Rusza kampania społeczno-edukacyjna „Kochasz? Odważ się na zmiany”

Redakcja PR - 07.09.2018
58

Rusza kampania społeczno-edukacyjna „Kochasz? Odważ się na zmiany”

We wrześniu ruszyła kampania społeczno-edukacyjna „KOCHASZ? OdWAŻ się na zmiany”, której organizatorami są Polskie Centra Dietetyczne. Akcja ma na celu zwrócenie uwagi na rosnący problem otyłości wśród dzieci. Za koncepcję i realizację działań odpowiada Agencja Reklamowa Brandbay.pl.

 

 

W badaniu przeprowadzonym przez Instytut Żywności i Żywienia w 2010 roku problem otyłości dotyczył ok. 10 % dzieci w wieku 9 lat. Nadwagę miało średnio niemal co piąte dziecko. Wynik raportu WHO z 2018 dotyczący populacji polskiej pokazuje, że na przestrzeni trzech lat (2015-2017) otyłość rozpoznano aż u 24% dzieci w grupie od 6 do 9 lat.

W strategii komunikacyjnej postanowiliśmy położyć szczególny nacisk na to, że nadwaga czy otyłość nie jest winą dziecka i że to zachowania żywieniowe rodziców mają bezpośredni wpływ na kształtowanie nawyków, a co za tym idzie na masę ciała dzieci. Pozytywnie zaskoczyła nas ilość pobrań przygotowanego na potrzebę akcji raportu, dotyczącego problemu nadwagi i otyłości wśród dzieci w Polsce. To pokazało nam, że mówienie o problemie otwarcie oraz edukowanie rodziców i nauczycieli jest lepszą strategią niż składanie kolejnych obietnic o cudownej utracie kilogramów –tłumaczy Sylwia Walkowicz-Zelek, Dyrektor Działu Realizacji w Brandbay.pl.

Społeczno-edukacyjny charakter akcji sprawił, że informacje o niej w bardzo krótkim czasie zaczęły rozchodzić się viralowo. Zanim zdążyliśmy przeznaczyć jakiekolwiek środki na płatne kampanie, słupki odwiedzin strony www rosły już w bardzo szybkim tempie. –dodaje Bartłomiej Jania, Koordynator Działu Social Media.

 

 

 

W ramach akcji oprócz darmowych konsultacji zaplanowano m.in cykl spotkań, warsztatów i wykładów edukacyjnych, zorganizowanych w szkołach i miejskich ośrodkach kultury i nauki zrzeszających młodych mieszkańców i ich opiekunów. Na potrzeby kampanii powstała dedykowana akcji strona internetowa www.odwazsienazmiany.pl, przygotowany został również raport dotyczący problemu nadwagi i otyłości dzieci w Polsce oraz e-book ze zdrowymi przepisami dla dzieci. Wraz z akcją ruszył również konkurs, którego celem jest kształtowanie dobrych nawyków żywieniowych wśród najmłodszych.

Comments

comments

58
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...