Rekordowa liczba działań Grupy Agora w raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2018. Dobre praktyki”

Jerzy Ciszewski - 28.03.2019
13

Rekordowa liczba działań Grupy Agora w raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2018. Dobre praktyki”

Rekordowa liczba działań Grupy Agora w raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2018. Dobre praktyki”

Aż 48 dobrych praktyk spółek i marek z Grupy Agora znalazło się we wszystkich siedmiu obszarach 17. edycji największego w Polsce przeglądu działań CSR przygotowywanego przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Już trzeci rok z rzędu Agora jest jedną z najaktywniejszych firm w Polsce pod względem społecznej odpowiedzialności biznesu, a w tegorocznym zestawieniu jest jednym z dwóch przedsiębiorstw prezentujących największą liczbę działań.
W publikacji „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2018. Dobre praktyki” prezentowane są działania spółek i marek z Grupy Agora związane z jej odpowiedzialnym wpływem na społeczeństwo, środowisko i pracowników. Projekty Agory znalazły się w każdej z kategorii raportu. Najwięcej z nich – aż 33 – to akcje z zakresu zaangażowania społecznego i rozwoju społeczności lokalnej.
Wśród dobrych praktyk Agory są m.in.:
– akcje „Czytasz i pomagasz!”, „Prenumerata Solidarnościowa” oraz „PrenumeRATUJ”, dzięki którym 255 tys. zł ze sprzedaży prenumerat cyfrowych „Gazety Wyborczej” zostało przekazane na rzecz organizacji pozarządowych;
– Gazeta.pl LAB – cykl spotkań dla klientów portalu, mających na celu optymalizację i doskonalenie współpracy Gazeta.pl z klientami reklamowymi;
– seanse z ukraińskim dubbingiem w sieci kin Helios, która jako pierwsza na polskim rynku umożliwiła ukraińskojęzycznym widzom oglądanie filmów właśnie w tym języku;
– zielone przystanki w Krakowie oraz słupy solarne w całej Polsce, czyli inwestycje AMS w proekologiczne rozwiązania dla miast;
– wprowadzenie w Agorze S.A. kodeksu etyki i systemu zgłaszania nieprawidłowości.
W raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2018. Dobre praktyki” opisane zostały zarówno działania jednorazowe, związane np. z 100. rocznicą uzyskania praw wyborczych przez kobiety czy stuleciem odzyskania niepodległości przez Polskę, jak również długoletnie inicjatywy i projekty, które w publikacji znalazły się po raz kolejny.
Dobre praktyki Grupy Agora nawiązują do przyjętych przez ONZ Celów Zrównoważonego Rozwoju (Sustainable Development Goals, SDGs). Ich pełne zestawienie można znaleźć poniżej.
Grupa Agora– samodzielnie lub poprzez swoje spółki i marki – od wielu lat realizuje działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu. Jej podejście do tej kwestii opiera się na takich filarach, jak transparentność, budowanie relacji z partnerami i otoczeniem firmy, różnorodność wśród pracowników oraz wysoka jakość produktów i usług. Agora i jej spółki z grupy kapitałowej inicjują oraz angażują się w szereg projektów edukacyjnych, społecznych i kulturowych, a także dotyczących zrównoważonego rozwoju. W 2018 r. Agora S.A. po raz kolejny znalazła się w RESPECT Index, obejmującym spółki odpowiedzialne społecznie na GPW w Warszawie.
Dobre praktyki Grupy Agora w Raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2018. Dobre praktyki”:
  • ład organizacyjny
– Codziennie odpowiedzialni – Raport odpowiedzialności Grupy Agora 2017
– Kodeks etyki i system etyki w Agorze
  • prawa człowieka
– „Kobiety wiedzą co robią” – akcja „Wysokich Obcasów”
– NewsMavens.com – pierwszy europejski serwis tworzony wyłącznie przez kobiety
– „Pryvit” – pierwsza bezpłatna gazeta dla Ukraińców we Wrocławiu
– „W pożyczonych garniturach” – cykl wideo Wyborcza.pl
  • praktyki z zakresu pracy
– Promocja zdrowego stylu życia wśród pracowników Agory
– Standardy pracy menadżera w Gazeta.pl
– Szkoła Redaktorów „Gazety Wyborczej”
  • uczciwe praktyki operacyjne
– Gazeta.pl LAB edukuje branżę
  • środowisko
– Zielone przystanki w Krakowie – AMS inwestuje w proekologiczne rozwiązania dla miast
  • zagadnienia konsumenckie
– „Jem, kupuję, myślę, nie marnuję – debata warszawskiej redakcji „Gazety Wyborczej”
– Filmy po ukraińsku w sieci kin Helios
– Helios w programie „Miejsce Przyjazne Weteranom”
– Kampania „Gazety Wyborczej” – „Mój pierwszy raz”
  • zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnej
– 100 drzew na 100-lecie niepodległości od Rock Radia
– Adoptuj pszczołę – kampania Gazeta.pl skierowana do internautów i pracowników
– Aukcja charytatywna Rock Radia na rzecz Fundacji Rak’n’Roll
– Centrum Premier Czerska 8/10
– Charytatywny audiobook „Najpiękniejsze baśnie świata” od Publio.pl
– Cykl „Jestem” zespołu wideo Wyborcza.pl na setną rocznicę uzyskania praw wyborczych kobiet
– DługoWIECZNI na Śląsku
– eDziecko.pl (Gazeta.pl) i Co Jest Grane 24 współorganizują Family Fest
– Fabryka świętego Mikołaja
– Galeria Plakatu AMS
– „Gazeta Wyborcza” charytatywnie z okazji Dnia Dziecka
– „Gazeta Wyborcza” jako współorganizator Nagrody im. Ryszarda Kapuścińskiego
– „Gazeta Wyborcza” na Światowy Dzień Poezji UNESCO
– Jutronauci
– Kino na Temat
– Kultura Dostępna w sieci kin Helios
– Matematyka się liczy
– Media Grupy Agora wspierają WOŚP
– Mikrodokumenty #zwykliniezwykli portalu Gazeta.pl
– Nagroda im. Krzysztofa Millera za odwagę patrzenia
– Nagroda Radia TOK FM im. Anny Laszuk
– „OdWaż się” – akcja katowickiej „Gazety Wyborczej”
– Plebiscyt „Polka stulecia” i „Kobiety na mury” „Wysokich Obcasów”
– Prenumeratorzy serwisu Wyborcza.pl wspierają cele społeczne i organizacje pozarządowe
– „Przygarnij Plakat” – specjalna kampania od AMS dla ASP
– Spotkajmy się w Powiatowej 17 – cykl spotkań w Wielkopolsce
– Tydzień Dobrego Serca – akcja portalu Gazeta.pl
– „Usłysz swoją szkołę” – akcja Radia TOK FM
– „Uwaga, wakacje!” – „Gazeta Wyborcza” i WOŚP uczą udzielać pierwszej pomocy
– Wielki Test Wiedzy o Metropolii „Gazeta Wyborcza”
– „Wyborcza Kobiet” – specjalne wydanie dziennika na Międzynarodowy Dzień Kobiet
– Wyborcza na żywo
– Wydawnictwo Agora i Karimski Club prezentują charytatywną płytę dla dzieci
Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” to najważniejsza cykliczna publikacja Forum Odpowiedzialnego Biznesu, wydawana od 2002 roku. Publikacja jest przeglądem aktywności firm, które zgłosiły swoje działania w zakresie CSR, oraz podsumowuje najważniejsze kwestie związane z odpowiedzialnym biznesem w Polsce. Tegoroczny raport jest rekordowy pod względem liczby zgłoszonych praktyk, jak i liczby realizujących je firm – 1549 to łączna liczba praktyk prezentowanych w publikacji, której premiera nastąpiła 28 marca br. w Warszawie.

Comments

comments

13
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja może zastąpić pracę PR-owca??

Loading ... Loading ...