Rebelia Media i iPublicity połączyły siły w dobrej sprawie

Informacja Prasowa - 12.10.2021
20

Rebelia Media i iPublicity połączyły siły w dobrej sprawie

Dwie agencje PR wspólnie odpowiadają za akcję społeczną wspierającą budowanie świadomości o transplantologii dziecięcej. W jej ramach w przeddzień Europejskiego Dnia Donacji na ścianie Śląskiego Centrum Chorób Serca w Zabrzu oficjalnie odsłonięto mural namalowany przez Wojciecha Brewkę. Pluszowy Miś tulący anatomiczne serce to odpowiedź jego twórcy na apel środowisk związanych z polską transplantacją, m.in. z profesorem Marianem Zembalą, dyrektorem naczelnym zabrzańskiej kliniki, o budowanie świadomości społeczeństwa na temat transplantologii i dzięki temu obniżenie ilości odmów i zastrzeżeń związanych z oddawaniem organów na przeszczepy. To część akcji społecznej, która wsparta przez Fundację BGK wystartowała w październiku, miesiącu transplantologii na całym świecie, i rozpoczyna ogólnopolską dyskusję na ten temat.

Na co dzień lekarze spotykają się z niską świadomością społeczeństwa, w tym także personelu medycznego, który często nie wie, jak rozmawiać o donacji narządów do przeszczepów dziecięcych. Wychodząc naprzeciw potrzebom, Fundacja BGK im. J.K Steczkowskiego postanowiła zaangażować się nie tylko w budowę nowego skrzydła Śląskiego Centrum Chorób Serca, ale także w ogólnopolską akcję budującą świadomość problemu transplantacji
u najmłodszych i zaprosiła do udziału w niej Wojciecha Brewkę. 

– Ten mural to próba zwrócenia uwagi na trudny temat jakim jest transplantologia najmłodszych i odpowiedź na apel profesora Zembali. To również swoista próba oswojenia z bardzo trudną tematyką – mówi o swojej pracy Wojciech Brewka, artysta, który działania charytatywne ma wpisane w swoje DNA. – Pluszowy miś tuli anatomiczne serce – może właśnie w taki lekki
i delikatny sposób będzie łatwiej o tym rozmawiać.

Mural na ścianie Śląskiego Centrum Chorób Serca w Zabrzu przedstawia misia trzymającego w objęciach naturalnie wyglądające serce. Do końca nie wiemy czy jest to przekazanie czy przyjęcie daru serca, które symbolizuje donację narządów do przeszczepu. Jasne jest za to, że każdy darowany narząd, jest warty właśnie tego tulenia, bo może uratować czyjeś życie.
W zalewie popkultury bez wyrazu, artysta stworzył obraz, który wpisuje się w nurty street artu, niosąc ważny przekaz. 

Comments

comments

20
Komentarze
Sonda

Trzy organizacje branżowe: Związku Firm Public Relations, Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, Stowarzyszenia Agencji Public Relations jest dla rynku PR rozwiązaniem optymalnym ??

Loading ... Loading ...