PR Week podaje, że rząd Rosji szuka agencji PR do poprawy wizerunku
Nie od dziś wiadomo, że z usług agencji public relations korzystają, oprócz komercyjnych podmiotów, także rządy poszczególnych państw. Na łamach naszego portalu pisaliśmy m.in o sprawie z USA, gdzie tamtejszy rząd płacił agencjom PR za propagandowe akcje wymierzone w terrorystów. Serwis PRweek.com donosi, że rząd Federacji Rosyjskiej chce poprawić swój wizerunek w oczach świata i szuka w tym celu agencji public relations.
Portal PRweek.com dowiedział się, że Rosja szuka wsparcia wśród zachodnich agencji public relations, aby poprawić swój wizerunek. jest co poprawiać – konflikt na Ukrainie i polityka Władimira Putina niekorzystnie wpływa na opinię o Rosji zagranicą. Jak podje anonimowe źródło, w rozmowie z PRweek.com, do końca tego roku rosyjski rząd planuje wydać duże kwoty na usługi trzech, czterech zachodnich agencji public relations .
Według Nikolaya Nikiforova, rosyjskiego ministra ds. komunikacji, wydatki na rzecz poprawy wizerunku Rosji mogą wynieść budżet państwa od 30 do 50 milionów dolarów. Tylko do 2000 roku, Rosja wydała na działania wizerunkowe nawet 115 milionów dolarów. Większość tych środków wydano w latach 2006-2014, kiedy agencja Ketchum współpracowała z rządem rosyjskim i Gazpromem.
Jak czytamy na portalu PRweek.com, wizerunek Federacji Rosyjskiej cierpi zwłaszcza ze względu na doniesienia o sabotowaniu kampanii prezydenckiej w USA, rosyjskiemu zaangażowaniu w Syrii oraz konflikt na Ukrainie.
W rozmowie z PRweek.com, Dmitrij Pieskow, rzecznik prasowy Władimira Putina, że rząd rosyjski bierze pod uwagę kilka agencji, które mają z powodzeniem działać na rzecz poprawienia wizerunku Rosji na arenie międzynarodowej. Dodał, że firmy zostaną wybrane w drodze przetargów, do których stanęły zainteresowane podmioty.
Rosja planuje ocieplić swój wizerunek przede wszystkim w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i krajach Unii Europejskiej. W tym roku rosyjski rząd zatrudnił agencję Burson-Marsteller, by ocieplić wizerunek po skandalu dopingowym, w wyniku którego rosyjscy lekkoatleci zostali wykluczeni z udziału w igrzyskach olimpijskich w Brazylii.
Nie wiadomo, które agencje zostały zaproszone do przetargu. Nie ulega jednak wątpliwości, że rząd rosyjski w kwestii działań wizerunkowych podejmuje szereg działań, nie tylko na polu tradycyjnego public relations, ale również w social mediach. Więcej na ten temat piszemy w naszych materiałach dotyczących wojny hybrydowej i wojny informacyjnej Rosji.
Wojna hybrydowa. Rola social mediów w „strategiach hybrydowych”
Źródło: PRweek.com, Russia seeks PR agencies to improve image abroad