Rozpoczynamy Ranking agencji PR według fee income za rok 2017

Informacja Prasowa - 16.05.2018
145

Rozpoczynamy Ranking agencji PR według fee income za rok 2017

Związek Firm Public Relations po raz szósty zaprasza do udziału w Rankingu Agencji PR według fee income. Zgłoszenia od firm zrzeszonych i niezrzeszonych będą przyjmowane do 25 maja 2018r.

Celem rankingu jest ukazanie właściwego charakteru usług PR na rynku poprzez skupienie się na doradztwie komunikacyjnym i przychodach z honorariów. W tegorocznej edycji pojęcie „fee income” jest definiowane jako różnica między przychodem netto ze sprzedaży usług a kosztami zewnętrznymi realizacji projektów, czyli sumą honorariów i prowizji od klientów na rzecz agencji za jej własne usługi.

Wyniki prezentowane w rankingu będą weryfikowane w drodze audytu finansowego przez niezależną firmę audytorską, a audyt obejmie nadzór nad procesem gromadzenia danych, ich weryfikację oraz przygotowanie raportu. Ranking ma charakter otwarty, co oznacza że mogą wziąć w nim udział agencje PR, których główną działalnością jest świadczenie pełnego zakresu usług public relations. Mogą to być również grupy kapitałowe spełniające powyższy warunek. W przypadku grup kapitałowych w rankingu będą uwzględnione przychody tylko z tych podmiotów z grupy, których głównych przedmiotem działalności jest świadczenie usług public relations. Regulamin Rankingu agencji wg fee income dostępny jest na stronie zfpr.pl.

Podsumowując ubiegłoroczną edycję, łączna wartość przychodów agencji PR wygenerowanych z honorariów za rok 2016, biorących udział w rankingu wyniosła 119,7 mln zł. Są to wyniki wypracowane przez 630 konsultantów zatrudnionych w największych firmach public relations w Polsce. Daje to wartość rocznych honorariów przypadających na jednego konsultanta ok. 190 tyś zł.

Jak wskazują wyniki jednostkowe wszystkich badanych agencji, z roku na rok poprawie ulega średni wynik fee income, który w 2014 r. wynosił 5,3 mln, w 2015 r. już 5,5 mln zł, a w 2016 r. osiągnął wartość 6,3 mln zł.

Zgłoszeniem do rankingu jest wypełnienie ankiety w terminie do 25 maja. Jej wzór oraz zasady udziału w rankingu opisane w regulaminie, można znaleźć na stronie www.zfpr.pl. Wszyscy zainteresowani udziałem w rankingu proszeni są o kontakt z biurem ZFPR poprzez adres [email protected] Publikacja wyników raportu zaplanowana jest na czerwiec br.

Za audyt Rankingu odpowiedzialna jest firma Strategia Audit.

Comments

comments

145
Komentarze
Sonda

Czy nagrody branżowe przynoszą agencjom PR, oprócz prestiżu, korzyści biznesowe??

Loading ... Loading ...