RL9 – pół miliarda w pół roku – raport „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”

Redakcja PR - 05.08.2016
80

Wartość publikacji na temat RL9 została wyceniona na ponad pół miliarda złotych!

„PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumował obecność medialną Roberta Lewandowskiego w pierwszym półroczu 2016 r. Wartość publikacji została wyceniona na ponad pół miliarda złotych!

Na temat Lewego w okresie od stycznia do czerwca 2016 r. pojawiło się 74,5 tys. materiałów. Najwięcej publikacji ukazało się w internecie – 77 proc. całości przekazu. 6 proc. należało do stacji telewizyjnych, a 6 proc. do radiowych. W prasie poświęcono piłkarzowi 11 proc. ogółu analizowanych informacji. Materiały wygenerowały dotarcie na poziomie 49 mld kontaktów.

Wykres 1. Udział procentowy publikacji na temat Roberta Lewandowskiego w okresie od stycznia do czerwca 2016 r.

Wykres 1. Udział procentowy publikacji na temat Roberta Lewandowskiego w okresie od stycznia do czerwca 2016 r.

W sieci najwięcej uwagi poświęciły RL9 portale specjalistyczne: Sportowefakty.wp.pl (1,8 tys. informacji), Sport.pl (1,7 tys.), Sport.se.pl (1,2 tys.) oraz Eurosport.onet.pl (1,1 tys.). O piłkarzu informowano także w ogólnopolskich stacjach radiowych: Radio TOK FM (446 materiałów), RMF FM (445), Polskie Radio Program 1 (420) i Polskie Radio Program 3 (417). Wśród stacji telewizyjnych dużym zainteresowaniem wykazały się kanały informacyjne. Polsat News wyemitował aż 972 materiały, w których wspomniano o Lewym. O 796 doniesień mniej pojawiło się w TVN24, a o 16 mniej w TVP Info. W prasie prym wiodły tytuły: „Przegląd Sportowy” (709 publikacji), „Sport” (500) i „Piłka Nożna” (256). W TOP5 znalazły się także „Polska – Dziennik Łódzki” (246) oraz „Polska – Głos Wielkopolski” (238).

Wykres 2. Najaktywniejsze media na temat Roberta Lewandowskiego w okresie od stycznia do czerwca 2016 r.

Wykres 2. Najaktywniejsze media na temat Roberta Lewandowskiego w okresie od stycznia do czerwca 2016 r.

Lewy popularny podczas Euro

Dziennikarze informowali o Lewym w mediach tradycyjnych od początku roku, jednak wyraźny wzrost zainteresowania odnotowano podczas Euro 2016. Najwyższy pik przypadł na sam koniec analizowanego okresu – 29 czerwca. Tego dnia na temat piłkarza ukazało się 3,9 tys. materiałów. W szóstym miesiącu w nawiązaniu do piłkarza ukazało się 34,9 tys. publikacji, a w styczniu zaledwie 7 tys.

Podobna tendencja dotyczyła także mediów społecznościowych. Internauci zwiększyli swoją aktywność w social media w stosunku do wzmianek o RL9 w czerwcu.

Wykres 3.  Rozkład publikacji w czasie na temat Roberta Lewandowskiego w okresie od stycznia do czerwca 2016 r.

Wykres 3.  Rozkład publikacji w czasie na temat Roberta Lewandowskiego w okresie od stycznia do czerwca 2016 r.

Pełna wersja raportu >>> ŹRÓDŁO

Comments

comments

80
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...