Reklamy na Facebooku nie dają zamierzonych efektów. Platforma Zuckerberga będzie miała kłopoty?

Redakcja PR - 27.06.2017
60

Reklamy na Facebooku nie dają zamierzonych efektów. Platforma Zuckerberga będzie miała kłopoty?

Reklamodawcy nie są zadowoleni ze współpracy z Facebookiem. Oglądalność ich reklam jest dużo niższa niż oferowana przez portal.

W ostatnim czasie Facebook przyznał się, że zawyża swoje statystyki dotyczące wyświetleń reklam na swoim portalu. Zaszokowało to branżę reklamową. Po wykonaniu uczciwych badań zasięgów reklam opublikowanych na stronie social mediowego giganta okazało się, że reklamy zdobywają zaledwie 20 procent zasięgu. Jest to słaby wynik, biorąc pod uwagę, że według niezależnych badań przeciętna oglądalność reklam w całej sferze internetu wynosi 50%.

Część reklamodawców zapowiedziało ponowne rozplanowanie budżetów tak, aby przeznaczyć większe środki na inne metody komunikacji z odbiorcami. Czy to będzie oznaczało spadek zarobków Facebooka? Wszystko jest możliwe, pewne jest jednak to, że marka bardzo ucierpiała wizerunkowo.

Na podstawie Digiday

Comments

comments

60
Komentarze
Sonda

Czy sztuczna inteligencja w postaci Chatbotu GPT zrewolucjonizuje branżę public relations?

Loading ... Loading ...