Ruszyła akcja #łapjaja

Redakcja PR - 27.04.2016
128

O co w niej chodzi?

Z impetem ruszyła akcja #łapjaja, która ma pomóc w profilaktyce raka jąder. Nietypowa nazwa? Jak się okazuje, o trudnych sprawach najlepiej mówić ostro, bo przecież choroba też się z nami nie patyczkuje. Dlaczego postanowiono zająć się rakiem jąder? Zadaliśmy to pytanie u źródła. O akcji opowiada Wojtek Walczak z Melting Pot.

A.K.: Dlaczego mężczyźni w Polsce nie chcą się badać?

W.W.: Przede wszystkim dlatego, że… są nieśmiertelni. A przynajmniej tak im się wydaje. Poza tym, to takie mało męskie dbać o swoje zdrowie. Tym bardziej o swoje jaja. Facet je mięso i pije wódkę, a nie bada się profilaktycznie.

A tak zupełnie poważnie – brak jest przede wszystkim świadomości raka jąder i profilaktyki. Druga rzecz to fakt, że dotyka on przede wszystkim ludzi młodych – a u nich nie ma świadomości tego, że w wieku 20 kilku lat coś takiego może się przydarzyć. Trzecia rzecz to lęk przed słowem rak – na samo to słowo odechciewa się żyć, a co dopiero dowiedzieć się, że sie ma raka. A jak się nie wie, to się go nie ma. A jak się o tym dowiaduje i przełamuje, to często jest już za późno.

A.K.: Jak tego typu akcje mogą pomóc w edukacji mężczyzn?

W.W.: Przede wszystkim mają skłonić facetów do tego, żeby pamiętali o samobadaniu – to podstawa. Faceci muszą zrozumieć, że nie ma się czego wstydzić. No właśnie, jest jeszcze WSTYD. Przed samobadaniem, ale przede wszystkim przed pójściem do lekarza i ściągnięciem spodni. NA BOGA, przecież to chodzi o ŻYCIE, a oni się boją lekarzowi jajek pokazać…

A.K.: Czy na etapie tworzenia kreacji spotkano się z jakimiś problemami? Hasło jest dość kontrowersyjne jak na nasze realia.

W.W.: Nie. To pierwsza nasza akcja, kolejne będą jeszcze mocniejsze. bo im mocniej po jajach tym w tym wypadku lepiej.

Zapraszamy również na kanał i stronę, bo tam też będzie się działo! W akcję już zaangażował się Yuri Drabent.

Kampanię „#lapjaja” przygotowały wspólnie blog ZłapRakaZaJaja.pl i Fundacja Wygrajmy Zdrowie, a wsparli przedstawiciele agencji Isobar, Twin, Melting Pot, MediaOn, Talent Media i Brand24.
Działania rozpoczęły się w ostatnim tygodniu Międzynarodowego Miesiąca walki z rakiem jądra. 
Wszyscy liczymy na zaangażowanie w akcję!  Trzymamy kciuki!

Comments

comments

128
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...