Rusza MySanctions – kampania społeczna na rzecz ograniczenia importu paliw kopalnych z Rosji.
Informacja Prasowa - 08.04.2022Polscy praktycy marketingu przygotowali kampanię dla wszystkich krajów Unii Europejskiej
Rusza MySanctions – kampania społeczna na rzecz ograniczenia importu paliw kopalnych z Rosji.
Polscy praktycy marketingu przygotowali kampanię dla wszystkich krajów Unii Europejskiej
Dzięki oddolnej inicjatywie pro bono osób zajmujących się zielonymi transformacjami, ekspertów energetycznych, strategów oraz ludzi mediów i reklamy, powstała kampania społeczna MySanctions. Twórcy kampanii zachęcają do złożenia deklaracji niewielkiej zmiany zachowania, która może wpłynąć na przebieg wojny w Ukrainie i na walkę z globalnym ociepleniem. Każdy Europejczyk może nałożyć „osobiste sankcje” na reżim Putina. Patronem akcji jest IAA Polska Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy.
Na potrzeby kampanii stworzono stronę internetową: www.mysanctions.com, na której znajduje się licznik pokazujący w czasie rzeczywistym, ile kraje UE wydają na rosyjską ropę, gaz i węgiel. Tylko w ciągu pierwszych sześciu tygodni wojny w Ukrainie kraje UE kupiły rosyjskie paliwa kopalne o wartości ponad 18 mld euro. Za tę kwotę reżim Putina mógłby kupić ponad 5000 czołgów T-14 Armata (cena 3,4 mln euro za czołg). Na stronie internetowej obywatele UE będą mogli „nakładać” własne sankcje, deklarując np. obniżenie temperatury ogrzewania o jeden stopień, wyłączenie niepotrzebnych urządzeń elektrycznych lub rezygnację z samochodu na jeden dzień w tygodniu.
W rezultacie Europejczycy:
- zmniejszą zapotrzebowanie na paliwa kopalne importowane z Rosji,
- zmniejszą emisję CO2,
- będą zdrowsi,
- zaoszczędzą pieniądze.
– Kampania MySanctions została przygotowana pro bono przez grupę ekspertów i organizacji, które postanowiły nie pozostawać biernymi i wykorzystać swoje kompetencje – strategiczne, analityczne, komunikacyjne, reklamowe – do stworzenia systemu uruchamiania indywidualnych sankcji. Proces zmian może się rozpocząć także poprzez zmianę codziennych zachowań – przekonuje Igor Kaleński, członek zarządu IAA Polska, koordynujący zaangażowanie stowarzyszenia w projekt.
Lista osobistych sankcji została zbudowana w oparciu o analizy Eurostatu, Międzynarodowej Agencji Energii oraz czołowych polskich ekspertów w dziedzinie polityki energetycznej i klimatycznej.
Sankcje można wybierać na dedykowanej stronie www.mysanctions.com
Spoty, będące elementem kampanii, zobaczyć można tutaj:
https://www.youtube.com/channel/UCba-B-tPSTI6IJY4Vz2dvOA
Oprócz patrona kampanii, IAA Polska Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy, na liście organizacji zaangażowanych w jej przygotowanie i realizację znajdują się:
– BBDO Warszawa (kreacja kampanii),
– Papaya Films (produkcja spotów telewizyjnych)
– Dotnpixel (opracowanie strony internetowej),
– Kyiv Type Foundry (dostawca czcionek)
– Instytut Zielonej Gospodarki, Fundacja Promocji Pojazdów Elektrycznych, Instytut na rzecz Ekorozwoju, Fundacja na rzecz Efektywnego Wykorzystania Energii (dane i analiza wpływu zużycia energii na wielkość importu paliw kopalnych z Rosji),
– Lata Dwudzieste (strategia i koordynacja analiz oraz think tanku ekspertów energetycznych i klimatycznych),
– Grupa TV3, Setanta Sports (pierwsi nadawcy, którzy wyemitują filmy kampanii).
Kolejni nadawcy z Unii Europejskiej są mile widziani w społeczności MySanctions.
Otwarta licencja dla nadawców i mediów we wszystkich krajach UE
Przygotowane filmy reklamowe są dostępne nieodpłatnie dla wszystkich nadawców telewizyjnych w Unii Europejskiej. Każdy nadawca, który zdecyduje się przyłączyć do kampanii, otrzyma otwarte pliki filmowe wraz z instrukcją, jak przygotować lokalną wersję językową.