Rekordowy wzrost EBITDA Wirtualnej Polski w pierwszym kwartale 2021 roku
Informacja Prasowa - 18.05.2021Rekordowy wzrost EBITDA Wirtualnej Polski w pierwszym kwartale 2021 roku
Rekordowy wzrost EBITDA Wirtualnej Polski w pierwszym kwartale 2021 roku
Wirtualna Polska Holding S.A. w pierwszym kwartale 2021 roku zanotowała niemal 50% wzrostu zysku EBITDA, w porównaniu do 2020 roku. Dynamicznie rosły również przychody. Osiągnięte wyniki są wyższe od tych notowanych zarówno w 2020 roku, jak i przed pandemią. Każdego miesiąca z serwisów i usług internetowych spółki korzystało prawie 22 mln użytkowników.
Łączne przychody ze sprzedaży Wirtualna Polska Holding S.A. w segmentach online i tv
w pierwszym kwartale 2021 roku wyniosły prawie 180 mln złotych. To oznacza wzrost o jedną piątą w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Zysk netto spółki przekroczył 27 mln zł,
a EBITDA 60 mln zł, co oznacza wzrost o 48%.
– W czwartym kwartale 2020 roku i pierwszym 2021 miało miejsce rzadkie zjawisko na naszym mediowym niebie – rynku cyfrowej reklamy display. Naszym zdaniem polskie portale jako całość, a nie tylko WP, rosły szybciej niż Google i Facebook łącznie. To wynik wyjątkowo dużego popytu na digitalowe kampanie wizerunkowe w lockdownie – mówi Jacek Świderski, prezes zarządu Wirtualna Polska Holding S.A.
W obszarze turystyki zagranicznej, najmocniej dotkniętej przez pandemię, wyniki pierwszego kwartału 2021 roku przekroczyły założenia budżetowe. Zwiększenie liczby osób zaszczepionych w Polsce i ograniczanie restrykcji w kolejnych krajach, będą miały decydujący wpływ na dynamikę wzrostów w tym obszarze w następnych miesiącach.
Wirtualna Polska rozwija narzędzie reklamowe WP Sales Booster, które pozwala sklepom e-commerce zwiększyć sprzedaż swoich produktów. Produkt, który został wprowadzony na rynek pół roku temu pomija pośredników. Dzięki temu obniża koszt kampanii dla reklamodawców, a poprawiając efektywność marketingową zapewnia klientom wyższą sprzedaż przy gwarantowanym ROAS (zwrocie z inwestycji reklamowej).
Wybrane pozycje sprawozdania z wyniku finansowego
w tys. zł | Trzy miesiące zakończone 31 marca 2021 |
Trzy miesiące zakończone 31 marca 2020 |
Zmiana | Zmiana % |
Segment ONLINE | ||||
Przychody ze sprzedaży | 172 888 | 143 216 | 29 672 | 20,7% |
Przychody gotówkowe ze sprzedaży | 170 131 | 139 477 | 30 654 | 22,0% |
Skorygowana EBITDA (wg. MSSF 16) | 61 023 | 41 021 | 20 002 | 48,8% |
EBITDA (wg. MSSF 16) | 57 055 | 39 120 | 17 935 | 45,8% |
Segment TV | ||||
Przychody ze sprzedaży | 6 042 | 6 592 | (550) | (8,3%) |
Przychody gotówkowe ze sprzedaży | 6 042 | 6 592 | (550) | (8,3%) |
Skorygowana EBITDA (wg. MSSF 16) | (218) | 159 | (377) | (237,1%) |
EBITDA (wg. MSSF 16) | (218) | 159 | (377) | (237,1%) |
Segmenty łącznie | ||||
Przychody ze sprzedaży | 178 930 | 149 808 | 29 122 | 19,4% |
Przychody gotówkowe ze sprzedaży | 176 173 | 146 069 | 30 104 | 20,6% |
Skorygowana EBITDA (wg. MSSF 16) | 60 805 | 41 180 | 19 625 | 47,7% |
EBITDA (wg. MSSF 16) | 56 837 | 39 279 | 17 558 | 44,7% |
Amortyzacja środków trwałych i wartości niematerialnych | (19 478) | (20 926) | 1 448 | (6,9%) |
Zysk na działalności operacyjnej | 37 359 | 18 353 | 19 006 | 103,6% |
Wynik na działalności finansowej | (2 262) | (8 478) | 6 216 | (73,3%) |
Zysk przed opodatkowaniem | 35 097 | 9 875 | 25 222 | 255,4% |
Zysk netto | 27 288 | 7 249 | 20 039 | 276,4% |
Wirtualna Polska kontynuuje kilkuetapowy proces przechodzenia na zieloną energię. Od 2021 roku kupuje wyłącznie tę z gwarancjami pochodzenia ze źródeł odnawialnych. Użytkownicy serwisów Wirtualnej Polski mogą przełączyć tryb przeglądania na ciemny, pozwalający m.in. na oszczędność energii w urządzeniach wykorzystujących ekrany typu OLED. W kwietniu 2021 oddana do użytku została pierwsza, testowa farma fotowoltaiczna spółki, która zasila jedną z serwerowni.
Celem tych działań jest osiągnięcie przez Wirtualną Polskę zeroemisyjności i neutralności klimatycznej do 2023 roku.
Wirtualna Polska to holding technologiczny, prowadzi działalność mediową, reklamową oraz e-commerce. Jest właścicielem Strony Głównej WP, posiada również specjalistyczne serwisy tematyczne, takie jak money.pl, WP SportoweFakty czy autocentrum.pl. W branży e-commerce WP działa w obszarach turystyki (wakacje.pl, nocowanie.pl), mody (domodi.pl, allani.pl), wyposażenia wnętrz (homebook.pl) i projektowania domów (extradom.pl), usług finansowych (totalmoney.pl) oraz motoryzacji (superauto.pl). Zgodnie z badaniem Mediapanel, w kwietniu 2021 roku
z produktów internetowych WP korzystało 21,9 mln Polaków.
Pełna treść raportu z wynikami finansowymi dostępna jest na stronie http://holding.wp.pl.