Rusza nowa kampania społeczna Stowarzyszenia Twoja Sprawa i portalu oPornografii.pl

Informacja Prasowa - 03.10.2019
72

Rusza nowa kampania społeczna Stowarzyszenia Twoja Sprawa i portalu oPornografii.pl

W Polsce dziesiątki tysięcy dzieci ogląda pornografię codziennie. Wielu rodziców nie jest tego świadomych i nie wie, jak skutecznie chronić najmłodszych. Stowarzyszenie Twoja Sprawa startuje z kampanią społeczną, by zachęcić do pogłębienia wiedzy, rozmowy z dzieckiem i do korzystania ze specjalistycznego portalu oPornografii.pl.

58% dzieci i młodzieży trafia na treści pornograficzne przypadkowo, a co trzeciemu pokazuje je rówieśnik*. Internetowa pornografia stanowi najbardziej ekstremalną formę seksualizacji dzieci i wciąż pozostaje dostępna bez żadnych technicznych ograniczeń czy opłat.

Według licznych badań naukowych, z którymi można zapoznać się na portalu oPornografii.pl, pornografia może prowadzić do uzależnienia, ze wszystkimi tego negatywnymi konsekwencjami. Buduje również w dzieciach nieprawdziwy obraz ludzkiej seksualności, promuje przedmiotowe traktowanie kobiet i mężczyzn, ma negatywny wpływ na zdolność do budowania związków, a wreszcie może prowadzić do dysfunkcji seksualnych.

Spot społeczny Stowarzyszenia Twoja Sprawa ma z jednej strony zachęcić do odwiedzenia portalu oPornografii.pl, z drugiej pokazać powszechność zjawiska korzystania przez dzieci ze stron pornograficznych. Sam portal ma za zadanie zwiększać świadomość społeczną i propagować praktyczne umiejętności ochrony dziecka przed szkodliwością pornografii.

Obok nieograniczonego dostępu do niej w internecie, czynnikami zwiększającymi ryzyko kontaktu z niebezpiecznymi treściami są brak ustalonych z dzieckiem zasad korzystania z urządzeń multimedialnych, brak rozmów rodziców z dzieckiem wyjaśniających zagrożenia oraz wciąż zbyt rzadkie korzystanie z dostępnych zabezpieczeń i aplikacji ochrony rodzicielskiej. A statystyki są alarmujące.

Ponad 11% chłopców i 1,4% dziewcząt w wieku 14-16 lat ogląda pornografię codziennie, co odpowiada około 45.000 dzieci i to tylko w tej grupie wiekowej, nie licząc pozostałych roczników. Do oglądania pornografii od 11 do 30 razy w miesiącu w tym wieku przyznaje się kolejne prawie 11% chłopców i 1,5% dziewcząt**.

Dr hab. Piotr Rzymski z Zakładu Medycyny Środowiskowej na Uniwersytecie Medycznym w Poznaniu przyznaje po przebadaniu studentów, że osoby, które miały wczesny kontakt z pornografią, np. w wieku 12 lat bądź wcześniej, częściej wskazywały na problemy związane z czerpaniem satysfakcji w związku, jak również na niższą satysfakcję seksualną. W grupie tej istotnie wyższa – siedmiokrotnie u mężczyzn, a czterokrotnie u kobiet – była częstotliwość postrzegania siebie jako osoby uzależnionej od pornografii. Takie kampanie informacyjne i edukacja rodziców są wciąż bardzo potrzebne, ponieważ problem uwikłania w oglądanie pornografii i ryzyko uzależnienia się od niej, dotykają coraz większej i coraz młodszej grupy dzieci. Skutki tego już obserwujemy w pokoleniu współczesnych nastolatków i młodych dorosłych.

Rok działalności portalu oPornografii.pl

Prowadzony od roku przez Stowarzyszenie Twoja Sprawa portal jest dedykowany właśnie rodzicom i specjalistom. Dostarcza merytorycznej i praktycznej wiedzy z obszaru medycznego i społecznego wpływu konsumpcji pornografii na nieletnich oraz podejmowanych na świecie działań w kierunku skutecznej ochrony przed nią najmłodszych. Portal daje praktyczne wskazówki jak o szkodliwości pornografii rozmawiać z dzieckiem i skutecznie uruchomić dostępne narzędzia ochrony rodzicielskiej. Zamieszczone na portalu porady specjalistów i wywiady z ekspertami zachęcają rodziców do większej aktywności i zaangażowania się w wirtualne życie dziecka oraz jego edukację. Spot będzie dostępny na platformach społecznościowych FB, YouTube oraz Twitter.

 

[Link do spotu: https://youtu.be/meK9VFvB51U]

Zadanie współfinansowane ze środków Funduszu Sprawiedliwości, którego dysponentem jest Minister Sprawiedliwości.

Comments

comments

72
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...