Rekordowy wzrost EBITDA Wirtualnej Polski w pierwszym kwartale 2021 roku

Informacja Prasowa - 18.05.2021
91

Rekordowy wzrost EBITDA Wirtualnej Polski w pierwszym kwartale 2021 roku

Rekordowy wzrost EBITDA Wirtualnej Polski w pierwszym kwartale 2021 roku

Wirtualna Polska Holding S.A. w pierwszym kwartale 2021 roku zanotowała niemal 50% wzrostu zysku EBITDA, w porównaniu do 2020 roku. Dynamicznie rosły również przychody. Osiągnięte wyniki są wyższe od tych notowanych zarówno w 2020 roku, jak i przed pandemią. Każdego miesiąca z serwisów i usług internetowych spółki korzystało prawie 22 mln użytkowników.

Łączne przychody ze sprzedaży Wirtualna Polska Holding S.A. w segmentach online i tv
w pierwszym kwartale 2021 roku wyniosły prawie 180 mln złotych. To oznacza wzrost o jedną piątą w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Zysk netto spółki przekroczył 27 mln zł,
a EBITDA 60 mln zł, co oznacza wzrost o 48%.

W czwartym kwartale 2020 roku i pierwszym 2021 miało miejsce rzadkie zjawisko na naszym mediowym niebie – rynku cyfrowej reklamy display. Naszym zdaniem polskie portale jako całość, a nie tylko WP, rosły szybciej niż Google i Facebook łącznie. To wynik wyjątkowo dużego popytu na digitalowe kampanie wizerunkowe w lockdownie mówi Jacek Świderski, prezes zarządu Wirtualna Polska Holding S.A.

W obszarze turystyki zagranicznej, najmocniej dotkniętej przez pandemię, wyniki pierwszego kwartału 2021 roku przekroczyły założenia budżetowe. Zwiększenie liczby osób zaszczepionych w Polsce i ograniczanie restrykcji w kolejnych krajach, będą miały decydujący wpływ na dynamikę wzrostów w tym obszarze w następnych miesiącach.

Wirtualna Polska rozwija narzędzie reklamowe WP Sales Booster, które pozwala sklepom e-commerce zwiększyć sprzedaż swoich produktów. Produkt, który został wprowadzony na rynek pół roku temu pomija pośredników. Dzięki temu obniża koszt kampanii dla reklamodawców, a poprawiając efektywność marketingową zapewnia klientom wyższą sprzedaż przy gwarantowanym ROAS (zwrocie z inwestycji reklamowej).

 

 Wybrane pozycje sprawozdania z wyniku finansowego

w tys. zł Trzy miesiące zakończone
31 marca 2021
Trzy miesiące zakończone
31 marca 2020
Zmiana Zmiana %
Segment ONLINE
Przychody ze sprzedaży 172 888 143 216 29 672 20,7%
Przychody gotówkowe ze sprzedaży 170 131 139 477 30 654 22,0%
Skorygowana EBITDA (wg. MSSF 16) 61 023 41 021 20 002 48,8%
EBITDA (wg. MSSF 16) 57 055 39 120 17 935 45,8%
Segment TV
Przychody ze sprzedaży 6 042 6 592  (550) (8,3%)
Przychody gotówkowe ze sprzedaży 6 042 6 592  (550) (8,3%)
Skorygowana EBITDA (wg. MSSF 16)  (218) 159  (377) (237,1%)
EBITDA (wg. MSSF 16)  (218) 159  (377) (237,1%)
Segmenty łącznie
Przychody ze sprzedaży 178 930 149 808 29 122 19,4%
Przychody gotówkowe ze sprzedaży 176 173 146 069 30 104 20,6%
Skorygowana EBITDA (wg. MSSF 16) 60 805 41 180 19 625 47,7%
EBITDA (wg. MSSF 16) 56 837 39 279 17 558 44,7%
Amortyzacja środków trwałych i wartości niematerialnych  (19 478)  (20 926) 1 448 (6,9%)
Zysk na działalności operacyjnej 37 359 18 353 19 006 103,6%
Wynik na działalności finansowej  (2 262)  (8 478) 6 216 (73,3%)
Zysk przed opodatkowaniem 35 097 9 875 25 222 255,4%
Zysk netto 27 288 7 249 20 039 276,4%

 

 

Wirtualna Polska kontynuuje kilkuetapowy proces przechodzenia na zieloną energię. Od 2021 roku kupuje wyłącznie tę z gwarancjami pochodzenia ze źródeł odnawialnych. Użytkownicy serwisów Wirtualnej Polski mogą przełączyć tryb przeglądania na ciemny, pozwalający m.in. na oszczędność energii w urządzeniach wykorzystujących ekrany typu OLED. W kwietniu 2021 oddana do użytku została pierwsza, testowa farma fotowoltaiczna spółki, która zasila jedną z serwerowni.
Celem tych działań jest osiągnięcie przez Wirtualną Polskę zeroemisyjności i neutralności klimatycznej do 2023 roku.

Wirtualna Polska to holding technologiczny, prowadzi działalność mediową, reklamową oraz e-commerce. Jest właścicielem Strony Głównej WP, posiada również specjalistyczne serwisy tematyczne, takie jak money.pl, WP SportoweFakty czy autocentrum.pl. W branży e-commerce WP działa w obszarach turystyki (wakacje.pl, nocowanie.pl), mody (domodi.pl, allani.pl), wyposażenia wnętrz (homebook.pl) i projektowania domów (extradom.pl), usług finansowych (totalmoney.pl) oraz motoryzacji (superauto.pl). Zgodnie z badaniem Mediapanel, w kwietniu 2021 roku
z produktów internetowych WP korzystało 21,9 mln Polaków.

Pełna treść raportu z wynikami finansowymi dostępna jest na stronie http://holding.wp.pl.

Comments

comments

91
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...