Saatchi & Saatchi z kampanią „Kosmiczne wyzwanie” dla Dafi – polskiej marki filtrów do wody

Informacja Prasowa - 02.09.2020
246

Saatchi & Saatchi z kampanią „Kosmiczne wyzwanie” dla Dafi – polskiej marki filtrów do wody

Saatchi & Saatchi z kampanią „Kosmiczne wyzwanie” dla Dafi – polskiej marki filtrów do wody

Z początkiem września wystartowała kampania „Kosmiczne wyzwanie” promująca wielorazowe produkty do filtrowania wody kranowej. Dzięki nim możliwe jest ograniczenie liczby jednorazowych odpadów, a tym samym zadbanie o przyszłość ziemi. W kampanię zaangażował się lubiany aktor Tomasz Kot. Za koncepcję kreatywną i wsparcie produkcyjne odpowiedzialna była agencja Saatchi & Saatchi, która zwyciężyła swoją pomysłowością podczas wyboru firmy reklamowej.

„Czy nasze dzieci polecą w kosmos? Czy pozostanie to dla niech marzeniem czy stanie się koniecznością?” W najnowszej kampanii marka Dafi głosem Tomasza Kota inspiruje do refleksji  nad przyszłością ziemi i podejmowania decyzji, które wspomogą zagrożoną naturę. Bo nawet małe, codzienne decyzje mają znaczenie dla środowiska. Dlatego Dafi zachęca do podjęcia „Kosmicznego wyzwania”, które jest metaforą trudnej próby, którą musimy podjąć na rzecz przyszłych pokoleń i ich życia w zgodzie z przyrodą. Nie sposób zaprzeczyć, że jednym z największych problemów są zalegające w lasach i pływające w oceanach jednorazowe, plastikowe butelki oraz foliowe torby. Wybór wielorazowych produktów codziennego użytku jak dzbanki i butelki filtrujące, to pierwszy i najprostszy krok redukujący zbędne odpady.

Dafi to polska marka, działająca na rynku od ponad 30 lat. Przez ten czas ta rodzinna firma, zatrudniająca ponad 300 pracowników, stworzyła liczne autorskie i opatentowane rozwiązania, łączące aspekt ekologiczny z innowacyjnością, wynikającą z aktualnych potrzeb rynku. Wszystkie działy spółki skupione są w dwóch fabrykach na terenie Kielc i okolic. Samowystarczalny dział projektowo-konstrukcyjny inicjuje powstawanie nowych produktów, które w całości tworzone są w jednym miejscu – podczas wieloetapowego procesu produkcyjnego. Własne laboratorium i dział kontroli jakości zapewniają wysoki poziom bezpieczeństwa oraz skuteczności filtrów Dafi.

Udział w kampanii wziął aktor Tomasz Kot, który w spocie – głównym elemencie kampanii – zachęca do podjęcia „Kosmicznego wyzwania”, zadbania o planetę, tak aby nasze dzieci nie musiały kiedyś szukać innego miejsca do życia.

https://www.youtube.com/watch?v=gYg47suXkPw&feature=youtu.be

https://www.youtube.com/watch?v=Bb0AZkGBUPo&feature=youtu.be

,,Działalność przedsiębiorstwa prowadzona na szeroką skalę niesie ze sobą wielką odpowiedzialność. Czujemy zobowiązanie wobec natury, stąd też nie tylko produkujemy rozwiązania pozwalające zadbać o ekologię, ale też edukujemy, staramy się dawać dobry przykład innym. Wiemy, że tylko przemyślane kroki i pełne zaangażowanie potrafią przynieść sukces, dlatego też do naszych kampanii wybieramy ambasadorów, którzy utożsamiają się z naszymi wartościami. Pan Tomasz Kot doskonale odnalazł się w swojej roli, w pełni angażując się w projekt. Nie byłoby to możliwe, gdybyśmy nie wyznawali tych samych ideałów.” – tłumaczy Katarzyna Bursztein, Dyrektor Marketingu Formaster Group, właściciela marki Dafi.

„Na propozycję Dafi zareagowałem entuzjastycznie i przyznaję, że czuję satysfakcję z bycia częścią fajnego projektu edukacyjno-uświadamiającego. Jest mi to bliskie. Wspieranie ważnych inicjatyw, wdrażanie własnych rozwiązań, uwzględniających troskę o środowisko to aspekty, które szczególnie zwróciły moją uwagę. Do tego dochodzi fakt, że producent jest polski, a rzeczy, które produkuje są jakościowo bardzo dobre.” – komentuje Tomasz Kot.

„Przed realizacją tej kampanii staliśmy przed wyjątkowym dylematem, czy to już czas na spot inny niż wszystkie – mianowicie bazujący na naczelnej wartości, której większość społeczeństwa wydaje się jeszcze nie dostrzegać. Powinniśmy zadbać o nasze jedyne miejsce do życia, które w tym momencie posiadamy, bo nic nie wskazuje na to, że istnieje alternatywa, tzw. planeta B. Mimo że kosmiczne loty, w poszukiwaniu nowego miejsca dla ludzkości, mogą wydać się mrzonką, to pamiętajmy, jak wiele wynalazków czy sytuacji zaledwie sprzed 100 lat również było wówczas nieprawdopodobnych. A dziś traktujemy je jak codzienność, której nikt nie rozpatruje w kategorii nadludzkiego wyczynu np. przeszczepu serca. Mogliśmy pójść po mniejszej linii oporu i postawić na modne oraz bezpieczne „pewniki” (zdrowie, aktywność, smak), jednak bazując na opinii ekspertów i ugruntowanej pozycji naszej marki na rynku, zdecydowaliśmy się na wspomniane rozwiązanie. Jako ciekawostkę dodam, że wśród „castingowych” scenariuszy pojawiło się sporo treści nawiązujących do wizji ekologicznej zagłady. Natomiast od początku naszą intencją było jedynie skłonienie do podjęcia małych, prostych kroków, z nutą refleksji nad tym, co ważne  ” podkreśla Katarzyna Bursztein.

Współpraca z Dafi i panem Tomaszem była ogromną przyjemnością, szczególnie, że projekt porusza temat dbania o naszą planetę. Ważne jest, by każdy zdawał sobie sprawę z tego, że ma wpływ na otaczające nas środowisko i robił co w jego mocy, by je chronić. Wiadomo, że nie jest to łatwe, ale można zacząć nawet od małych zmian takich jak zastąpienie butelek jednorazowych butelkami filtrującymi, wielokrotnego użycia.” – powiedziała Anna Pisarska, Art Director z Saatchi & Saatchi.

Działania wystartowały 1 września. Kreacje obejmują kampanię telewizyjną (spot 15”, 30”, billboard sponsorski) oraz kampanię w Internecie, w tym w social mediach. W ramach kampanii przygotowana została też specjalna strona internetowa, na której można dołączyć do kosmicznego wyzwania: https://www.kosmicznewyzwanie.pl/ .

Produkcją spotu zajęło się Mama Studio. Działania PR prowadzi wieloletni partner Dafi – agencja Platinium Cast. Za optymalne planowanie i zakup mediów odpowiada od kilku lat SDE Media & Events. Wszystko odbywa się przy aktywnym współudziale działu marketingu Dafi.

Comments

comments

246
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...