Rusza wąsata kampania Movember Polska 2018

Redakcja PR - 30.10.2018
174

Ambasadorami tegorocznej akcji są znani youtuberzy i kierowcy rajdowi

Właśnie rozpoczyna się 5. edycja akcji Movember w Polsce. Celem tego międzynarodowego ruchu jest zwiększanie świadomości na temat chorób nowotworowych wśród mężczyzn. W ramach kampanii do sieci trafiła specjalna wersja klipu „Wąs, wąs, wąs”, w której występuje ambasador akcji – Cyber Marian.

Jak co roku, w listopadzie mężczyźni na całym świecie zapuszczają wąsy, by sprowokować do rozmowy o raku jąder i prostaty. W ten sposób pomysłodawcy akcji chcą uświadamiać, jak ważne są regularne badania i dbanie o swój stan zdrowia. W ramach polskiej kampanii Movember od 2 listopada do 2 grudnia w sześciu miastach zorganizowane zostaną darmowe badania USG jąder, a także – po raz pierwszy – badania poziomu PSA, czyli tzw. markera nowotworowego prostaty. 

Ambasadorami kampanii są w tym roku są znani youtuberzy Cyber Marian i Chwytak oraz kierowcy rajdowi Kamil Winnicki i Filip Nivette. Wspólnie promują oni Movember Polska 2018 w teledysku do nowej wersji piosenki „Wąs! Wąs! Wąs!” Cyber Mariana w reżyserii Mateusza Głowackiego. Za produkcję klipu odpowiada Barbara Owsińska, która doświadczenie w produkcji zdobywała pracując na planach etiud studenckich m.in. „Bezkresu” Adama Piętkiewicza i „Wdechu” Maksymiliana Plater-Zyberka. Obecnie pracuje przy produkcji najnowszego filmu Lecha Majewskiego. Kampania Movember jest już prowadzona w internecie i w social mediach.

„Polskie obchody ruchu Movember są unikalne na skalę światową. Jako organizatorzy wyszliśmy poza cel edukacyjny i daliśmy mężczyznom możliwość udziału w bezpłatnych badaniach profilaktycznych. Dzięki wsparciu ambasadorów i partnerów planujemy rozwiać wątpliwości tych, którzy obawiają się regularnego sprawdzania swojego stanu zdrowia. Podczas serii bezpłatnych badań chcemy w tym roku przebadać ponad 2000 osób” – mówi Jakub Kajdaniuk z Fundacji Kapitan Światełko. 

Tegoroczna akcja jest trzecią edycją bezpłatnych badań dla mężczyzn w Polsce, zrealizowaną wspólnie przez Fundację Kapitan Światełko, Nationale-Nederlanden, Bayer Polska i Diagnosis S.A. 

Harmonogram darmowych badań profilaktycznych dla mężczyzn: 

02 XI – Kraków, Galeria Bronowice

04 XI – Wrocław, Arkady Wrocławskie

09 XI – Poznań, hale MTP

10 XI – Poznań, hale MTP

15 XI – Warszawa, Hala Koszyki

24 XI – Katowice, podczas Mustache Yard Sale

25 XI – Katowice, podczas Mustache Yard Sale

02 XII – Gdynia, CH Batory

Ruch Movember Polska

W 2014 roku dzięki Fundacji Kapitan Światełko po raz pierwszy zorganizowano edukacyjne spotkania w Polsce, a w 2015 roku Movember Polska był już serią spotkań i prelekcji. Oczywiście był to także sezon zapuszczania wąsów dla blisko miliona osób w całym kraju, które angażowały się w kampanię w największych miastach w Polsce oraz na portalach społecznościowych.

W 2016 roku zostały, po raz pierwszy w historii Movember na świecie, zorganizowane bezpłatne badania USG dla mężczyzn w całym kraju. Do tej pory w ramach kampanii Movember Polska przebadano ponad 3000 mężczyzn wykrywając 40 przypadków zmian nowotworowych.

Movember na świecie

Movember narodził się w 2003 roku, kiedy w Australii grupa znajomych założyła się o to, któremu uda się wyhodować największy wąs w ciągu 30 dni listopada. Okazało się wówczas, że wąs ma ogromną siłę do prowokowania dyskusji – na temat męskiego zdrowia. Od 15 lat na całym świecie mężczyźni w różnym wieku zapuszczają w listopadzie wąsy, by zachęcać innych do rozmów na ważne, lecz rzadko poruszane tematy. Najważniejszymi z nich są zawsze nowotwory jąder i prostaty, na temat których wiedza nadal pozostaje niewielka.

Comments

comments

174
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...