Praca na rynku amerykańskim – Grupa On Board Think Kong dla marki Zortrax

Redakcja PR - 02.03.2017
165

Praca na rynku amerykańskim - Grupa On Board Think Kong dla marki Zortrax

We wrześniu ubiegłego roku polski producent drukarek 3D Zortrax nawiązał współpracę z Grupą On Board Think Kong dotyczącą globalnej komunikacji marki. Niedawno zakres współpracy został rozszerzony o działania SEO na rynku amerykańskim. Grupa On Board Think Kong odpowiada za kompleksową obsługę SEO Zortrax w wyszukiwarkach USA, kreację treści na potrzeby realizowanej strategii wzrostu oraz komunikację i działania reklamowe na Twitterze.

O szczegółach współpracy udało nam się porozmawiać z Norbertem Kilenem, dyrektorem ds. strategii agencji social media Think Kong. Zapytaliśmy o szczegółową mechanikę działań SEO i specyfikę pracy dla zagranicznego klienta.

W działaniach SEO koncentrujemy się na uzyskaniu dużej widoczności strony klienta w wynikach wyszukiwania amerykańskich użytkowników. Optymalizujemy stronę pod kątem haseł związanych z: drukiem 3D, sprzętu do drukowania 3D – mówi Norbert Kilen.

Jak realizowane są te działania z Polski?

Aby uzyskać efekt, robimy kilka rzeczy. Po pierwsze, tworzymy pod kątem SEO treści w języku angielskim. Po drugie, optymalizujemy stronę zortrax.com pod kątem przyjazności dla wyszukiwarek. Po trzecie, monitorujemy kluczowe zwroty w wyszukiwarkach. Wymienione czynności można wykonywać z dowolnego miejsca na świecie, całą pracę wykonujemy w środowisku internetowym, z Polski opiekując się widocznością Zortrax w Google USA, gdzie są sprzedawane drukarki Zortrax – mówi dyrektor ds. strategii agencji social media Think Kong.

Jakimi metodami polska firma pozyskuje dane na temat użytkowników z USA? Mechanikę tego procesu wyjaśnił nam Andrzej Zasowski, SEO & Content Marketing Team Manager agencji Think Kong.

Określenie grupy docelowej oraz jej zachowań wynika z analiz przeprowadzonych na danych z ogólnodostępnych źródeł. Są to dane o wolumenie wyszukiwania fraz kluczowych (Google Keyword Tool, Bing Keyword Research Tool), dane z autouzupełniania Google i Bing oraz dane wynikające z autorskich badań kontekstu wokół słów kluczowych. Wykorzystanie naszego doświadczenia do tego typu projektu, daje szerokie możliwości do predykcji oczekiwań grupy docelowej na bazie wspomnianych wcześniej danych.

Zasowski zwraca takę uwagę na wykorzystanie analizy słów kluczowych.

Wykorzystując słowa kluczowe i konteksty z wyszukiwarek: Google (65% rynku US) i Bing (25% rynku US) jesteśmy w stanie zdefiniować zapotrzebowanie oraz konteksty w jakich funkcjonują użytkownicy zainteresowani rozwiązaniami druku 3D.

Współpraca Grupy Think Kong z Zortraxem przeciera szlaki dla innych agencji komunikacyjnych, które mają ambicje pracy na rynkach zagranicznych. Liczymy na to, że polskie firmy będą takie usługi świadczyły coraz częściej, na wielu zagranicznych rynkach.

Comments

comments

165
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...