Rodzime kampanie influencerskie, czyli Polak potrafi

Joanna Maciejewicz - 08.09.2017
235

Rodzime kampanie influencerskie, czyli Polak potrafi

Wraz ze wzrostem popularności social media wzrosło też znaczenie influencer marketingu. Działania reklamowe z udziałem twórców opinii stają się świetnym rozwiązaniem, pozwalającym przede wszystkim na przekazanie odbiorcom autentycznej treści. W polskim Internecie znajdujemy więc coraz więcej przykładów kampanii influencerskich.

Marki podejmują współpracę z twórcami opinii, którzy pomagają jej dotrzeć do swojej grupy docelowej. Wiarygodność przekazu, a także naturalność komunikatów pozwala na przekazanie treści reklamowej w taki sposób, aby zainteresowała odbiorców. Widać to na poniższych przykładach polskich kampanii influencerskich.

  1. MC SIlk i Idea Bank

Twórcy opinii w Internecie mają swoje sposoby na wyróżnienie się i zaistnienie w sieci. MC Silk postanowił stworzyć nagranie, na którym pyta na Infolinii Idea Banku o jeden z ich produktów.

Nagrana rozmowa jest o tyle zaskakująca, że MC Silk zarapował do słuchawki konsultantce inflonii. Kobieta, pomimo zaskoczenia, wyszła z tego obronną ręką, udzielając raperowi odpowiednich informacji.

Idea Bank

Działanie rapera, choć nie było konsultowane z Idea Bankiem, jest świetnym przykładem, w jaki sposób można zareklamować usługi czy produkty marki. Samo nagarnie zdobyło prawie 125 tys. wyświetleń.

  1. Andrzej Tucholski i Credit Agricole

Jedną z możliwości współpracy marki z influencerem jest podjęcie długofalowych działań. Tak też stało się w przypadku Credit Agricole, które stało się partnerem strategiczny na 2017 dla bloga Andrzeja Tucholskiego.

Marka stała się patronem treści, zamieszczanej przez blogera, o czym możemy przeczytać w jednym z postów na stronie. Dodatkowo niektóre z artykułów tematycznych są oznaczone logo banku, przez co jest nieustannie widoczne dla odbiorców Andrzeja Tucholskiego

Andrzej Tucholski

  1. AdBuster i Śnieżka Satynowa

Marek Hoffmann to twórca kanału na YouTube o nazwie AdBuster. W swoich nagraniach sprawdza wiarygodność reklam, testując produkty pod kątem informacji zawartych w przekazach reklamowych. Fabryka Farb i Lakierów Śnieżka S.A. zdecydowała się na współpracę z youtuberem, który miał sprawdzić jeden z produktów marki.

W reklamie Śnieżki Satynowej podnoszono, że farba ułatwia czyszczenie zabrudzeń, a dodatkowo jest odporna na ścieranie. AdBuster przeprowadził więc test, sprawdzając, czy te informacje są prawdziwe. Okazało się, że faktycznie farba posiada te właściwości, co zostało pozytywnie odebrane przez oglądających nagranie. Ostatecznie film obejrzano ponad 2 mln razy.

  1. Wyrwane z kontekstu i Zalando

Wyrwane z kontekstu to blog, na którym Joanna Pachla pisze o życiu, kulturze i związkach. Jej grupą odbiorców są przede wszystkim młode kobiety, do których chciała dotrzeć marka Zalando. Podjęła ona więc współpracę z blogerką, której efektem był między innymi jeden z wpisów na blogu.

Joanna Pachla rekomendowała, co zabrać ze sobą na wakacyjny wyjazd, reklamując jednocześnie produkty marki. Ze względu na fakt, że to ona tworzyła swój tekst, zachowała autentyczność przekazu i wiarygodność. Ostatecznie jeden wpis, opublikowany na Facebooku, zdobył 318 polubień.

  1. F. Darwin i TUV Rheinland Polska

Jednym ze sposobów wykorzystania influencer marketingu jest zastosowanie go przy kampaniach informacyjnych. Tak też zrobiła firma TUV Rheinland Polska, która podjęła współpracę z kanałem G.F. Darwin. Marce zależało na zwiększeniu świadomości konsumentów w zakresie kupowania bezpiecznych produktów z certyfikatem jakości.

G.F. Darwin podjął temat całkowicie w swoim stylu, dzięki czemu przekaz jest autentyczny i wiarygodny. TUV Rheinland Polska, dając twórcom swobodę w tworzeniu treści, wykorzystał więc największą wartość influencer marketingu. W ciągu tygodnia spot zdobył ponad 320 tys. wyświetleń, ponad 800 komentarzy na YouTube oraz 25 tys. „łapek w górę”.

Są to wybrane przykłady, pokazujące, że influencer marketing w Polsce rozwija się z ogromną prędkością. Różnorodność przekazów oraz celów kampanii pokazuje, że twórcy opinii mogą pomóc w kampaniach internetowych na każdy temat.

Popularność social media otworzyła nowe możliwości dla marketerów, którym zdecydowanie łatwiej jest dotrzeć do jasno określonej grupy docelowej z pomocą influencerów. Twórcy opinii znają swoich odbiorców i doskonale wiedzą, w jaki sposób skonstruować przekaz tak, aby był wiarygodny, autentyczny, a przede wszystkim przekonujący.

Comments

comments

235
Komentarze
Sonda

Czy nagrody branżowe przynoszą agencjom PR, oprócz prestiżu, korzyści biznesowe??

Loading ... Loading ...