Ruszyła druga ogólnopolska kampania społeczna z okazji 
Światowego Dnia Zespołu Downa

Informacja Prasowa - 18.03.2020
173

Ruszyła druga ogólnopolska kampania społeczna z okazji 
Światowego Dnia Zespołu Downa

Kampania społeczna zorganizowana z potrzeby serca – jej pomysłodawczynią i organizatorką jest Kaja Bielawska, której siostra Monika cierpi na zespół Downa. Obie panie były niejednokrotnie świadkiem negatywnego postrzegania osób z Downem i zachowań głęboko je raniących. To stało się impulsem do zainicjowania ogólnopolskiej akcji edukacyjnej mającej na celu uświadomienie Polakom, że osoby z zespołem Downa mają takie same potrzeby jak osoby pełnosprawne. Oczekują szacunku, tolerancji i akceptacji.

Kampania realizowana jest w marcu z okazji Światowego Dnia Osób z zespołem Downa.Główną jej osią jest spot obalający stereotypyzwiązane z zespołem Downa. Do akcji zaproszono 8 osób z trisomią 21, które podzieliły się swoimi doświadczeniami, opowiedziały, co dla nich znaczy zespół Downa, jakie mają pasje i marzenia.Znakiem rozpoznawczym kampanii jest hasztag #ZespolKolorowychSkarpetek.

W ramach kampanii przeprowadzone zostało badanie dotyczące społecznego odbioru osób z zespołem Downa*.

Jak pokazują wyniki badania, osoby z zespołem Downa spotykają się z sympatią
i troską – tak odpowiedziało blisko 60% badanych. U 33% respondentów osoby
z trisomią 21 budzą uczucia neutralne, u 34% współczucie, a 24% chętnie im pomoże. Jednak aż 18% spośród uczestników badania czuje zakłopotanie i zażenowanie na ich widok, a 6% strach. Co więcej, blisko 10% twierdzi, że tą wadą genetyczną można się zarazić.

Ponad połowa uczestników badania (55%) spotyka osoby z Zespołem Downa, a 10% ma je w rodzinie i wśród znajomych. Zdecydowana większość (79%) badanych spotkała się z określeniem „Ty Downie” w sposób obraźliwy, w tym aż 95%
w codziennym życiu, a 70% w Internecie.

Większość z uczestników badania uważa, że osoby z zespołem Downa potrafią korzystać z Internetu (69%), mogą uczyć się w szkole (72%), pracować zarobkowo
i uprawiać sport (po ok. 70%), jednak część respondentów (po ok. 12%) twierdzi, że tych aktywności osoby z Downem nie mogą wykonywać. Z kolei ok. 12-19% z pytanych uważa, że osoby te nie mają poczucia humoru i bywają agresywne.

 „Badanie pokazało również, że połowa respondentów nigdy nie spotkała się z kampaniami dotyczącymi osób z zespołem Downa. To utwierdziło nas w przekonaniu, że warto podejmować akcje uświadamiające, takie jak #ZespolKolorowychSkarpetek. Gorąco zachęcamy do przyłączenia się do naszej kampanii” – mówi Kaja Bielawska, pomysłodawczyni i organizatorka projektu.

Aby włączyć się do akcji i okazać solidarność z osobami dotkniętymi wadą genetyczną wystarczy udostępnić w mediach społecznościowych zdjęcie w kolorowych skarpetkach nie do pary, symbolizujących różnorodność genetyczną z hasztagiem #ZespolKolorowychSkarpetek.

Kampania realizowana jest pro bono dla Stowarzyszenia Rodzin i Opiekunów osób z zespołem Downa „Bardziej Kochani”. Spoty można obejrzeć w telewizji, w kanałach należących do TVP oraz w Internecie, między innymi w serwisach VOD.

Nie masz skarpetek? Kup je w sklepie Many Mornings, zostań ambasadorem
i wesprzyj Stowarzyszenie Rodzin i Opiekunów Osób z Zespołem Downa Bardziej Kochani. Z każdego zakupu skarpetek w dniu 21.03.2019 firma Many Mornings przeznaczy 21% zysku na wsparcie Stowarzyszenia.

Szczegółowe informacje o kampanii i spot dostępne są na stronie www.zespolkolorowychskarpetek.pl

Comments

comments

173
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...