Kampania, mająca na celu propagowanie świadomości i zachowań ekologicznych wśród dzieci oraz ich rodziców
Rozrabiaki Literaki uczą ekologii w Kauflandzie
W sieci sklepów Kaufland na terenie całej Polski ruszyła akcja Rozrabiaki Literaki − kampania, mająca na celu propagowanie świadomości i zachowań ekologicznych wśród dzieci oraz ich rodziców. Za strategię i kreację odpowiada agencja Kalicińscy.
Polska sieć supermarketów Kaufland liczy 237 sklepów i zatrudnia 15 tys. pracowników. Społeczna odpowiedzialność biznesu to jedna z kluczowych wartości marki. Zgodnie z ideą „Zróbmy to razem”, angażuje ona w regularnie prowadzone działania CSR zarówno swoich pracowników, jak i klientów. Postawa ta została nagrodzona licznymi wyróżnieniami, m.in. kilkukrotnie Złotym Listkiem CSR POLITYKI – ostatnio w 2022 czy tytułem Lidera Gospodarki Obiegu Zamkniętego – Stena Circular Economy Award 2021.
Planetę mamy tylko jedną. Jeśli myślimy o jej przyszłości, musimy działać już teraz. Kaufland prowadzi działania związane z ochroną środowiska na każdym etapie swojej działalności – od produktu do koszyka konsumenta. Dbając o świadomość ekologiczną najmłodszych, dążymy do tego, by troska o stan planety stała się misją łączącą pokolenia – komentuje najnowsze działania Maja Szewczyk, dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej.
Rozrabiaki Literaki to kampania edukacyjno-rozrywkowa skierowana do najmłodszych. Ma ona na celu zwrócenie uwagi dzieci oraz ich rodziców na to, że aby zadbać o stan środowiska naturalnego od A do Z, warto zacząć od własnych, codziennych zachowań. Właśnie taką wiadomość przekazuje 24 bohaterów, reprezentujących kolejne litery alfabetu. Zachęcają oni najmłodszych do rozwiązywania ekozagadek oraz kolekcjonowania naklejek przypominających o niezwykle istotnych zachowaniach proekologicznych.
Kluczowym elementem kampanii jest e-publikacja z 24 edukacyjnymi zadaniami i zagadkami Rozrabiaków Literaków, którą można pobrać ze strony www Kauflandu: https://www.kaufland.pl/dla-klienta/rozrabiaki.html . Bohaterowie żartują, rozrabiają, zapraszają do wspólnej zabawy, a przede wszystkim zwracają uwagę na konieczność prowadzenia bardziej ekologicznego stylu życia. Przypominają także o działaniach Kauflandu na rzecz ochrony środowiska i zrównoważonego rozwoju, w które można zaangażować się podczas codziennych zakupów.
W efektywnej komunikacji do rodziny stawiamy na to, aby tematy poważne i złożone przekazać w lekki, zabawny i przystępny sposób. Wszystko po to, aby dziecko miało szansę z łatwością wejść w świat wykreowanych postaci i zapamiętać ich przygody oraz rozwiązania zagadek, a rodzic miał poczucie zaangażowania się w mądrą i edukacyjną treść. Jeśli przy jednym z zadań z e-książeczki spotka się zarówno rodzic jak i dziecko, i wspólnie pochylą się nad tematem domowego dbania o planetę, to będzie to właśnie wyznacznikiem sukcesu naszej komunikacji. – dodaje Alicja Szydłowska, dyrektor strategii agencji Kalicińscy.
Akcji towarzyszy komunikacja w social mediach oraz działania in-store. Motyw przewodni kampanii wybrzmiewa na Facebooku. Tam Rozrabiaki Literaki zachęcają do pobrania e-publikacji oraz angażują odbiorców wokół tematów związanych z ekologią na co dzień.
Z strategię i kreację odpowiada agencja Kalicińscy.