Rekordowy wynik zgłoszeń do Złotych Spinaczy 2017

Redakcja PR - 25.07.2017
152

Rekordowy wynik zgłoszeń do Złotych Spinaczy 2017

W ubiegłym tygodniu minął termin nadsyłania zgłoszeń do Złotych Spinaczy 2017. Do konkursu napłynęło 266 zgłoszeń w łącznie 34 kategoriach: 18 głównych, 13 sektorowych oraz 3 specjalnych. Do kategorii głównych wpłynęło 171 zgłoszeń, do kategorii sektorowych 65 zgłoszeń, a do kategorii specjalnych 30 zgłoszeń. To najwyższy wynik od początku istnienia konkursu. Liczba zgłoszeń wzrosła o 15% w porównaniu do roku ubiegłego.

Spośród kategorii głównych największym powodzeniem cieszyła się Kampania społeczna. Kolejne najczęściej wybierane kategorie główne to PR produktu i Event komercyjny. Wśród kategorii sektorowych prym wiodły dwie kategorie: Finanse oraz Technologia, IT, telekomunikacja. Najchętniej wybieraną kategorię specjalną jest Research&Insight. Kategoria została uruchomiona w tym roku, a jej partnerem jest IMM.

W tegorocznej edycji nie zostaną uruchomione dwie kategorie sektorowe: Moda i styl życia oraz Turystyka i rekreacja ze względu na brak zgłoszeń w tych kategoriach.

Wkrótce rozpocznie się I etap konkursu, którego start został zaplanowany na 31 lipca. Jury w składzie 72 osób oceni wszystkie zgłoszone do konkursu projekty poprzez platformę do głosowania online. Etap ten zakończy się ogłoszeniem nominacji 11 września br.

Jurorzy będą oceniać projekty w trzech grupach, a nad całością prac będzie czuwała Przewodniczącą Jury: Marta Pokutycka-Mądrala, Dyrektorka Komunikacji Korporacyjnej oraz Rzeczniczka Prasowa w Nationale-Nederlanden.

Grupa pierwsza, na czele ze Zbigniewem Gajewskim, niezależnym doradcą w zakresie komunikacji społecznej i profesjonalnego wizerunku w biznesie, będzie obradowała nad kategoriami: Kampania społeczna, Event społeczny, Corporate Social Responsibility, Event komercyjny, Social Media, PR miejsca, miasta i regiony, Kultura i media, Turystyka i rekreacja, Moda i styl życia, Sport, Kreatywność. Grupa pierwsza oceni łącznie 97 zgłoszeń.

Grupa druga, której przewodniczącym jest Marek Kosycarz, wykładowca Akademii Leona Koźmińskiego, oceni projekty w kategoriach: Komunikacja antykryzysowa lub kryzysowa, PR korporacyjny, Komunikacja wewnętrzna, PR finansowy i relacje inwestorskie, Business-to-Business PR, Employer Branding, Public affairs i lobbying, Przemysł i infrastruktura, Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze, Medycyna i zdrowie, Finanse, Efektywność. Grupa druga oceni łącznie 79 zgłoszeń.

Przewodniczącą grupy trzeciej jest Małgorzata Mejer, Manager do spraw Komunikacji Korporacyjnej P&G w Europie Centralnej. Grupa będzie obradowała nad kategoriami: Media Relations, PR produktu, Launch produktu, usługi lub firmy, Content Marketing – branded content, Custom Publishing, Uroda, higiena i wellness, Technologia, IT, telekomunikacja, NGO i sektor publiczny, Sektor spożywczy, Motoryzacja i transport, Research&Insight. Grupa trzecia oceni łącznie 90 zgłoszeń.

Projekty w kategoriach głównych i kategoriach sektorowych Jury oceni w pięciu obszarach: WYZWANIE, DIAGNOZA, STRATEGIA, KREACJA, EFEKTYWNOŚĆ. W każdym z nich projekt może otrzymać po 10 punktów, maksymalnie 50 pkt. za pięć obszarów. Projekty w kategoriach specjalnych będą oceniane według odmiennych kryteriów, a każdy projekt będzie mógł otrzymać łącznie 10 pkt. Kryteria można zobaczyć na stronie konkursu.

Audytor konkursu: KPMG. Partnerzy i patroni medialni: IMM, Conrego, EDC Expert Direct Communication, VIDEOactions – agencja filmowa, PRoto, Newseria, Marketing przy kawie, Transmisje Online, Michał Gmitruk Production. Klub Twórców Reklamy, Innovation, Lewiatan, Prix Galien. Partnerzy medialni kategorii: Puls medycyny, Chip, bankier.pl, Świat hoteli, kampaniespoleczne.pl

Informacje o konkursie są dostępne na:  www.zlotespinacze.pl

Comments

comments

152
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...