Ruszyła ARKA 2.0 – najnowszy projekt dla NOIZZ.pl i BNP Paribas Bank Polska

Informacja Prasowa - 28.10.2019
145

Ruszyła ARKA 2.0 - najnowszy projekt dla NOIZZ.pl i BNP Paribas Bank Polska

NOIZZ wysyła w przestrzeń kosmiczną DNA zagrożonych gatunków zwierząt. 25 października z dachu Centrum Nauki Kopernik, za pomocą specjalnie skonstruowanej w tym celu anteny, w formie sygnału radiowego rozpoczęto nadawanie DNA zwierząt zagrożonych wyginięciem. Celem akcji jest zwrócenie uwagi na problem zmian klimatycznych, które mają bezpośredni wpływ na zmniejszającą się liczbę gatunków zwierząt na Ziemi.

ARKA 2.0 to akcja, która zwraca uwagę na pogłębiający się problem zmian klimatycznych. Drastycznie rosnąca emisja dwutlenku węgla na Ziemi realnie wpływa na zmniejszającą się bioróżnorodność naszej planety. Według danych WWF Polska do 2050 roku może wyginąć nawet 35 proc. obecnie żyjących gatunków zwierząt.

To kolejny projekt proekologiczny, który inaugurujemy. Konsekwentnie realizujemy naszą misję, jaką jest poruszanie tematów społecznie ważnych i zachęcanie do sięgania po proekologiczne rozwiązania. Po sukcesach akcji TU PIJESZ BEZ SŁOMKI oraz COŚ DLA PLANETY nie przestajemy działać, aby zachęcić osoby i firmy do większego zaangażowania w ochronę naszego otoczenia – Filip Połoska, międzynarodowy redaktor naczelny NOIZZ.

W najnowszej akcji, NOIZZ – wspólnie z Planetarium Centrum Nauki Kopernik oraz specjalistami w dziedzinie przetwarzania danych i pasjonatami satelitarnej komunikacji radiowej – pozyskał i przetworzył na sygnał radiowy DNA dwudziestu czterech najbardziej zagrożonych gatunków zwierząt, m.in. pandki rudej, płetwala błękitnego, szympansa karłowatego, nosorożca jawajskiego, morświnka chińskiego, pingwina równikowego, tygrysa chińskiego i goryla nizinnego.
Sygnał jest wysyłany w miejsca, gdzie jest nawet niewielka szansa na istnienie inteligentnych form życia.

Sygnał na pewno dotrze na odległość Voyagera 1 – to od Ziemi najdalej umieszczony przez człowieka obiekt, znajdujący się teraz 22 miliardy kilometrów od nas. Do wysłania tego sygnału wybraliśmy pasmo częstotliwości, które pozwala dobrze kontrolować kierunek wysyłania oraz uzyskać dalekie zasięgi emitowanych sygnałów. Pasmo znajduje się relatywnie blisko linii wodoru, czyli pasa, w którym hipotetycznie rozwinięte pozaziemskie cywilizacje mogą nas usłyszeć.  Sam instytut SETI poszukując życia w kosmosie bada niebo w okolicy tego pasma – Michał Zawada, operator satelitarnego segmentu naziemnego Spacecomm.

Jakie jest prawdopodobieństwo, że nasz sygnał dotrze do odbiorców i zostanie zdekodowany? Niestety minimalne. Ale podobnie minimalne szanse na przetrwanie mają dziś goryle, tygrysy, nosorożce czy pandy. Ale musimy zacząć żyć świadomie i podejmować działania, które doprowadzą do zmniejszenia emisji CO2 – Filip Połoska, międzynarodowy redaktor naczelny NOIZZ.

Jednym z najbardziej obiecujących kierunków jest gwiazda Teegarden. Posiada ona planetę, która na ten moment uznawana jest za najbardziej podobną do Ziemi, masę ma praktycznie taką jak nasza planeta, ma przyjazne temperatury i krąży wokół spokojnej gwiazdy – dr Kamil Deresz z Planetarium Centrum Nauki Kopernik.

W ramach projektu ARKA 2.0 NOIZZ przygotuje cykl materiałów redakcyjnych, będą to m.in. wywiady z ekspertami specjalizującymi się w tematyce związanej z ekologią oraz kosmosem, a także artykuły na temat proekologicznych zmian. Projektowi towarzyszy kampania promocyjna w mediach Ringier Axel Springer Polska. Partnerami akcji ARKA 2.0 są Bank BNP Paribas oraz Planetarium Centrum Nauki Kopernik. Kampanię współtworzyła agencja VMLY&R Poland.

Troska o środowisko naturalne to jeden z kluczowych filarów odpowiedzialnego funkcjonowania naszej organizacji. Nie bez przyczyny więc BNP Paribas jest Bankiem Zielonych Zmian i firmą najbardziej odpowiedzialną społecznie w Polsce, o czym świadczy pierwsze miejsce w prestiżowym zestawieniu tegorocznego rankingu odpowiedzialnych firm. W naszych działaniach podejmujemy szereg proekologicznych inicjatyw, związanych m.in. z budowaniem świadomości ekologicznej, z którymi chcemy dotrzeć do tych osób, dla których te kwestie są szczególnie ważne. Dlatego też postanowiliśmy zostać partnerem akcji ARKA 2.0 – Dariusz Maciołek, dyrektor zarządzający Pionu Marketingu, Komunikacji, Zaangażowania Społecznego w Banku BNP Paribas.

Z treściami związanymi z akcją ARKA 2.0 można zapoznać się na stronie dedykowanej projektowi – www.arka20.pl oraz w serwisie i na kanałach social media NOIZZ.pl.

Comments

comments

145
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...