Rusza Kongres Profesjonalistów Public Relations 2017. Relacja na żywo!

Redakcja PR - 20.04.2017
195

Rusza Kongres Profesjonalistów Public Relations 2017. Relacja na żywo!

20 kwietnia o godzinie 10:00 rozpoczyna się Kongres Profesjonalistów Public Relations 2017. Temat przewodni tegorocznej edycji brzmi „Media i kryzys”. Nasz portal jest patronem medialnym wydarzenia – będziemy relacjonować dla Was przebieg pierwszego dnia wydarzenia. Zapraszamy do śledzenia strony – materiał będzie przez cały dzień aktualizowany. 

Zachęcamy także do odwiedzania naszych kanałów w mediach społecznościowych – na Facebooku od godziny 10:00 będziemy transmitować na żywo otwarcie Kongresu. Na Twitterze @portalprpl na bieżąco będziemy ćwierkać, co dzieje się podczas spotkania. Zapraszamy!

Tegoroczny Kongres Profesjonalistów Public Relations otworzą dr hab. Dariusz Tworzydło (Uniwersytet Warszawski), prof. dr hab. Janusz Adamowski (Uniwersytet Warszawski) i przedstawiciele: Urzędu Marszałkowskiego, Urzędu Miasta Rzeszowa oraz Stowarzyszenia Informatyka Podkarpacka.

18:50 – kończymy dzisiejszą relację. Zapraszamy na jutro!

18:25 – Amatorskie „A”, bolesne „B”, ciężkie „C” – kolejne etapy obycia sportowca w mediach według Roberta Korzeniowskiego.

18:01 – na scenie Robert Korzeniowski – „ZAGROŻENIE NA WAGĘ MEDALU, czyli o relacjach z mediami w sporcie wyczynowym”. Trudniej jest komunikować sukces niż porażkę.

17:30 – na scenie Igor Żytka, Koordynator ds. komunikacji wewnętrznej, Provident Polska S.A. z prezentacją „Pudełko przetrwania – co warto mieć gdy trafi Cię kryzys w komunikacji wewnętrznej?”

16:58 – na scenie insp. Krzysztof Hajdas, były rzecznik Komendy Głównej Policji z prelekcją „Kryzysy w mediach na przykładzie Policji”. Pełno ciekawych kejsów z zakresu komunikacji kryzysowej, potraktowane z poczuciem humoru. Jedna z bardziej oklaskiwanych prelekcji podczas pierwszego dnia Kongresu! 🙂 

16:56 – po wystąpieniu rzeczniczki Ubera liczne pytania z sali na temat działalności firmy w Polsce.

16:50 – Magdalena Szulc: nie bójmy się powiedzieć  stanowczo „nie”, kiedy media podają nieprawdziwe informacje na temat naszej marki. Pokazujmy dane, potwierdzajmy nasze opinie u niezależnych ekspertów.

16:40 – Magdalena Szulc: „w wypadku kryzysu, utnij spekulacje tak szybko jak to możliwe”.

16:38 – na scenie Magdalena Szulc, rzecznik prasowy i kierownik komunikacji polskiego oddziału Ubera, „5 technik radzenia sobie z negatywną prasą/negatywnym cyklem informacyjnym”.

16:19 – na scenie Grażyna Grabowska, Prezes Zarządu spółki Targi w Krakowie o kryzysie z Rafałem Ziemkiewiczem w czasie krakowskich targów książki. „Od początku staliśmy na stanowisku, żeby spotkania z Rafałem Ziemkiewiczem nie odwoływać”.

15:58 – na scenie Sebastian Chachołek, CEO Grupy PRC o kryzysie kultury w Polsce. Trwa prelekcja „Ziemkiewicz kontra Dziewuchy, czyli kulturalny kryzys w EXPO Kraków”.

15:53 – Karolina Borkowska, wiceprezes ZFPR o inicjatywie stowarzyszeń branżowych i działów zakupów – „Dialog Branżowy”.  Więcej na http://dialogbranzowy.pl/ O inicjatywie: TUTAJ

15:50 – na scenie Marcin Olkowicz i Karolina Borkowska ze Związku Firm Public Relations, partnera Kongresu. Marin Olkowicz o roli edukacji w zawodzie PRowca.

14:37 Anna Malinowska, rzeczniczka Lasów Państwowych opowiada o sytuacjach kryzysowych w LP: „w sprawie żubrów w mediach pojawiło się wiele manipulacji, grano na ludzkich emocjach”. Z tego kryzysu wyszliśmy obronną ręką

14:20 – Anna Malinowska: nasi pracownicy są bardzo silnie związani z Lasami Państwowymi i poświęcają bardzo dużo czasu nie tylko na pracę, ale i na edukację ekologiczną społeczeństwa. Leśnicy często są pasjonatami i to ociepla nasz wizerunek.

14:16 – na scenie Anna Malinowska, Rzecznik Prasowy, Dyrekcja Generalna Lasów Państwowych, „Kryzys medialny w Lasach Państwowych”.

13:59 – Małgorzata Wiśniewska: jeśli firma nie udzieli dziennikarzowi informacji nt. sytuacji kryzysowej, zrobi on wszystko by je zdobyć. Dlatego tak ważne jest by nie unikać mediów. Rolą specjalisty PR jest budowanie wiarygodności marki i jej ekspertów. Nie wolno zawieść zaufania dziennikarza.

13:47 – Małgorzata Wiśniewska: w komunikacji kryzysowej ważna jest rola odwagi uczestników. Dziennikarka przytacza przykład jeleniogórskiej Jelfy, która w sytuacji kryzysu Corhydronu postanowiła unikać mediów. To błąd!

13:43 – na scenie Małgorzata Wiśniewska, Telewizja Polska: „Odwaga w komunikacji kryzysowej z uwzględnieniem przekazów telewizyjnych”. 

13:40 – Dominika Lenkowska-Piechocka i Iwona Walczak: nie można obecnie rozdzielać kryzysów na wewnętrzne i zewnętrzne.

13:26 – przedstawicielki firmy Skanska prezentują 5 złotych zasad zarządzania kryzysowego. Należą do nich: przygotowanie manualu kryzysowego, wydzielenie sztabu do obsługi sytuacji kryzysowej, współpraca wewnątrz firmy, dostępność i opracowanie systemu wczesnego ostrzegania.

13:18 – na scenie Dominika Lenkowska-Piechocka, Szef zespołu ds. komunikacji wewnętrznej, Skanska S.A., Iwona Walczak, Koordynator Komunikacji Zewnętrznej, Skanska S.A. Tematem wystąpienia „Kryzys w komunikacji wewnętrznej”.

13:02 – Sebastian Bykowski omawia przyczyny i fazy kryzysu w social media. Podkreśla, że marki podchodzą do kryzysów w identyczny sposób co kilka, kilkanaście lat temu. Tymczasem całkowitej zmianie uległ sposób konsumpcji mediów. Rzeczywistość wielu użytkowników przestała być linearna, z czym marki muszą dostosować do nich swój styl komunikacji.

12:55 – Sebastian Bykowski omawia cztery kluczowe grupy, które szkodzą markom w social mediach. Są to: aktywiści, sztormowcy, pasożyty i trole. Każda z nic jest trudna do okiełznania w czasie kryzysu.

12:50 – Sebastian Bykowski: Polacy są na 23. miejscu na świecie pod względem intensywności korzystania z internetu. Wyprzedzają nas m.in: Filipiny i Brazylia. Według badań agencji We Are Social z social mediów korzysta ponad 34% populacji. To powoduje, że im bardziej intensywnie użytkownik będzie konsumować social media, tym bardziej marki narażone będą na kryzys.

12:42 – na scenie Sebastian Bykowski, Wiceprezes Zarządu, Dyrektor Generalny, PRESS-SERVICE Monitoring Mediów z prezentacją „#KryzysyZjadamyNaŚniadanie, czyli prosty przepis na sukces w sieci”.

12:30 – Adam Burak o misji Polskiej Fundacji Narodowej: kształtowanie pozytywnego odbioru społecznego inwestycji z udziałem spółek Skarbu Państwa.

12:26 – Adam Burak o zasadzie 5P w kryzysie.

12:20 – Adam Burak: przykład kariery Misiewicza pokazuje, jak wiele działań nie zostało podjętych w czasie sytuacji kryzysowych. Zbyt wiele w tym przypadku działo się przypadkowo, nikt nawet nie otworzył manualu do zarządzania kryzysowego.

12:15 Adam Burak omawia kryzysy w spółkach Skarbu Państwa na przykładzie kariery politycznej Bartłomieja Misiewicza.

12:07 – na scenie Adam Burak, były Dyrektor Marketingu i Komunikacji LOTOS SA opowiada o kryzysach w spółkach Skarbu Państwa.

11:30 – Martyna Węgrzyn: „siła komunikacji w czasie kryzysu to otwarta postawa, odpowiedzi na każde zapytanie. Sami szybko znaleźliśmy feralną butelkę, z której pił poszkodowany mężczyzna. To pozwoliło szybko zmniejszyć skalę kryzysu”.

11:23 – na scenie Martyna Węgrzyn – Kierownik Działu Komunikacji Zewnętrznej, DANONE – „Najlepsze zarządzone sytuacje kryzysowe te te, o których nikt nie słyszał. A co, jeśli usłyszeli już wszyscy”? Prezentowane jest studium przypadku mężczyzny, który trafił do szpitala po wypiciu płynu z butelki po wodzie Żywiec Zdrój. W czasie dwóch pierwszych dni opublikowano na ten temat prawie 3 tysiące materiałów, z przewagą negatywnych.

11:04 – według Adama Łaszyna największym trendem w komunikacji są fake newsy. Prezes Alert Media wyróżnia 3 typy fake newsów: całkowity fałsz; celowa półprawda; prawda, ale z elementami fałszywego przekazu. Fake newsy istniały już wcześniej, ale dopiero teraz zyskujemy świadomość, czym są naprawdę.  

10:55: A. Łaszyn: nowy trend: flash moby rzeczywiste – szybka i masowa odpowiedź na jakiś przekaz. Musi dotyczyć ważnej sprawy dla dużej liczby ludzi oraz wykorzystywać nowe narzędzie aktywizacji – hasztagi, wydarzenia na Facebooku. W Polsce doskonale widać to było na przykładach Czarnego Protestu i protestów pod Sejmem z 16 grudnia.

10:40 – Adam Łaszyn: czy zastąpią nas boty? Automaty przejmują część zadań obsługi klienta i są przyszłością tej dziedziny. Systemy te coraz bardziej się rozbudowują,  przypominają zachowania ludzkie. Boty wpływają na opinię publiczną – co pokazuje ostatnia kampania prezydencka z USA.

10:32 – Adam Łaszyn: Mimo że wiarygodność mediów spada, to warto tam być – to źródło wiedzy o tym co dzieje się na świecie. Rośnie rola consument self-service.

10:28 – Adam Łaszyn: „Według badań CBOS najbardziej wiarygodnym medium w Polsce jest Telewizja Polsat”. Od 2011 zaufanie do telewizji spadło zaś o ponad 20 punktów procentowych.

10:24 – na scenie Adam Łaszyn, prezes Alert Media Communications – subiektywny ranking trendów w PR. 7 najciekawszych trendów – pierwszym z nich wiarygodność mediów i źródeł informacji.

10:18  – na scenie przedstawiciele miasta Rzeszów

10:13 – Zaczynamy! Na scenie prof. dr hab. Janusz Adamowski z WDIiB Uniwersytetu Warszawskiego

Comments

comments

195
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...