Rosnąca świadomość konsumentów: wartości przyświecające markom oraz lojalność klientów w Europie

Informacja Prasowa - 27.11.2019
146

Rosnąca świadomość konsumentów: wartości przyświecające markom oraz lojalność klientów w Europie

W związku z nabierającym tempa sezonem świątecznym specjaliści ds. marketingu zwiększają budżety reklamowe i próbują wyróżnić się na tle konkurencji na coraz bardziej innowacyjne sposoby. Jak wiadomo cena jest jednym z najskuteczniejszych sposobów na przyciągnięcie klienta, jednak z najnowszego badania Criteo wynika, że nie jest ona jedynym czynnikiem stymulującym sprzedaż w okresie świątecznym. Okazuje się, że wraz z rokiem 2020 wkraczamy w erę świadomego konsumenta.

Tacy konsumenci podejmują decyzje zakupowe w oparciu o wartości społeczne, środowiskowe i polityczne. Cena jest istotna, ale nie zawsze najważniejsza. Podczas tzw. złotego kwartału zarówno detaliści, jak i marki muszą zastanowić się, jak dotrzeć do konsumentów na poziomie emocjonalnym. Okres Bożego Narodzenia kojarzy nam się z poczuciem wspólnoty i dawania innym, co w praktyce oznacza, że jako konsumenci podejmujemy bardziej przemyślane decyzje zakupowe, biorąc pod uwagę także własny system wartości.

W globalnej ankiecie lojalności klientów zatytułowanej „Why We Buy” (Dlaczego kupujemy) firma Criteo zapytała respondentów z ośmiu europejskich krajów o powody lojalności markom oraz sposoby, w jakie system wartości determinuje decyzje zakupowe.

Nasze ustalenia z pewnością przydadzą się firmom przygotowującym się na nadchodzący sezon świąteczny. Zależało nam, aby nasza ankieta odpowiedziała na pytanie, co sprawia, że klienci z Polski pozostają wierni markom oraz co skłania ich do zmiany preferencji.

 Dlaczego kupujemy w Polsce?

Ze wszystkich ankietowanych krajów to właśnie respondenci z Polski są najbardziej skorzy do zmiany preferowanej marki. Na pytanie „Czy rozważasz zmianę preferowanej marki na inną?” odpowiedzi twierdzącej udzieliło 88% ankietowanych. Ci sami konsumenci zwracają uwagę na wartości, jakimi kieruje się dana marka. 72% ankietowanych deklaruje, że sposób kreowania swojej tożsamości przez daną markę determinuje ich decyzje zakupowe.

Wartości marki i ścieżki zakupowe klientów

Z naszej ankiety wynikają dwie obserwacje niezwiązane z krajem pochodzenia respondentów: spora część europejskich konsumentów podejmuje świadome decyzje zakupowe, a wielu z nich rozważa zmianę preferowanej marki na inną.

Powinny mieć to na względzie zwłaszcza firmy przygotowujące strategie marketingowe na sezon świąteczny. Własna narracja i promowanie wartości przyświecających marce w reklamach pozwala budować więzi z klientami, wzmacniać ich lojalność, a także trafiać z przekazem do świadomych konsumentów.

W dobie rosnącej świadomości konsumentów odnośnie skutków ich decyzji zakupowych, firmy ukierunkowane na rozwój powinny w swoich kampaniach reklamowych skupiać się nie tylko na produktach i cenach, ale także wartościach, jakimi się kierują.

 

Comments

comments

146
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...