzędzi Google oraz kierowników projektów.

Wdrożenie w ramach Wirtualnej Polski obejmie ponad 60 serwisów podzielonych  na kilkanaście linii produktowych. Wdrożenie obejmuje zarówno serwisy redakcyjne, fora internetowe, serwisy video oraz aplikacje mobile. Do zadań SalesTube należy implementacja wraz z konfiguracją zestawów danych do wdrożenia za pomocą Google Tag Managera. Rolą SalesTube będzie także przeprowadzenie szkoleń zespołów GWP z analizy danych z wykorzystaniem Google Analytics 360. Zakończenie wdrożenia przewidziane jest do końca pierwszej połowy 2019.

„Wdrożenie GA 360 to istotny krok w kierunku organizacji Data Driven. Demokratyzujemy dostęp do danych, by nieustannie podnosić jakość naszych usług. Zintegrowane narzędzia pozwolą uzyskać cenną wiedzę o naszych użytkownikach i ich preferencjach. Będziemy mogli jeszcze szybciej, sprawniej i bardziej precyzyjne dopasowywać treści i usługi w skali całego holdingu” – mówi Michał Gawryszewski, dyrektor Działu Badań i Analiz, odpowiedzialny za projekt GA 360 w WP.

SalesTube, najbardziej dynamicznie rozwijająca się spółka Group One, która współpracuje blisko z takimi globalnymi graczami i inicjatorami zmian jak Google i Facebook, konsekwentnie poszerza swoje kompetencje. Tytuł oficjalnego resellera Google Analytics 360 jest przyznawany firmom, które poza wiedzą ekspercką w zakresie implementacji narzędzi GA, wykazują się umiejętnością wykorzystania produktów 360 Suite w biznesowych wyzwaniach Klientów. SalesTube oferuje wsparcie Klientom zaczynając od rzetelnej analizy użytkowania serwisu (GA360), poprzez optymalizację strony www (GA Optimize), analizę źródeł ruchu na stronie (Atrybucja), aż do wsparcia decyzji strategicznych (Data Studio). Dodatkowo, dzięki znajomości innych platform Google (GMP, BigQuery) i umiejętności integracji danych pomiędzy nimi, poszczególne komórki Group One, mogą coraz precyzyjniej docierać do odbiorców reklam swoich Klientów. Dzięki tytułowi resellera, spółka może sprzedawać produkty GA360 Klientom oraz posiada m.in. dostęp do wersji demo produktów i nowych funkcji 360 Suite, a zgłoszenia problemów technicznych są traktowane priorytetowo. SalesTube został jednym z trzech oficjalnych resellerów GA360 w Polsce. W tym roku SalesTube otrzymał również prestiżowy tytuł Google Analytics Certified Partner, potwierdzający najwyższe kompetencje analityczne.

***

Group One jest największą, niezależną grupą komunikacyjną w Polsce funkcjonującą na rynku od 2013 roku. Zatrudnia niemal 350 osób. Oferuje klientom szeroki wachlarz usług, poczynając od strategicznych, przez kreatywne i mediowe, aż po technologiczne. Jej przewagą są silne digitalowe kompetencje, które od początku istnienia stanowiły trzon struktury – ponad 60% biznesu Group One to projekty on-linowe, które realizowane są z wykorzystaniem silnych relacji m.in. z Facebookiem i Google. Oprócz stałego wzmacniania kompetencji digitalowych, Group One rozwija się, rozbudowując kompetencje strategiczne, kontentowe i zarządzania marką, tworząc unikalną ofertę na rynku.

 

Do Group One należą ​3 domy mediowe​: Value Media – wyróżniony tytułem Dom Mediowy Roku 2017, RL Media– stworzony z udziałem Roberta Lewandowskiego oraz Mediaplus – największy w Europie niezależny dom mediowy; ​2 full serwisowe agencje kreatywne​: Change Serviceplan– zdobywca dwóch nagród na Cannes Lions i GONG– nagrodzona tytułem Interaktywnej Agencji Roku 2014 i 2015; ​agencja one stop shop for e-commerce​: SalesTube– wyróżniona jako pierwsza w Europie za najlepsze działania dla L’Oreal; ​agencja branded content​: Labcon– specjalizująca się w tworzeniu strategii, produkcji i zarządzaniu treściami na platformach społecznościowych oraz Media Ready (video content masters) – agencja, specjalizująca się w tworzeniu kreatywnego contentu video​. Właścicielska struktura i niezależność Group One, pozwalają na elastyczność i szybkie reagowanie, by dostosowywać się do potrzeb rynku i Klienta. Model „Dom Komunikacji” i bliska współpraca

Comments

comments

172
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...