Rusza kampania informacyjna wokół akcji Żonkile na rocznicę powstania w getcie warszawskim

Informacja Prasowa - 02.04.2019
61

Rusza kampania informacyjna wokół akcji Żonkile na rocznicę powstania w getcie warszawskim

Rusza kampania informacyjna wokół akcji Żonkile na rocznicę powstania w getcie warszawskim

Muzeum POLIN startuje z kampanią informacyjną w związku z 76. rocznicą powstania w  getcie warszawskim, która przypadnie 19 kwietnia, i prowadzoną po raz siódmy akcją społeczno-edukacyjną Żonkile. Do grona ambasadorów akcji dołączyli Ewa Błaszczyk, Brodka, Maria Dębska, Kortez, Bartosz Kurek, Marian Turski i Adam Woronowicz.

Hasłem przewodnim i osią kampanii jest hasło Łączy nas pamięć. W przekazie kampanii Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN najważniejsze jest rozpowszechnianie symbolu żonkila jako symbolu szacunku oraz szerzenie wiedzy na temat samego powstania. Kampania potrwa do końca kwietnia.

Kampania będzie widoczna w internecie, w szczególności na kanałach mediów społecznościowych Muzeum POLIN – na Facebooku, Instagramie (wraz z hashtagami #akcjaŻonkile #Żonkile i #ŁączyNasPamięć), Twitterze oraz jako kampania odsłonowa w Onecie. Dodatkowym wsparciem będą reklamy w prasie, spoty kinowe wyświetlane 18 i 19 kwietnia. Kampania będzie miała również swój wymiar w przestrzeni miejskiej na 70 nośnikach – na przystankach komunikacji miejskiej w Warszawie, na metroboardach i citylightach.  W komunikacji miejskiej zaś – grafiki przypominające o rocznicy powstania w getcie warszawskim i akcji Żonkile będą wyświetlane w autobusach, tramwajach i SKM.

Za działania odpowiada Dział Komunikacji Muzeum Historii Żydów Polskich. Zdjęcia ambasadorów wykonała Aldona Karczmarczyk (Van Dorsen Artists). Krótkie formy wideo przygotowała Peuna Qlatka.

Jak co roku, 19 kwietnia, w rocznicę wybuchu powstania w getcie warszawskim, wolontariusze przekażą warszawiakom papierowe żonkile – symbol pamięci. Już wiadomo, że tym razem na ulice stolicy wyjdzie rekordowa liczba wolontariuszy – ponad 2,5 tysiąca. Rozdadzą oni 200 tysięcy kwiatów. W 2015 roku akcja Żonkile zdobyła tytuł Superbrands jako najlepsza kampania społeczna. W tym roku wydarzenie odbędzie się w momencie szczególnym: rok 2019 jest w Warszawie rokiem Marka Edelmana – ostatniego przywódcy powstania i jednego z ocalałych z warszawskiego getta, w rocznicę powstania, składał bukiet żółtych kwiatów pod Pomnikiem Bohaterów Getta na Muranowie.

Comments

comments

61
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...