Rok 2021 w biznesie: jaki będzie i co przyniesie?

Informacja Prasowa - 16.12.2020
288

Rok 2021 w biznesie: jaki będzie i co przyniesie?

Rok 2021 w biznesie: jaki będzie i co przyniesie?

 

Jednym zapadnie w pamięci, inni postarają się wymazać go z głowy. Rok 2020 powoli dobiega końca, a przed nami czas predykcji i podsumowań. Clue – magazyn Grupy Domodi postanowił zapytać ekspertów oraz liderów z branży fashion i home o to, jak widzą nadchodzący rok w biznesie i co ich zdaniem będzie rządziło rynkiem.

 Karina Grygierek, Prezes Zarządu PR Inspiration

Branża public relations przechodzi ogromne zmiany. Jesteśmy w historycznym momencie budowy nowego modelu PR. Wszechobecna digitalizacja, automatyzacja, intensywny rozwój sztucznej inteligencji, a do tego pandemia Covid 19, zmieniają styl komunikacji. Już wiemy, że da się pracować online, ale nic nam nie zastąpi bezpośredniego kontaktu z drugim człowiekiem. Budowanie relacji, autentyczność, osobista rozmowa od zawsze są ważnym elementem public relations. Jaka jest więc przyszłość branży PR? Umiejętność korzystania z nowoczesnych technologii, pomiar i właściwa analiza danych w czasie rzeczywistym, umiejętność strategicznego planowania i przewidywania – to cechy pożądane. Jednak przyszłość naszej branży należy do tych, którzy swobodnie funkcjonują w dwóch równoległych światach, w świecie online i w świecie realnym, bo kontakt z drugim człowiekiem jest bezcenny.

Magda Skibka, CEO PLN Design Group

Myślę, że w 2021 roku docenimy jeszcze bardziej internet. Mimo pandemii e-commerce miał się świetnie. To pokazuje, że wiele firm powinno popracować nad swoimi stronami internetowymi, inne natomiast – powinny pomyśleć o sklepie online’owym. Żyjemy w czasach, kiedy strona na Facebooku już nie wystarczy. Podchodzimy na razie ostrożnie do wydarzeń organizowanych online, jak np. festiwale, a moim zdaniem powinniśmy zacząć traktować internet jako medium, które ma praktycznie nieograniczony zasięg. Potwierdzeniem mogą być np. organizowane przez nas szkolenia dla architektów z całej Polski – jest to przede wszystkim oszczędność czasu, ale też pewnego rodzaju forma utrzymania relacji. To o czym warto pamiętać – to o jakości, niezależnie czy te aktywności są za darmo, czy odpłatnie muszą nieść za sobą wartość merytoryczną. Jest to kluczowy element budowania marki.

Magdalena Kacalak, założycielka PlanT.it branding studio

To będzie trudny rok, ale za to ciekawy i pełen zmian. Jestem zdania, że firmy będą szły teraz dwutorowo: część z nich okopie się na swoich stanowiskach, wszystkie decyzje będą podejmować ostrożnie, licząc się z każdą złotówką. Te będą starały się raczej minimalizować straty i przeczekać kiepski czas. Wierzę natomiast, że wygrają Ci, którzy zrozumieją, że nie ma lepszego momentu na rewolucję w swoim biznesie niż okres (post)pandemii, gdzie dawne reguły gry już nie obowiązują. Teraz jest ten moment, żeby zawalczyć o swojego klienta i ten, kto zrobi to mądrze, utrzyma go przy sobie, gdy wszystko wróci do normalności. Hasłem kluczowym na 2021 będzie ‘relacja z odbiorcą’. Partnerska, dodam. Rynek e-commerce jest obecnie bardzo chłonny w każdym sektorze, więc żeby się wyróżnić i zaproponować coś nowatorskiego, marki muszą się teraz napracować podwójnie: unowocześnić swoje layouty, odświeżyć branding, popracować nad filozofią obsługi klienta, bo tu na pewno zmieni się wiele. Zamiast agresywnie wprowadzać nowe produkty, lepiej na nowo określić się w świecie, zaproponować mu coś od siebie, wesprzeć lokalne inicjatywy. Okazać szacunek społeczności, w której firma funkcjonuje i swoim odbiorcom.

Karol Misztal, CEO Yestersen

W 2020 roku zaczęliśmy bardziej doceniać domową przestrzeń – miejsce styku wielu nowych doświadczeń. Trendem przewodnim stały się obłe linie i plastyczne formy oraz naturalne materiały jak drewno, rattan, ceramika. W nadchodzącym roku linearne grafiki, w szczególności te w matissowskim stylu, nadal będą królować wśród dekoracji.

Obecnie duże zainteresowanie życiem za miastem będzie dobrą okazją do zaprezentowania nowych odsłon rustykalnego stylu. Wśród mebli warto będzie zwrócić uwagę na te wielofunkcyjne oraz modułowe, które z łatwością dopasowują się do zmieniających się z czasem potrzeb domowników.

Anka Krystyniak, właścicielka marki Anka Krystyniak

Dużą trudnością jest obecnie próba określenia jednoznacznie tego, co będzie działo się w 2021 roku. Z jednej strony – bardzo mocno będzie rozwijał się online, z uwagi na jego bezpieczeństwo, jak i zasięgi. Tym, co warte jest szczególnej uwagi, to zwiększenie jego „jakościowości”, ale też „relacyjności” – zakupy to nie tylko produkt, to także rodzaj rytuału, magia produktu, jego podania, czy doradztwo. O ile nauczeni tego jesteśmy w realu, o tyle trudniej walczyć o to w świecie wirtualnym. Są to nieznane jeszcze ścieżki i warto się na tym skupić w nadchodzącym roku. Z drugiej – istotnym będzie nie tyle podkreślanie jakości, co nieustanna dbałość o nią i narrację produktu. Tak, aby był nie tylko przedmiotem, tylko historią, którą chce się opowiadać i w którą wierzymy. Jej tworzenie, ewolucja, rytm i znaczenie.  Myślę, że to największe wyzwania i trudne zadania jakie stoją przed nami w 2021 roku.

Ajka Mroczkowska, , Targi Rzeczy Ładnych

Rok 2020 pokazał, że do wszelkiego planowania i prognoz lepiej podchodzić z dystansem. Dla wszystkich 2021 jest wielką niewiadomą, ale sądząc po wrześniowych Targach Rzeczy Ładnych, edycji TRŁ FRESH! skupionej na nowościach i edycji TRŁ PRINT! prezentującej plakaty i ilustracje, uważamy, że branża wnętrzarska nie zwalnia tempa.

Zaprezentowaliśmy rekordową liczbę debiutów – ponad 80. Większość z nich została znakomicie przyjęta przez publiczność. W roku 2021 przewidujemy dalszy rozwój i przyrost liczby marek tworzących w duchu less waste oraz tych prezentujących produkty z sektora wellness. Rośnie też rynek związany z ceramiką. W dalszym ciągu ważną rolę we wnętrzach będą odgrywały naturalne materiały, w tym królujący od kilku sezonów len.

Agnieszka Pająk, CEO & PR Manager MyWay Media

2021 – przed nami sztuka życia ze zmianą. Czeka nas znacznie dłuższa zmiana, trwała, kompleksowa.

Trochę tak, jakby rozsypał się system, nowego jeszcze do końca nie znamy . Nie ma pewnego i starego, a dobrze nam znane, już na pewno nie wróci. Okazuje się jednak, że wyjście z przysłowiowej rutyny w biznesie działa jak wiosenne przebudzenie. Minione miesiące udowodniły, że kiedy każdy dzień wykorzystujemy jakby był tym ostatnim, potrafimy wyzwolić w sobie nieznane dotąd pokłady kreatywności, wdrożyć transformację cyfrową – w zawrotnie szybkim tempie – i przenieść sprzedaż do internetu. Wiele firm będzie zmuszone nauczyć się myśleć o swoich markach w nowy sposób. Szczególnie taki, który pozwoli im przenieść do sieci to wszystko, co ważne w realu, a jednocześnie wzbogacić opowieść o marce o to, co jest możliwe tylko online. Jak się okazało w czasie kryzysu komunikacja i PR stały się dla firm bezcenne, dlatego uważam, że ich rola będzie rosła w 2021. Niestety, musimy się oswoić w nadchodzącym roku z recesją i dalszym wyhamowywaniem gospodarki, a tym samym rosnącym bezrobociem. Niewątpliwie przed nami nasilenie załamania społecznego. Oczywiście, wiele firm będzie nadal podnosić się z kryzysu, wracając w 2021 na drogę rozwoju, a to co się już wydarzyło pozwala, pomimo wszystko, patrzeć z optymizmem w przyszłość.

Więcej na temat predykcji: w Clue – magazynie Grupy Domodi, dostępne online na stronie korporacyjnej Grupy Domodi.

Comments

comments

288
Komentarze
Sonda

Trzy organizacje branżowe: Związku Firm Public Relations, Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, Stowarzyszenia Agencji Public Relations jest dla rynku PR rozwiązaniem optymalnym ??

Loading ... Loading ...