RockIT Digital Summit już 16 i 17 lutego w Centrum Nauki Kopernik

Informacja Prasowa - 08.02.2017
43

RockIT Digital Summit już 16 i 17 lutego w Centrum Nauki Kopernik

RockIT Digital Summit to międzynarodowa konferencja sieciująca ludzi różnych branż – mediów, biznesu, trzeciego sektora, administracji publicznej – dla których ważne są nowe technologie. Weźmie w niej udział ponad 300 osób z Europy i Azji Środkowej. Wydarzenie jest organizowane przez stowarzyszenie Digital Communication Network we współpracy z Fundacją Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego, Departamentem Stanu USA i Ambasadą USA w Polsce.

Uczestników RockIT czekają dwa intensywne dni wypełnione warsztatami i dyskusjami na temat najnowszych trendów związanych z nowymi technologiami i cyfrową komunikacją. Spotkanie będzie okazją do nawiązywania relacji i wymiany doświadczeń, a także bodźcem do rozpoczęcia międzynarodowej czy międzysektorowej współpracy.

Więcej informacji:

Konferencję otworzy Ambasador USA w Polsce Paul Jones.

ZFPR jest partnerem konferencji. Dla agencji będących członkami związku obowiązuje specjalna, obniżona o 50% cena biletów – zgłośc się do Biura ZFPR, aby poznać hasło. W cenie biletu jest wstęp na konferencję, lunch i udział w sieciujących wydarzeniach.

Językiem spotkania będzie angielski.

Wybrane tematy RockIT:  

·         Journalism is changing. Deal it with!

·         Big Data in Maps that change the perception of people

·         Local, city democracy changing in the digital era

·         Storytelling Through the Side Door: The Power of the Podcast

·         What do Google searches tell about the world? Google Trends as a tool for supporting media stories.

·         Visualizing uncertainty in the data: key strategies

·         Why digital communications for seniors suck?

Kogo będzie można tu spotkać?

Adam Harrell (Nebo Agency,  USA) 

“Redesigning Digital Media To Combat Fake News”

Adam is co-founder of Nebo which he helped grow from a bootstrap startup into one of

the largest independent digital agencies in the Southeast of the USA. He speaks
frequently on the topics of human-centered design, brand strategy, user
experience, & storytelling.

Iain Collins (GLITCH.DIGITAL, The United Kingdom)

“Forget your camera. Grab your phone”

Iain  runs a news and media company called GLITCH.DIGITAL providing digital journalism services and creating tools for journalists and the media. Before starting GLITCH.DIGITAL, he worked in BBC News Labs, creating prototypes of newsroom tools, experimenting with new formats of digital journalism and leading development of web-based video editing and computer-assisted video translation software for the BBC World Service.

Matt Ipcar (Blue State Digital, USA) 

“Design Can’t Do it All”

In addition to the work Blue State Digital has done for both the Sanders and Clinton campaigns this past cycle, Ipcar led the evolution of the brand for Barack Obama’s 2012 reelection campaign, helped recruit design talent, and provided creative counsel to campaign leadership throughout.With a focus on design and user experience, Ipcar helps organizations find creative ways to connect with and inspire their constituencies, translate and evolve brands for the digital landscape, and bring consistency and simplicity to user interactions

Olga Yurkova (StopFake, Ukraine)

“News verification & fact-checking”

Olgais the author of idea and a co-founder ofstopfake.org, an independent Ukrainian website launched by journalists in 2014. It reveals false information about events in Ukraine. Stopfake team has already verified tens of thousands of articles, photos and videos, and revealed more than 1000 of fakes. Ms Iurkova is a new media trainer. She specializes in multimedia journalism, newsroom management and fact-checking.

Więcej informacji: 

www.rockit.digital

https://www.facebook.com/digicomnet.org/

Organizatorem RockIT jest Digital Communication Network– międzynarodowe stowarzyszenie łączące profesjonalistów różnych dziedzin, zajmujących się nowymi technologiami. Wypracowuje rozwiązania, narzędzia i produkty dla mediów, organizacji społecznych, biznesu i administracji publicznej.

FRSI wspiera organizację RockIT. Wydarzenie jest także ściśle powiązane TechCampem – konferencją, która odbywa się dzień wcześniej dla zamkniętej grupy 60 dziennikarzy, blogerów i przedstawicieli organizacji pozarządowych z ok. 30 krajów.Motywem przewodnim TechCampu będzie wykorzystanie narzędzi cyfrowych w komunikacji, przede wszystkim z odbiorcami mediów.

Źródło: ZFPR

Comments

comments

43
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...