Rusza kampania informacyjna ósmej odsłony akcji Żonkile na rocznicę powstania w getcie warszawskim

Informacja Prasowa - 02.04.2020
145

Rusza kampania informacyjna ósmej odsłony akcji Żonkile na rocznicę powstania w getcie warszawskim

Rusza kampania informacyjna ósmej odsłony akcji Żonkile na rocznicę powstania w getcie warszawskim

Muzeum POLIN startuje z kampanią informacyjną w związku z 77. rocznicą powstania w getcie warszawskim, która przypadnie 19 kwietnia, i prowadzoną po raz ósmy akcją społeczno-edukacyjną Żonkile. Do grona ambasadorów akcji dołączyli w tym roku: Dorota Wellman, Barbara Kurdej-Szatan, Andrzej Seweryn, Dawid Podsiadło i Krzysztof Zalewski.

Hasłem przewodnim i osią kampanii jest hasło Łączy nas pamięć. W przekazie kampanii Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN najważniejsze jest rozpowszechnianie żonkila jako symbolu szacunku oraz szerzenie wiedzy na temat samego powstania. Kampania potrwa do końca kwietnia.

Muzeum POLIN zainicjowało akcję społeczno-edukacyjna Żonkile w 2013 r. przy z okazji 70. rocznicy powstania w getcie warszawskim. W tym roku szykuje się szczególna jej odsłona, bo i wyjątkowe są warunki, z którymi przyszło się wszystkim zmierzyć. W sytuacji, która zmusza nas do zachowania społecznego dystansu, jeszcze bardziej trzeba docenić wartość wspólnoty i ludzkiej solidarności. Akcji Żonkile od początku towarzyszy hasło „Łączy nas pamięć”. Muzeum wzywa, by w tym roku 19 kwietnia pamięć również łączyła, choć nietypowo, bo wirtualnie. Tym razem na ulicach Warszawy nie spotkamy wolontariuszy rozdających papierowe żonkile – symbol pamięci o powstaniu. Możemy jednak  upamiętnić wydarzenie w inny sposób.

Wystarczy ze strony pobrać szablon, wydrukować go i złożyć (pomoże nam w tym wideoinstrukcja). Zdjęcie z gotowym żonkilem warto opatrzeć hasztagami: #ŁączyNasPamięć oraz #AkcjaŻonkile
i umieścić w mediach społecznościowych. Można też zaangażować się w akcję, dodając nakładkę na zdjęcie profilowe na Facebooku. Nakładka jest dostępna tutaj. Muzeum POLIN zachęca także do dzielenia się w sieci specjalną rocznicową grafiką, która pojawi się 19 kwietnia na jego profilach
w mediach społecznościowych: Facebook, Instagram, Twitter. W tym przypadku również pamiętajmy
o hasztagach: #ŁączyNasPamięć i #AkcjaŻonkile. Na kanale YouTube instytucji stopniowo będą pojawiać się przesłania ambasadorów akcji społeczno-edukacyjnej Żonkile.

W „Tygodniku Powszechnym” (15.04), w „Newsweeku” w regionie mazowieckim (14.04) oraz
w „Gazecie Stołecznej” w ramach „Gazety Wyborczej” (17.04) czytelnicy znajdą 6 naklejek
z symbolicznym żonkilem, którym można podzielić się z najbliższymi, zrobić z nim zdjęcie a potem udostępnić je w mediach społecznościowych i w ten sposób upamiętnić zryw sprzed 77 lat.

Comments

comments

145
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...