Rośnie znajomość Dawida Kubackiego – wyniki badań Sponsoring Monitor ARC Rynek i Opinia
Informacja Prasowa - 21.01.2020Rośnie znajomość Dawida Kubackiego - wyniki badań Sponsoring Monitor ARC Rynek i Opinia
Z roku na rok rośnie odsetek osób, które przyznają, że znają dobrze lub bardzo dobrze skoczków narciarskich, czyli znają ich osiągnięcia, interesują się nimi. Jednocześnie maleje odsetek osób, które zupełnie nie kojarzą skoczków, niezależnie od tego, czy interesują się skokami narciarskimi czy też nie. Najbardziej znany wśród skoczków jest Kamil Stoch. Z kolei dobrą znajomość Dawida Kubackiego, zwycięzcy ostatniego Turnieju Czterech Skoczni, deklarowało w 2019 roku więcej osób niż w roku ubiegłym (o 8 p.p) – wynika z badania Sponsoring Monitor.
Dobry sezon sportowy skoczków narciarskich z pewnością przełoży się na zainteresowanie nimi i ich znajomość. Niewiele jest w Polsce osób, które w ogóle nie kojarzą Kamila Stocha czy Piotra Żyły. Rośnie odsetek tych, którzy choćby kojarzą Dawida Kubackiego. Coraz więcej Polaków przyznaje, że nie tylko zna skoczków, ale i interesuje się nimi i ich osiągnięciami.
Źródło: Sponsoring Monitor 2019, styczeń 2020
Znajomość Dawida Kubackiego, zwycięzcy ostatniego Turnieju Czterech Skoczni systematycznie rośnie.
Źródło: Sponsoring Monitor 2016, 2017, 2018, 2019
Porównując poziom znajomości skoczków narciarskich i przykładowych, dobrze znanych reprezentantów innych dyscyplin, wyraźnie widać, że wszyscy skoczkowie cieszą się dużym zainteresowaniem Polaków. Przykładowo Dawidem Kubackim interesuje się podobny odsetek osób co Bartoszem Kurkiem.
Źródło: Sponsoring Monitor 2019, styczeń 2020
Skoki narciarskie, piłka nożna i siatkówka to od wielu lat najbardziej popularne dyscypliny sportowe wśród Polaków. W 2019 roku były numerem jeden.
Źródło: Sponsoring Monitor 2019, styczeń 2020
Po tegorocznym sukcesie Dawida Kubackiego w Turnieju Czterech Skoczni jego wartość marketingowa może istotnie wzrosnąć. W kontekście reklamowym Dawida Kubackiego kojarzymy jako część zespołu. Można się spodziewać, że pojawią się ze strony różnych marek indywidualne oferty współpracy. Na pewno, przy tak silnym zespole trudno będzie zbudować tak silną markę jak legendarny już Adam Małysz czy Kamil Stoch, ale nie można tego wykluczyć – komentuje dr Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia.
Informacja o badaniu Sponsoring Monitor to największe kompleksowe badanie na temat sponsoringu w sporcie i kulturze w Polsce. Realizowane przez ARC Rynek i Opinia od kilkunastu lat, pozwala na obserwowanie trendów w powyższych obszarach. W 2019 roku zastosowano mix metod ilościowych – wywiadów telefonicznych (CATI) oraz internetowych (CAWI) z wykorzystaniem ogólnopolskiego panelu ARC Rynek i Opinia – epanel.pl. Zrealizowanych zostało N=1507 wywiadów CATI oraz N=3671 wywiadów CAWI. Struktura próby w obu badaniach odzwierciedla strukturę populacji Polski wg płci, wieku, województwa, wielkości miejscowości zamieszkania oraz wykształcenia.
źródło: arc.com.pl